Tweewekelijkse speelgroep voor kleuters in Adelaide

S

sophia dekker

Wie wil dat zijn kinderen de nederlandse taal niet verleren?

Wij zijn met een kleine groep hierin geinteresseerd en willen graag op vrijdagochtend of middag tweewekelijks een serieuze speelgroep starten. De doelstelling is het onderhouden en bijbrengen van de nederlandse taal.

Reacties van harte welkom!

Sophia en Alette

Hoi Sophia,

Kun je wat meer informatie geven zodat mensen weten wat de bedoeling is, waar de speelgroep actief is enz.?

Groeten,
Louw

En als je nog werknemers zoekt?? Ik ben altijd geïnteresseerd voor Brisbane e.o.  :wink: Tenminste zolang ik geen ander werk heb...

Sorry voor de verwarring. Ik heb het artikel intussen in het SA deel gezet.
Het betreft een speelgroep dat door moeders/vaders opgezet gaat worden in Adelaide. Wij merken dat (jonge) kinderen snel overstappen op de engelse taal wat ten koste kan gaan van het nederlands.  Het is de bedoeling dat tijdens deze speelsessies alleen maar nederlands gesproken/gelezen wordt.

Hallo Rob,

Nee, dat weten wij nog helemaal niet, het is allemaal nog erg prematuur, maar we
willen het ergens op een centrale voor een ieder bereikbare plek doen, per auto of openbaar vervoer, of misschien zelfs op de fiets.
Wij willen nu polsen in hoeverre er interesse is en of het wel zin heeft te starten met
iets dergelijks.

Wij komen 1 mei naar Adelaide met onze zoon van net 6.

Lijkt me leuk en nuttig om zo iets te doen en ben zeker geinteresseerd.

Houdt me op de hoogte!!!

Klinkt goed. Wij gaan naar Melbourne, en daar is al zoiets dergelijks opgezet.
Succes ermee in SA! :up:

Is het niet handig dit onderwerp samen te voegen, met die van kleine kinderen in Adelaide.....

Goed idee! Onze dochter is 2,5 en is gek op andere kindjes. Heb je al een plek in gedachten? Wij zitten in het zuiden (Hallett Cove). En daar wil je niet even met de fiets afspreken...

Hallo Zuid Australie gangers

Ik heb de speelgroep in Melbourne opgezet.  Ik zou zeggen:  begin gewoon thuis en dan volgt de rest vanzelf.  Nederlanders zitten overal en als jij begint met een groepje thuis en het wordt te druk dan ga je over in een 'community building' ofzo. 
Je zult merken dat er mensen komen van zeg een uur rijden weg.  Zodra die in de gaten hebben hoe makkelijk het eigenlijk is om iets te beginnen dan beginnen die in hun eigen buurt na een tijdje en dan zijn er dus al twee groepen.

Ik ben begonnen met twee andere vrouwtjes bij mij thuis iedere week en voor ik het wist kwamen er 10.  Nu zijn er drie verschillende groepen met op papier zo'n 50/60 families op drie verschillende plekken in Melbourne.

Gewoon beginnen dus.  Vaste tijd zetten zodat het niet overloopt in een hele dag.  9.30 tot 11.30 is de beste tijd (ervaring 10 jaar speelgroep)  Veel succes!!
Het is hardstikke leuk.
Sidonia

Ik vind het erg leuk om zo'n playgroup te starten. Wel graag met iemand. Ik werk nu bij een ouderparticipatiecreche en dat vind ik echt helemaal super.
Ik ben de moeder van Maxime (13), Lars (7) en Karlijn (3) als we in december in Adelaide aankomen.

Ik ben te bereiken via:  franke.voorhoeve@planet.nl
En op onze website kunnen jullie zien waar we nu zijn: voorhoevefranke.waarbenjij.nu

Groeten Carmen
Nog 8 weken in Nederland

De playgroup is eigenlijk helemaal niet van de grond gekomen, ben druk met studeren tegenwoordig en Jakob is inmiddels al 4 dus het animo is er een beetje af, ook omdat er vrij weinig respons op kwam. Wel leuk dat er steeds meer Nederlanders komen naar Adelaide. Ik hoor graag hoe het jullie vergaat. Trouwens een campertrailer is niet lullig, wij hadden er ook een en het is erg handig, zeker met kinderen. Hier in Oz is caravannen en campertraileren heel gewoon en absoluut niet oubollig.

Hallo,
Ik heb zelf hier in Holland een kleinschalige kinderopvang aan huis. Ik ben een zelfstandig ondernemer, nou wilde ik even vragen of ik met mijn bedrijfje kan emigreren naar Australie, en is daar in de buurt van Adelaide ook animo voor kinderopvang.
Ik hoop dat je me een beetje kan helpen, of heb je misschien nog personeel nodig ????
Dan regel ik alles en kom eraan!!!!!!!!!!!!

Groetjes van Inge

Zijn er nog geïnteresseerden in een Nederlandse Speelgroep?

Zeker met de zomer in het vooruizicht zijn er talloze parken om elkaar te ontmoeten, dus het moet volgens mij niet zo moeilijk zijn om via deze site een plek te vinden waar we kunnen afspreken?

Wij hebben een zoon van vier, Yannik, en een dochter van twee maanden, Pippa. Yannik gaat nu naar Kindergarten en zijn engels gaat met sprongen vooruit. Als hij straks naar school gaat zal hij een groot deel van de dag engels spreken. Toch zien wij graag dat Yannik het nederlands niet verleert. Eens per twee weken spelen met andere nederlandse kinderen lijkt ons een goede manier om het te onderhouden en misschien wel toe te komen aan lezen en schrijven?

Reacties zijn van harte welkom,

Riesje Hansen-Al

Hallo,

Ik kom begin febr 2006 naar Adelaide met Noah (6) en Abel (2 1/2)
Mijn man start daar 12 dec al.
Wij hebben zeker interesse in een speelgroep in Adelaide en omstreken
Weet nog niet waar we komen te wonen maar zodra jullie starten laat het ff weten, dan ben ik ook van de partij.

greetz Rinske

Hoi Rinske,

Ik ben nog niets serieus begonnen met een nederlandse speelgroep. Ik heb wel contact gehad met een andere nederlandse moeder. Mijn voorstel om eerst in een park of iets dergelijks af te spreken bleek wellicht te veel moeite. Adelaide is uitgestrekt dus ja, een ieder die deelneemt aan een speelgroep zal moeten reizen met de kinderen. Uiteraard zoek je gezamelijk naar een meest centrale plek om af te spreken en kun je de locatie elk keer af wisselen maar zelf dan is het niet op loopafstand. Maargoed, het is er dus nog niet van gekomen. Ik weet niet hoe jij daar over denkt maar misschien is het sowieso leuk om af te spreken als je hier bent in februari. Mijn zoon is vier en ik heb een dochter van vier maanden. Goeie vrienden van ons hebben een zoon van bijna vijf dus ik neem aan dat 'onze jongens' wel met elkaar kunnen spelen. Daarnaast is het ook gewoon leuk om ervaringen uit te wisselen. Neem nog een keertje contact op als je hier bent!
Vriendelijke groeten,
Riesje

ps. succes met de reis naar Adelaide. Met twee kinders zal dat best pittig zijn :wink:

Hallo allemaal,

Karlijn (inmiddels 3) vind het ook leuk om samen te spelen.
Je kan zoeken naar een centrale plek, maar je kan ook steeds ergens anders doen bij iemand thuis. 1 keer in de twee weken lijkt me erg leuk. Beste babies/peuters/kleuters en ouders, jullie zijn van harte welkom! Wij zijn inmiddels na 5 maanden reizen (waanzinnig leuk) neergestreken in de Hills (Piccadilly, bij Crafers).

Mail me even als je zin hebt: ccdfranke@hotmail.com

Amber, kom je ook?

Uitnodiging!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wij nodigen alle Nederlandse kindjes, en de ouders, uit om samen te komen spelen bij Amber en Karlijn. Amber is 3 en woont in Hallett Cove en Karlijn is ook 3 en woont in Piccadilly. Samen hebben deze 2 meiden al gezellig gespeeld en Nederlands gebabbeld maar ze willen best met meer kindjes lol hebben.
We hebben 2 data geprikt:
Vrijdag 3 maart van 10:00 tot 12:00u in Hallett Cove
Maandag 20 maart van 13:00 tot 15:00u in Piccadilly
Stuur even een reactie via deze site of bel ons op als je zin hebt om te komen!
Carmen 8370 1874
Sylvia 8322 9302

Back