twijfels zijn weg ,maar nu?

Markus

XPdite Sponsor
Hoi allemaal

Ik ben een poosje afwezig geweest door onze twijfel tussen NZ of australie.
Na veel lezen en ervaringen van anderen gaan wij nu toch definitief voor OZ. :)

Wij hebben momenteel (6 jaar)een heel goed lopend rietdekkersbedrijf www.rietdekkerbron.nl
Het probleem is dat mijn beroep als rietdekker (thatcher) niet op de lijsten voor komt. :-(
Ik heb wel diploma's als timmerman ,metselaar en schilder .
Ik heb dus geen baan als timmerman maar door mijn beroep heb ik de afgelopen 18 jaar veel met timmerwerkzaamheden te maken gehad ,dakconstructies,dakpannen, dakkapellen plaatsen enz.
Ik wil dus als timmerman punten zien te scoren voor het skilled visum maar weet niet of ze dit zonder gerichte vak ervaring accepteren.

Overigens ligt het in onze bedoelling om wel iets voor ons zelf te beginnen ,gezien wij dit de afgelopen 6 jaar ook hebben gedaan en dit ons goed is bevallen .
In januari gaan we naar OZ op vakantie en wil ik mij gaan orienteren op wat er te koop is in de toerisme sector .
Een bestaand complex van self contained units of een caravan park bijvoorbeeld.

Wanneer we iets tegenkomen wat ons aanstaat en graag zouden willen over nemen hoe kunnen we dit dan het beste aan pakken?
Kunnen wij dan ter plaatse alvast wat dingen regelen met de eigenaar zodat dit ons visum verloop ten goede komt?

Wat de financieen betreft gaan wij niet echt onbemiddeld naar OZ.
Ik hoop bij verkoop huis en afgerekend te hebben met de belasting toch met ongeveer 350000 euro naar OZ te verkassen.

Na veel gelezen te hebben gaan we op verkenning in Queenslaand en Wa. :dance:

Ik hoop dat jullie nog tips hebben rondom mijn vragen.

Met het mooie weer de afgelopen dagen (ja dat kan soms ook hier in nl.)ben ik even creatief bezig geweest en een rieten parasol gemaakt. :beach:

par1.jpg

ik dacht dat dakdekker wel op de SOL-list stond. Als dat zo is ga je daar toch voor.

Succes,

Frank

Je zou kunnen gaan op je timmerdiploma's (en evt metselaar en schilderspapieren) en dan verklaringen van leveranciers en clienten/opdrachtgevers meesturen.
(Als zelfstandig ondernemer moet je wat meer meesturen dan wanneer je in loondienst was)
Vooral de opdrachtgevers die kunnen verklaren welke timmerwerkzaamheden ( en andere werkzaamheden) je hebt gedaan voor hun.

Mariette

Wat een schitterend parasol Markus, complimenten   :up:

Succes met de verdere plannen voor Oz.

Succes met jullie verdere plannen, je gaat gelukkig wel met een leuk buffertje dus de ondernemers plannen die je hebt zullen vast wel lukken.

Ik heb ook even op jullie site gekeken. Ligt Opeinde niet dichtbij Noordwijk (GR.)?

groetjes Manja :)

Heel veel succes met de plannen.

Ik ga met Mariette mee qua skills: ik zou proberen om dat voldoende aan te tonen.

En anders op een business/investor visum......wat heerlijk zo´n buffer!!!!  Als je nog wat over hebt...... :wink:

en ik vind het ook een mooie parasol...!

Henriette

Ja zeker een mooie parasol, als we onverhoopt toch niet kunnen/ mogen nemen we hem wel van je over. :up:

Mariette

Hé Markus

Leuk om wat van jullie te horen. Ik heb het goede nieuws al van Brechtje gehoord, Tof man.........Wij hopen om er in Januari te zijn.....

Kom es weer een biertje drinken, gezellig, we zitten nu op een lijn.Dat praat leuker.

Groetjes

Dank voor jullie reacties.  :)

[quote author=kallie link=topic=5160.msg65126#msg65126 date=1152522181]
Je zou kunnen gaan op je timmerdiploma's (en evt metselaar en schilderspapieren) en dan verklaringen van leveranciers en clienten/opdrachtgevers meesturen.
(Als zelfstandig ondernemer moet je wat meer meesturen dan wanneer je in loondienst was)
Vooral de opdrachtgevers die kunnen verklaren welke timmerwerkzaamheden ( en andere werkzaamheden) je hebt gedaan voor hun.

Mariette
[/quote]

Dank voor deze bruikbare info Mariette. :up:

@ Henriette  , een business / investor visum daar zal ik mij ook in verdiepen.
Heb jij hier ervaring of nog enige info over Henriette?

@Manja , Noordwijk ligt hier ongeveer 20 km vandaan .

@ Gerard ,hoe gaat ie? 
Dat biertje pakken we binnekort even  :wink: :up:

Vandaag nog een nieuwtje. :roll:
Ik had een mailtje gestuurd naar een bedrijf in Perth .
Dit bedrijf doet  in thatched roofs , ik had mijn website adres door gestuurd en met de vraag of zij nog iemand binnen hun bedrijf konden gebruiken.
Vandaag kreeg ik een leuke mail terug met de mededeling dat wanneer wij in perth aan kwamen hij graag eens met mij om de tafel wou om wat zaken te bespreken en of we misschien iets voor elkaar konden betekenen.

Als dit zo zou mogen zijn dan zou dit het visum verloop wel versnellen denk ik ? :?
Iemand ervaring of tips hier over?

Hallo Markus,

Je zult eerst voor je zelf duidelijk moeten krijgen op welk visum je wilt gaan. Business visum is een wat ingewikkelder en kostbaarder procedure.
Skilled Independent moet je aan de basic requirements voldoen.

Ga eerst maar eens lekker onderuit gezakt de site van DIMA doorlezen.
www.immi.gov.au om het een en ander duidelijk te krijgen.
Ik zou ook even de Booklets die hiervoor nodig zijn, downloaden.
6 voor Skilled Ind en 7 voor Business.

Nou, veel leesplezier en succes,

Mariette

Markus,

Ik heb geen extra info over het business visum. Ga zelf op een skilled independent. Mariette heeft al goed aangegeven welke booklets je moet doornemen....

Misschien ook goed om de info over sponsorship door te nemen, ivm dat bedrijf wat je benaderd hebt. Misschien willen ze best sponsoren (en neem je zelf de kosten daarvoor op je......)

Na een tijd (ik meen 2 jaar) kun je dan altijd nog permanent residency aanvragen.

Henriette

Loopt nog een draadje over Business visa.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1818.msg33880#msg33880

En wat betreft het leesvoer! You ain't see nothing yet.

Want er komt nog veel meer dan die twee booklets :up:

Mariette

[quote author=henriette link=topic=5160.msg65372#msg65372 date=1152734732]

Misschien ook goed om de info over sponsorship door te nemen, ivm dat bedrijf wat je benaderd hebt. Misschien willen ze best sponsoren (en neem je zelf de kosten daarvoor op je......)

Henriette
[/quote]

Een goed plan.
Ik heb met deze man de afspraak gemaakt om in januari bij hem in perth langs te komen om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. :)
Ik probeer nog wat van dit soort bedrijven te benaderen in australie ( in WA of QUEENSLAND) die overeenkomsten hebben met  mijn vak ,zodat wij in januari niet maar wat doelloos rond rijden.

[quote author=kallie link=topic=5160.msg65390#msg65390 date=1152766580]
Loopt nog een draadje over Business visa.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1818.msg33880#msg33880

En wat betreft het leesvoer! You ain't see nothing yet.

Want er komt nog veel meer dan die twee booklets :up:

Mariette
[/quote]

:up: thanks het draadje zal ik goed doornemen.

Die booklets laat ik aan mijn vrouw over die mag graag lezen ik ben toch meer iemand van de praktijk.

Back