Twijfels

Sharon1969

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb al aardig wat zitten lezen hier op dit forum maar blijf toch erg onzeker over wat te doen. Ja of nee naar Australië verhuizen.
Het is namelijk zo dat een goede vriend van mij onlangs naar Perth is verhuisd. Hij is daar aan het settelen en heeft mij gevraagd naar hem toe te komen. Uiteraard neem ik dan mijn twee jongste kinderen mee.

Maar ja, ik heb het hier in Nederland ook niet slecht alhoewel het klimaat daar mij meer aanspreekt dan hier. De mensen die ik het vertel begrijpen niet waarom ik nog twijfel. Maar het is niet nogal een stap !
Iemand die dit leest die mijn twijfels een beetje kan weg nemen?

Pfff, twijfels wegnemen... Ik denk dat vele twijfelen, zelfs degene die er op inzetten. Je weet dingen nooit 100% zeker. Dus het is meer, hoeveel onzekerheid wil je voor lief nemen?

Zijn het rationele twijfels (vind ik werk) of meer gevoelsdingen?

Pfff, twijfels wegnemen... Ik denk dat vele twijfelen, zelfs degene die er op inzetten. Je weet dingen nooit 100% zeker. Dus het is meer, hoeveel onzekerheid wil je voor lief nemen?

Zijn het rationele twijfels (vind ik werk) of meer gevoelsdingen?

Sorry er ging iets fout. Bedankt voor je reactie.
Het is meer gevoelsmatig dat ik twijfel en daarmee bedoel ik of het allemaal wel zo mooi is daar zoals ze beweren.
Ik hoef me niet echt druk te maken om werk of iets in die zin maar ben vooral ook erg bang dat mijn kinderen daar niet zouden aarden en dat ze heimwee krijgen.
Het klinkt misschien raar maar ben als de dood om te vliegen daar ik claustrofobie heb.

Hi Sharon, er zijn hier genoeg Xpditers met kids die je kunnen vertellen over al dan geen heimwee. Ligt er waarschijnlijk erg aan hoe oud ze zijn. Maar je schrijft 'mijn twee jongste', moet ik daaruit concluderen dat andere kinderen in Nederland blijven? Niet vliegen, misschien met de boot? O f een cursus doen om vliegangst te overkomen? Maar het belangrijkste lijkt me of je een visum krijgt, want dat is niet eenvoudig en daar zal alles vanaf hangen. Want je kunt wel willen, maar het moet ook kunnen. Veel succes met al je overwegingen!

Het is hoe dan ook jouw beslissing en in deze neem jij ook de beslissing voor je gezin (kinderen). Misschien is het een idee om wat te lezen van de recent teruggekeerde forummers, dan krijg je ook een idee, wat er allemaal mee gaat spelen.
En heb je er al aan gedacht wat je gaat doen hier en dat je bijvoorbeeld ook een heel nieuw sociaal leven op moet bouwen? Die dingen gaan hier heel anders dan in NL. Het weer is, vind ik persoonlijk, een hele slechte reden om hierheen te komen. Alle zon van de wereld kan het gemis van familie en vrienden niet goed maken bijvoorbeeld. Het is nou eenmaal niet zo, dat je je boeltje in NL oppakt en het hier neerploft en dat alles door gaat zoals het was.
En zoals reddust zegt; een visum is het belangrijkste, hoe kom je hier? Gaat je vriend dat regelen? Succes met deze beslissing, ik wil je niet ontmoedigen, probeer alleen een reeel beeld te scheppen.
edit ik zie net in een oude post van 2012 dat je een australisch paspoort hebt, toch?

Het is hoe dan ook jouw beslissing en in deze neem jij ook de beslissing voor je gezin (kinderen). Misschien is het een idee om wat te lezen van de recent teruggekeerde forummers, dan krijg je ook een idee, wat er allemaal mee gaat spelen.
En heb je er al aan gedacht wat je gaat doen hier en dat je bijvoorbeeld ook een heel nieuw sociaal leven op moet bouwen? Die dingen gaan hier heel anders dan in NL. Het weer is, vind ik persoonlijk, een hele slechte reden om hierheen te komen. Alle zon van de wereld kan het gemis van familie en vrienden niet goed maken bijvoorbeeld. Het is nou eenmaal niet zo, dat je je boeltje in NL oppakt en het hier neerploft en dat alles door gaat zoals het was.
En zoals reddust zegt; een visum is het belangrijkste, hoe kom je hier? Gaat je vriend dat regelen? Succes met deze beslissing, ik wil je niet ontmoedigen, probeer alleen een reeel beeld te scheppen.
edit ik zie net in een oude post van 2012 dat je een australisch paspoort hebt, toch?
He ja klopt ik ben in Australië geboren. En bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het is uiteraard niet alleen het zonnetje wat mij trekt. Familie hier heb ik afstand vam gedaan dus daarvoor hoef ik het niet te laten. En idd zal hij dat visum moeten regelen want doe kosten nogal wat.

Als jij een OZ paspoort heeft kan je man dan niet gewoon mee op een partner visum?

Ben daar niet zo in thuis hoor... Maar toch...

Kinderen en heimwee. Ik hoor hier van alles maar maar verdacht weinig dat de kids terug willen. Ik denk dat kinderen veel flexibeler zijn dan wij volwassenen. Wij zijn veel vastgeroester dan zij (denk ik ?)

Succes!

Ik twijfel... wat ik hier op zal antwoorden. Er is namelijk niet veel info voorhanden. Maar het is duidelijk dat de OP Australische is. Als de kinderen biologische kinderen zijn dan hebben zij dus ook Australische nationaliteit. Er wordt niet gesproken over een partner. Dus dat is appeltje-eitje vwb de migratie. Alleen eea aan papierwerk om de paspoorten te regelen.

En veel info is er niet over die vriend in Perth, maar als die bereid is eea te betalen dan concludeer ik maar even voor het gemak dat het een romantische relatie betreft. Wat zouden anders de motieven zijn?

En ik neem aan dat de OP na de migratie als kind naar NL niet meer in Oz is geweest en dus geen ervaring met Australie heeft.

Dus de vraag is hier vooral of ze wel of niet die grote stap moet wagen. En dat is een vraagstuk die ieder voor zichzelf moet uitwerken. De onbekendheid met het land zou je kunnen oplossen door er eens op (lange) vakantie te gaan. Dan weet je of het een beetje past bij je. En onthoud, er is geen land beter, het is anders. Het andere vraagstuk is vwb de relatie met die vriend. Aannemende dat het een romantische relatie is, waarom is hij in eerste instantie naar daar vertrokken zonder jou? Hoe sterk is de band? En wat denk je te gaan doen als het uiteindelijk toch niet echt loopt zoals gehoopt? En is er nog een biologische vader van die twee kinderen die roet in het eten kan gooien? De kinderen zullen zich wel aanpassen aan Australie, maar kunnen ze wel omgaan met een split in de familie (andere broers/zussen in NL)?

Kortom veel vragen, maar jij bent de enige die dat allemaal kan afwegen.

biologische vader, dat is ook nog even wat inderdaad Heel goed @slatsr
Als ik het verhaal volg, komen er alleen maar meer ??? ik denk dat er meer info is, die meegenomen moet worden in het besluit. En dat delen met onbekenden is lastig.

Het is al een wat oudere post en ik heb getwijfeld of ik moest reageren. Ik kom niet meer zo vaak op het forum maar soms vind ik het leuk om nog even wat te lezen. Maar de reacties van veel mensen zijn de voornaamste reden dat ik dit niet meer vaak doe. Zoals hierboven ook, er wordt gewoon gevraagd naar ervaringen, twijfelen anderen ook, hebben anderen getwijfeld...het is geen puzzel om de persoonlijke situatie van deze persoon uit te pluizen. Daar heeft ze niets over verteld, waarschijnlijk met een reden. Die aannames en oordelen en het betweterige vingertje...zooo irritant. Begrijp me niet verkeerd, niet iedereen reageert zo maar het valt me wel op dat dit in toenemende mate zo is. Erg jammer van dit forum. Succes met je beslissing Sharon, zeker niet makkelijk om met 2 kids aan de andere kant van de wereld te gaan wonen. Heimwee is iets ongrijpbaars, iedereen die ik ken die hetzelfde heeft gedaan heeft er in meer of mindere mate last van. Het leven van alledag vind ik hier beter, maar ik mis familie, goede vrienden en het gemak van door europa reizen. :)

Het enige nadeel hier is dat met de tekst geen gezicht en dus geen uitdrukking meekomt. Neemt niet weg dat hoe je de dingen ook interpreteert we hier altijd het beste voor hebben met iedereen op het forum.

Hoi @Anne78 , goed dat je er weer even bent :)

Ik hoor wat je zegt, soms gaan de gesprekken niet altijd volgens ieders normen en waarden (ingewikkelde maatstaaf, want die zijn ook voor een ieder weer anders ;) )

Soms wordt er wat vanuit de heup geschoten, soms komen er zeer meelevende stukken proza te voorschijn.

Soms zit ik met kromme tenen te lezen, vaker denk ik, wat is dit toch een vriendelijk en behulpzaam forum.

"Vroeger was het forum beter" geloof ik niet 1-2-3, ik draai al enige tijd mee hier (niet zo lang als jij) en weet nog goed dat ik soms met afgrijzen reacties las (of verwachtte van bepaalde personen)
Ik had enkele jaren terug sommige mensen maar onder de 'ignore' optie zitten. Van de oudere garde weet ik dat sommige van hen jaren geleden (ook?) afhaakte vanwege onderling ongemak.

Dus ja, soms lopen draadjes uit de hand, vaak niet. Bovenstaand draadje is/was niet de mooiste dat geef ik toe maar in het algemeen wordt er geduldig met vragen om gegaan. Ik kijk uit naar nieuwe bijdragen van je, met zoveel jaar ervaring en je kritische denken kun je alleen maar een waardevolle bijdrage zijn aan het forum :up:

Welkom terug :D

Het is al een wat oudere post en ik heb getwijfeld of ik moest reageren. Ik kom niet meer zo vaak op het forum maar soms vind ik het leuk om nog even wat te lezen. Maar de reacties van veel mensen zijn de voornaamste reden dat ik dit niet meer vaak doe. Zoals hierboven ook, er wordt gewoon gevraagd naar ervaringen, twijfelen anderen ook, hebben anderen getwijfeld...het is geen puzzel om de persoonlijke situatie van deze persoon uit te pluizen. Daar heeft ze niets over verteld, waarschijnlijk met een reden. Die aannames en oordelen en het betweterige vingertje...zooo irritant. Begrijp me niet verkeerd, niet iedereen reageert zo maar het valt me wel op dat dit in toenemende mate zo is. Erg jammer van dit forum. Succes met je beslissing Sharon, zeker niet makkelijk om met 2 kids aan de andere kant van de wereld te gaan wonen. Heimwee is iets ongrijpbaars, iedereen die ik ken die hetzelfde heeft gedaan heeft er in meer of mindere mate last van. Het leven van alledag vind ik hier beter, maar ik mis familie, goede vrienden en het gemak van door europa reizen. :)

@afterbang ja, je hebt gelijk, 'vroeger' was hier niet alles beter en waren er in de tijd dat ik hier ontzettend veel goede een bruikbare informatie heb gevonden veel leuke en behulpzame mensen. En dat is inderdaad nog steeds zo. Ik denk dat ik vooral zelf veranderd ben en minder tolerant geworden ben voor wat ik voor het gemak nu even 'betweterigheid en ongezonde nieuwsgierigheid' noem. Ik denk dat deze verandering in mijn tolerantie voor dit deels komt door het ouder worden maar vooral ook door het al een tijd wonen in Australie waar het niet gewoon is om je mening maar te pas en te onpas te verkondingen. Ik heb dit in het begin van ons Australie avontuur best lastig gevonden maar merk dat ik het nu eigenlijk wel prettig vond om niet de hele dag meningen te horen. Anyway, back on topic. Australie is echt heel fijn om te wonen, maar het is niet te voorspellen hoe je zult reageren of hoe de heimwee zal uitpakken. Maar dat zul je ook nooit weten tot je de sprong waagt.... ;):up:

Thanks for sharing :)

En ik ben ook heel gevoelig voor kort door de bocht, of niet kunnen verplaatsen in etc.

Maar door de bank genomen gaat dit hier heel goed. Kijk eens in Pomsinoz. Die vriendelijke Engelsen kafferen elkaar uit als het op het forum is. Dus het is allemaal relatief ;)

Fijn om je hier weer te zien!

Die aannames en oordelen en het betweterige vingertje...
Pot... kettle... black...? Ik ben inderdaad niet het type dat roze wolken produceert en dit soort vragen afdoet met "het komt vast wel goed, vergeet je twijfels en zwijmel lekker weg". Dit is geen theeclub en het helpt niemand. Ik spreek me uit over wat ik denk met als doel om duidelijkheid te scheppen of, als dat niet mogelijk is, de ogen te openen. Mijn reaktie op de oorspronkelijke vraag was een oprechte poging om met de OP mee te denken; om eea bloot te leggen zodat er keuzes gemaakt kunnen worden die de twijfel wegnemen. Ik stelde vragen (veelal op basis van eigen ervaring of die van vrienden), ik gaf geen mening. Ik ben geen puzzel aan het oplossen, ik probeer de situatie te verduidelijken zodat ik gerichte vragen kan stellen. Als dat niet was wat de OP wilde, dan had zij niet zo'n ongespecifieerde vraag om het wegnemen van de twijfels moeten stellen.

Back