twijfels

B

billybob

Hoi allemaal,

Mijn vriend is bezig met emigratie naar australie, sinds hij daar gereisd en gewerkt heeft kan hij het land niet meer vergeten.
Ondanks dat wij al bijna drie jaar samen zijn twijfel ik enorm of ik met hem mee zal gaan. Ik vind het heel moeilijk om mijn ouders dan niet meer regelmatig te kunnen zien, zeker als ik in de toekomst hopelijk kinderen krijg en zij dus oma en opa worden.
Mijn gevoelens wisselen steeds weer tussen "ja" en "nee".
Misschien dat ik het wel uit zou houden als ik regelmatig een lange tijd naar Nl op bezoek ga (of hier zelfs nog een huisje aan hou). Maar dan zit ik met het probleem dat dat volgens mij erg kostbaar gaat worden (vliegtickets enz. ) . Ook vraag ik me af of ik daar dan wel kan werken als ik steeds een tijd ertussen uit ga.

Heeft iemand op dit gebied ervaringen, (positief of negatief), of adviezen die me misschien bij mijn keuze kunnen ondersteunen.
 
Hoi Billybob,

als eerste lees ik in de eerste woorden dat je vriend alleen met de aanvraag bezig is (?), dit zal ik wel verkeerd begrijpen hebben, want dit soort dingen doe je samen (volgens mij).
Als je er bent geweest, kun je het land niet vergeten, wat je ook doet. Het land heeft je te pakken of niet, een tussenweg is er niet :wink: .
Twijfels over het wel of niet die kant op gaan; in jouw geval heb je, gezien de tekst, een goede verhouding met je ouders, die is heel wat waard, maar is dat het enige wat je weerhoudt om die kant op te gaan of bevalt NL je zo goed. Ga eens op vakantie naar Australie en dan zul je (naar alle waarschijnlijkheid) merken, waarom mensen (waarvan ik er ook 1 ben) in de ban zijn van dit land; het is een FANTASTISCH(!) land, de mensen, de natuur, de cultuur, de mentaliteit, het weer/klimaat, de ruimte.
Bedenk daarna, waarom je het land (NL) zou willen verruilen voor Australie; doe je het voor jezelf of doe je het voor een ander. Wat ik er mee bedoel is, doe je jezelf een plezier om een nieuw leven op te bouwen in Oz, of doe je je ouders/vrienden/kennissen een plezier om in NL te blijven. Pendelen tussen NL en Oz kan als je heel veel geld zou hebben, maar daarmee los niets mee op; je kan niet kiezen tussen Oz en NL en die keuze zal toch een keer gemaakt moeten worden anders blijf je je 'homeless' voelen.

Wij willen graag die kant op (liefst vandaag nog inpakken en morgen die kant op) en wij gaan ook mensen hier achterlaten en dat zal ons niet in koude kleren gaan zitten, maar wij hebben gekozen voor ons leven. Wij weten niet of het allemaal zal gaan lukken daar, maar daar gaan we wel van uit.

Als ik jullie was zou ik samen eens naar Australie gaan en pas daarna beslissen of jullie beiden die kan op gaan. Ik wil niet beledigend oid overkomen, maar hij gaat, met of zonder jouw, naar Australie. Dat krijg je niet meer uit zijn hoofd.

Ik wens je heel veel wijsheid toe.
 
Nou, ik kan het niet anders verwoorden dan wat Jeroen schrijft.

Ook wij (ja, we doen het samen) zeggen de ene dag: we gaan en de andere dag: we blijven. En dan vooral omdat mijn vrouw (geboren in Australie) denkt dat ik mijn moeder niet los kan laten (vader is overleden), zeker nu we een bijna 2jr oude dochter hebben. Die 2 zijn knettergek op elkaar en als we bij oma op bezoek zijn geweest voelen we ons zo schuldig dat we emigratieplannen hebben.

Tja, het is nu eenmaal een enorme beslissing waar je samen uit moet zien te komen.......

KC
 
Hij is inderdaad alleen met de aanvraag bezig, niet samen. Dat is ook de reden dan we nu (tijdelijk??) uit elkaar zijn. Want hij gaat inderdaad met of zonder mij

We zijn er al samen op vakantie geweest, en ik vond het een erg mooi land, maar mijn twijfels blijven.
 
Poe he! Ik durf dit bijna niet in te tikken, maar meid, je hebt een probleem, maak er een uitdaging van. Ik geloof niet dat ik je daarbij kan helpen.

Suc6 en heel veel sterkte.
 
Het zit mij toch niet lekker dit verhaal. Is het mogelijk dat hij je op deze manier onder druk wil zetten om een keuze te maken? Als dat zo is, zou ik het niet netjes vinden. Ik vind de stappen die hij reeds gezet heeft zonder jouw niet netjes van hem. Jullie zijn (wederzijds denk ik) een relatie met elkaar aangegaan? Laat hem daar dan ook naar handelen.
 
Hij heeft de stappen gezet omdat hij gaat, zonder of met mij, dus daarom is hij er al mee bezig om alles te regelen.
 
"billybob said:
Hij heeft de stappen gezet omdat hij gaat"]
Australie is dus belangrijker voor hem dan jij bent......

Sorry, maar er klopt dan echt iets niet.
Als jij dus nee zou zeggen, gaat hij toch.
Goede relatie, not!

Succes met je beslissing, ik kan wel begrijpen dat het moeilijk is! :shock:
 
"Simone said:
billybob said:
Hij heeft de stappen gezet omdat hij gaat"]
Australie is dus belangrijker voor hem dan jij bent......

Sorry, maar er klopt dan echt iets niet.
Als jij dus nee zou zeggen, gaat hij toch.
Goede relatie, not!

Succes met je beslissing, ik kan wel begrijpen dat het moeilijk is! :shock:

persoonlijk denk ik ook dat je(jullie) eerst naar jullie relatie moeten kijken, voordat je beslist om naar australie te gaan en allemaal dingen gaat regelen. Als jullie genoeg van elkaar houden, komen jullie er wel samen uit. :!:
 
"Rob said:
Simone said:
billybob said:
Hij heeft de stappen gezet omdat hij gaat"]
Australie is dus belangrijker voor hem dan jij bent......

Sorry, maar er klopt dan echt iets niet.
Als jij dus nee zou zeggen, gaat hij toch.
Goede relatie, not!

Succes met je beslissing, ik kan wel begrijpen dat het moeilijk is! :shock:

persoonlijk denk ik ook dat je(jullie) eerst naar jullie relatie moeten kijken, voordat je beslist om naar australie te gaan en allemaal dingen gaat regelen. Als jullie genoeg van elkaar houden, komen jullie er wel samen uit. :!:

Hoi Billybob,

Ik ben het met Rob en de anderen eens. Het is beter om eerst te kijken wat er NU speelt. Dan de aandacht op andere dingen te richten. Dan schieten jullie je doel voorbij. Dit gebeurt wel eens vaker in relaties, laten we een kindje nemen, huisje kopen etc. Je komt altijd weer op het punt, dat het toch niet gaat, als je het niet aanpakt.

Misschien wil hij zo de verantwoordelijkheid ontlopen om er een punt achter te zetten en het bij jou te legge en dit is gissen en eigenlijk niet juist. Ik raad je aan om alles eens nog eens goed onder de loep te nemen en kijken wat er werkelijk speelt.

Stel dat je mee gaat en je hebt er hier niets aangedaan, je neemt deze situatie gewoon mee, de omgeving veranderd het niet. Plus voor jou wordt het daar nog moelijker, jij kent daar niemand, dus de basis is erg nieuw. Vraag of hij voor jou wilt gaan.....en is het jou waard. Iemand die je onderdruk legt, dat is geen basis voor gelijkwaardigheid in een relaltie.

Ik laat het hier maar bij, heel veel succes.
 
moeilijk dit, want we kennen hem (en dus zijn aanpak) niet en we kennen jou niet dus het blijft gissen.

Het stadium om erover te praten (wat sommigen voorstellen) lijkt voorbij want je geeft aan dat hij besloten heeft en dat hij aan het regelen is.
Het kan zijn dat hij:
1/denkt dat deze aanpak de manier is om jou over de streep te trekken,
2/ Oz belangrijker vindt.....

het ligt er dan aan of ie je aanhoudend probeert over te halen om mee te gaan lijkt me!!

Hoe het ook zij, als je twijfelt zou ik je afraden mee te gaan. Je kunt toch altijd nog als hij er zit, je een flink aantal maanden aansluiten en zo verder kijken?
 
hij heeft inderdaad lange tijd nog geprobeert om me over te halen. En geeft inderdaad ook aan dat Oz dan uiteindelijk toch belangrijker is dan mij. Maar evengoed geef ik aan als ik niet mee zou gaan dat mijn ouders belangrijker zijn dan hem, en in een relatie moet de ander toch op de eerste plaats komen.
 
"billybob said:
hij heeft inderdaad lange tijd nog geprobeert om me over te halen. En geeft inderdaad ook aan dat Oz dan uiteindelijk toch belangrijker is dan mij. Maar evengoed geef ik aan als ik niet mee zou gaan dat mijn ouders belangrijker zijn dan hem"]

In een relatie, ben JIJ diegene die op de eerste plaats komt en dan de rest. Wat heb je eraan als iedereen gelukkig is en jij niet. Ik bedoel hier niet mee, dat je partner niet telt en dat je daar geen rekening mee hebt te houden, maar het gaat in dit leven toch om jou. Dat als je samen gelukkig kunt zijn, is het fantastisch en daar is een relatie ook voor bedoelt om te genieten van jezelf en met elkaar.

Althans zo zie ik het.
 
"billybob said:
hij heeft inderdaad lange tijd nog geprobeert om me over te halen. En geeft inderdaad ook aan dat Oz dan uiteindelijk toch belangrijker is dan mij. Maar evengoed geef ik aan als ik niet mee zou gaan dat mijn ouders belangrijker zijn dan hem"]

Tja billybob, het is allemaal niet zo gemakkelijk he. gedurende het leven kom je voor keuzes te staan. soms zijn ze gemakkelijk, soms moeilijk en soms kun je ze ontwijken. En al roepen we allemaal wat wij denken dat het beste is... jij/jullie zullen uiteindelijk een keuze moeten maken.
(goh soms heb ik van die momenten :idea: ).

ik zal er nog 1 keer iets tegen aan gooien: samen uit, samen thuis.

ik weet niet hoe oud hij is(of er een tijdsdruk achter zit), maar misschien kunnen jullie samen een keer op vakantie gaan, kan hij jou laten zien, waarom hij naar oz wil. en kun je nog altijd ja of nee zeggen.
maar ik denk dat je diep van binnen al weet wat je keuze is, maar het nog niet wilt weten. blijft altijd moeilijk zoiets.

succes meid!!!
 
Kan me goed voorstellen dat je het moeilijk vind hoor. Mijn Australische vriend wil ook graag terug maar hij laat de beslissing aan mij. Hij zou ook prima in Nederland kunnen wonen, maar (en ik ben het met hem eens) het leven is toch veel beter in Australie.....was het nou maar niet zo ver weg he.
Maar je moet maar zo denken, je kan altijd terug. Je kan een huis kopen, een baan vinden, maar als je echt ongelukkig bent daar zo zonder je familie, dan kan je ook altijd zo weer in het vliegtuig naar huis stappen...
 
Jaren geleden zat ik ongeveer in het zelfde schuitje, ik had de mogelijkheid om down under te gaan ja zelf met een baan, maar ik bleef voor pa en ma. Nu 20 jaar verder probeer ik als nog te gaan. En wat zeggen ze `jongen je heb groot gelijk`Met de komst van de computer en een webcam is de wereld toch weer klein.
Maar Billybob denk eerst aan je zelf want om daar nu ongelukkig te zijn daar zit niemand op te wachten.

Suc6
 
Back
Top