Sacha
Ass. Perth Promotor
Toen ik nog jong was en op school zat (ja.. heeeeel lang geleden) kwam zo rond begin april het onderwerp Tweede Wereldoorlog op de geschiedenis tafel. Nou kan ik mij herinneren dat dit al vrij vroeg op school werd besproken en ben ik ook op mijn 10e naar het Anne Frank Huis geweest. Mijn grootouders hebben de oorlog heel bewust mee gemaakt, er is dus best veel over gesproken. Ik ben opgegroeid in Rotterdam, de stad zonder hart, dus ook dat geeft een extra zetje om er veel over te hebben geleerd. Door de verhalen van mijn grootouders heb ik de viering van 5 mei, maar zeker ook Dodenherdenking altijd heel hoog gehouden en wil deze traditie in Australie nu ook voortzetten met mijn kinderen.
Worden dit soort dingen nu nog op scholen besproken in Nederland? en zo ja, op welke leeftijd leren de kinderen daar nu over? Hier in Australie leert onze oudste wel het een en ander in year 3 over de Eerste Wereldoorlog (the Great War), maar ik wil eigenlijk dat ze ook over de Tweede leert.
Zo zullen er vast wel meer onderwerpen zijn die Nederlandse kinderen op school leren, die de kinderen hier niet leren (en andersom).Gelukkig heb ik voor ons vertrek "Europese geschiedenis voor Dummies" gekregen, dus daar kan ik altijd de kinderen nog mee vermaken.
Worden dit soort dingen nu nog op scholen besproken in Nederland? en zo ja, op welke leeftijd leren de kinderen daar nu over? Hier in Australie leert onze oudste wel het een en ander in year 3 over de Eerste Wereldoorlog (the Great War), maar ik wil eigenlijk dat ze ook over de Tweede leert.
Zo zullen er vast wel meer onderwerpen zijn die Nederlandse kinderen op school leren, die de kinderen hier niet leren (en andersom).Gelukkig heb ik voor ons vertrek "Europese geschiedenis voor Dummies" gekregen, dus daar kan ik altijd de kinderen nog mee vermaken.