Uit NL weg

PatrickW

New Member
Hallo allemaal,

Hierbij zal ik me ook even voorstellen. Mijn naam is Patrick, 25 jaar en ik wil graag emigreren, dit heb ik eigenlijk al zolang ik mij kan heugen. Ik ben iemand die geboren is in het verkeerde land, zeg ik altijd. Klinkt voor sommigen misschien wel raar, maar toch is het zo. Mijn keuze ligt al jaren bij Australië, waarom weet ik eigenlijk niet, maar ben me er erg voor gaan interesseren. Ik heb mij jammer genoeg 1x de kans om er naar toe te gaan opzij laten zetten door de liefde, maar dat gaat geen 2e keer gebeuren. Ik wil proberen beetje contact te leggen met leuke mensen en natuurlijk om juiste en belangrijke informatie te krijgen wat betreft het emigreren. Laat je dus maar horen! Tot snel.

Welkom Patrick,

Feels like we share a history :) Ik wens je ontzettend veel succes met alle voorbereidingen en ben benieuwd naar al je plannen!

Ik vertrek zelf over twee weken naar Indonesië, waarna ik mijn reis voor in ieder geval één jaar vervolg naar Australië.

Mocht je ergens tegenaan lopen en/of vragen hebben, feel free to ask. Zolang je maar niet vraagt wat een WHV is of wat Oz betekend, want dan ben je niet meer geloofwaardig als je zegt dat de keuze al jaren bij Australië ligt :p ghe ghe

:up:

Inderdaad 25 is een mooie leeftijd voor een WHV en geeft je de kans het land beter te leren kennen en ook de eventuele omgeving waar je zou willen wonen.

Welkom Patrick,

Feels like we share a history :) Ik wens je ontzettend veel succes met alle voorbereidingen en ben benieuwd naar al je plannen!

Ik vertrek zelf over twee weken naar Indonesië, waarna ik mijn reis voor in ieder geval één jaar vervolg naar Australië.

Mocht je ergens tegenaan lopen en/of vragen hebben, feel free to ask. Zolang je maar niet vraagt wat een WHV is of wat Oz betekend, want dan ben je niet meer geloofwaardig als je zegt dat de keuze al jaren bij Australië ligt :p ghe ghe

:up:
Hallo Marcus. Zo te lezen heb jij je droom ook laten schieten. K weet wat ik aan voorbereidingen ongeveer moet treffen, heb al wel keer WHV aangevraagd en ontvangen. Jammergenoeg niet gebruikt en is blijven liggen omdat ik zo enorm verliefd werd en ik dacht dat het gevoel voor emigreren misschien wel langzaam oploste. Niet dus, maar k ga het nu wel doorzetten. Heb niets met Nederland. Neem aan dat jij alles al geregeld hebt voor je reis. Veel succes.

WHV heeft niks te maken met emigratie, het is een tijdelijk visum wat bestemd is om te reizen en werken in Oz met nadruk op reizen; niet meer niet minder. En je laat je droom niet schieten, je neemt een andere koers.
Dus wat is je beroep? Kun je daar een visum mee verkrijgen?

Dus HOEZO Oz en waarom dan.....? Als je die drang hebt en je laat hem schieten heb je wel wat uit te leggen hier...............o_Oo_Oo_O

Hallo Marcus. Zo te lezen heb jij je droom ook laten schieten. K weet wat ik aan voorbereidingen ongeveer moet treffen, heb al wel keer WHV aangevraagd en ontvangen. Jammergenoeg niet gebruikt en is blijven liggen omdat ik zo enorm verliefd werd en ik dacht dat het gevoel voor emigreren misschien wel langzaam oploste. Niet dus, maar k ga het nu wel doorzetten. Heb niets met Nederland. Neem aan dat jij alles al geregeld hebt voor je reis. Veel succes.

Ik heb m'n droom niet laten schieten, ik probeer deze nu uit te laten komen. Wel heb ik mijn droom heel lang uitgesteld, soms spijt van, maar anderzijds ook niet willen missen wat ik in die periode heb meegemaakt, incl. de persoonlijke groei. Voor een deel eigenlijk jou verhaal --> Ik ging op gegeven moment samenwonen (andere volgorde, net als jij ongeveer @Gwen :p, en na een maand samenwonen kregen we officieel een relatie), vrij vlug was al duidelijk dat ze mijn buitenland droom niet deelde, toch heeft onze relatie nog ca. 2,5 jaar geduurd.

Als je eenmaal naar het buitenland wilt, dan blijft die droom wel hangen. Heeft ook te maken met hoe je als persoon in elkaar zit denk ik. Je bent op zoek naar nieuwe dingen, uitdagingen, kunt je makkelijk aanpassen aan een nieuwe omgeving, wilt andere talen leren, culturen ontdekken etc etc. Je zal dus moeten zorgen dat iemand in dat plaatje past. Je zal zien dat, zodra je in het buitenland zit, daar een leuke vrouw ontmoet die uit dezelfde provincie komt als jij, hahaha :p

Mijn advies is overigens --> Neem geen afscheid van Nederland omdat je het in Nederland zat bent! Neem afscheid omdat je denkt dat buiten Nederland voor jou leukere uitdagingen liggen --> Just a mind thing :)

Ik heb het gros wel geregeld voor mijn reis, maar anderzijds ook weer niet. Knowledge seems more important to me. Ik ben het type reiziger dat weinig tot niets plant zodat je het avontuur ten volste mee maakt, incl. alle mogelijke shit :p

We gaan het beleven binnenkort :)

Mijn advies is overigens --> Neem geen afscheid van Nederland omdat je het in Nederland zat bent! Neem afscheid omdat je denkt dat buiten Nederland voor jou leukere uitdagingen liggen --> Just a mind thing :)
Mee eens! :D

Als je die drang hebt en je laat hem schieten heb je wel wat uit te leggen hier...............o_Oo_Oo_O
Een droom is een droom, maar er zijn ook andere dingen die meespelen met zo'n keus.

Wij hebben er ook 10 jaar over gedaan voor we de stap echt konden zetten. Het is niet niks. Je maakt de keus niet alleen voor jezelf maar ook voor je partner, kinderen en het heeft ook gevolgen voor de mensen om je heen. In ons geval vonden we dat de kinderen recht hadden op opa en oma en vice versa. En eerlijk gezegd ben ik ook heel blij dat mijn moeder in de buurt was toen ik met een dikke buik rondliep en in de luiers zat.
Je kunt niet voor anderen bepalen wat voor hun het juiste moment is. En of ze een goede reden hebben om te wachten of het misschien wel helemaal niet te doen.

Je kunt niet voor anderen bepalen wat voor hun het juiste moment is. En of ze een goede reden hebben om te wachten of het misschien wel helemaal niet te doen.

Volledig eens, alleen zijn er teveel mensen die roepen (ook hier op het forum) dat ze uit Nederland weg willen, naar Australië, meteen emigreren etc etc en het dan uiteindelijk niet doen. Ik durf je op een presenteerplaatje te geven dat zij bij de groep behoren die over 40 jaar roept --> If I only could ... - If I had ... - If I was able to ...

Some people just need a little push (or a few hard ones :p ) to fall off the edge before they realise it might have been the best thing that ever happened to them :)

Unfortunaly nobody did that to me, I had to do it all myselfe, but Í am happy to help push anyone else :p :p

Misschien heb je gelijk maar ik vind dat ik er niet ben om over ze te oordelen, of om te zeggen dat ze wel een heel goede reden moeten hebben om niet te emigreren als ze de kans hebben.

een gevoel is een gevoel.

Er zijn er hier ook zat op het forum die er wel serieus mee bezig zijn of zijn geweest, en hun eigen redenen hebben om niet te gaan, nog niet te gaan, of terug te gaan. Wat mij betreft is dat hun keus en hoeven ze dat niet voor mij goed te praten.

Misschien heb je gelijk maar ik vind dat ik er niet ben om over ze te oordelen, of om te zeggen dat ze wel een heel goede reden moeten hebben om niet te emigreren als ze de kans hebben.

Wederom helemaal mee eens --> Oordelen is overigens niet het juiste woord denk ik.

Het belangrijkste in mijn optiek is dat mensen gelukkig zijn, individueel gezien. Dat is het allerbelangrijkste in je hele leven, feeling happy! Als je gelukkig bent door hier te blijven, vooral doen, echt!

Alleen ben ik er inmiddels wel achter, ook door verhalen hier op het forum, dat de praktijk anders is, met name bij stellen en gezinnen. Het is gewoon lastig, je kan dan, zoals je zegt, niet je eigen pad kiezen en jou wensen opdringen aan anderen.

Het is onvoorstelbaar hoeveel (oude) mensen ik binnen mijn klantenkring zie, die na overlijden van hun partner, een geheel ander leven gaan leiden. Ik zie dat zelfs t.z.t. gebeuren bij mijn eigen ouders en ik vind dat ZO JAMMER !! Dat betekend (simpel gezegd) dat ze nu niet ten volste genieten.

Maar zolang Patrick hier nog vrijgezel is 'pushen' we 'm gewoon over die 'edge' heen :p :p :p (of ie nou wil of niet, haha)

Ik ben het met je eens @Lamarck maar ik denk dat @Marcus_Q bedoelt, dat er heel veel mensen even op het forum voorbij komen, omdat ze denken "even" te gaan emigreren, want daar schijnt zo lekker de zon. Toch? Of zit ik er volledig naast nu?
Juist omdat het zo'n emotioneel proces is, is het geen appeltje-eitje verhaal.

Ik ben het (bijna) helemaal met jullie eens, maar niet met dit:

Het is onvoorstelbaar hoeveel (oude) mensen ik binnen mijn klantenkring zie, die na overlijden van hun partner, een geheel ander leven gaan leiden. Ik zie dat zelfs t.z.t. gebeuren bij mijn eigen ouders en ik vind dat ZO JAMMER !! Dat betekend (simpel gezegd) dat ze nu niet ten volste genieten.
Wat het ook kan betekenen is dat ze niet beperkt zijn door hun partner, maar daar juist zo gelukkig mee waren dat er geen behoefte was aan iets anders. Samen je leven delen betekent niet dat je niet je eigen pad kan kiezen. Je kiest nl een pad wat samen loopt met de ander. Dat je bij het wegvallen van die partner een nieuw pad zoekt, heeft waarschijnlijk net zo goed iets te maken met een behoefte aan het opvullen van een leegte die er daarvoor niet was.

Wat het ook kan betekenen is dat ze niet beperkt zijn door hun partner, maar daar juist zo gelukkig mee waren dat er geen behoefte was aan iets anders. Samen je leven delen betekent niet dat je niet je eigen pad kan kiezen. Je kiest nl een pad wat samen loopt met de ander. Dat je bij het wegvallen van die partner een nieuw pad zoekt, heeft waarschijnlijk net zo goed iets te maken met een behoefte aan het opvullen van een leegte die er daarvoor niet was.

Mooi gesproken!

Dat is waar, daar heb je inderdaad (wederom, haha) gelijk aan! Het zal een mix zijn van beide situaties inderdaad, alleen voor sommigen komt het dan te laat.

Onlangs een klant hier, 60 jaar getrouwd, al die jaren op hetzelfde adres gewoond, hard gewerkt, nooit wat gedaan eigenlijk. En toen overleed haar man vorig jaar, zij is inmiddels ergens in de 80 en komt eigenlijk ineens tot het besef dat ze gewoon miljonair is (letterlijk). Weet je wat ze aan me vroeg toen ik bij haar was? Wat moet ik nu toch? Wat moet ik in vredesnaam met al dat geld? Dus ik haar geadviseerd, stap op het vliegtuig en doe alle landen aan die u altijd al heeft willen zien. Ja zegt ze, dat is leuk, maar ik ben over de 80, ik ga het vliegtuig niet meer in hoor!

Dit verhaal blijft me bij en vergeet ik nooit weer --> Al had ik haar ook mijn bankgegevens kunnen geven voor een donatie van 5 cijfers, of in de tuin werken voor 200 euro per uur ofzo, haha. Nee, zonder gekheid --> Krijg er bijna tranen van in de ogen als je zo iemand ontmoet.

waarom, Marcus? Als ze gelukkig is geweest met haar partner en haar leven, wat is er dan mis mee? Het was haar keus om niet te gaan vliegen toen ze 50 was. Omdat ze liever bij haar partner was.
Het gaat er niet om dat je je geld uit moet geven. Misschien had ze helemaal geen zin om te reizen. Mijn zus woont in Zwolle, omdat haar partner daar geboren is, en ik weet nu al dat ze daar de rest van haar leven blijft wonen. Zij is daar helemaal tevreden mee. Deze dame van 80, misschien had ze het nu leuk gevonden om te kunnen reizen, maar misschien had ze daar helemaal geen zin in toen ze nog geen 80 was. En als ze nu echt had gewild had het prima gekund, want er zijn allerlei reizen voor oudere mensen, als je geld meeneemt. Of op een cruise ofzo.

Ik snap wat je bedoelt, maar misschien ben je ook een beetje je eigen gevoelens aan het spiegelen op haar. Misschien ben jij wel banger om spijt te hebben als je 80 bent dan zij is met haar leven.

Als je zelf graag wilt reizen, gewoon doen dan! Ik ben heel blij dat we niet tien jaar geleden gegaan zijn. Met mijn partner leid ik misschien niet het leven wat ik had gehad zonder hem, maar ik ben wel enorm blij met wat we samen doen.

Ik snap wat je bedoelt, maar misschien ben je ook een beetje je eigen gevoelens aan het spiegelen op haar. Misschien ben jij wel banger om spijt te hebben als je 80 bent dan zij is met haar leven.

Bah, je lijkt m'n zwager wel ... hahaha --> Maar dat betekend wel dat je vermoedelijk gelijk hebt :p

Enough has been said :D

Sorry dat ik zo weinig reageer, is eerste keer voor mij op forum, dus tast ook beetje af hoe zoiets gaat. K lees zeker de berichten. Ik hoor trouwens wel bij de mensen die voet bij stuk houdt en niet wil afhaken. Ik wil dit al heel lang heel graag, ben er bijna dagelijks in m'n kop mee bezig. Nu in praktijk brengen haha.

Back