uitdaging (voor de vriendinnen?)

mammavark

XPdite Sponsor
Een uitdaging! Bregje haar voeten zijn gegroeid, en ik vind clarks LELIJK!!!!

Waar in omgeving Melbourne zit een schoenen zaak met leuke kinderschoenen????
 
Ehum,..... meisjes kleding in het algemeen zou ik maar zeggen.
Allemaal niet echt mooi of beter gezegd lelijk.
TIPS,TIPS,TIPS ????

Inge
 
Nooooouuuu dames......misschien iets beter zoeken!

Ik weet dat er ook in Melbourne veel leuke kinderkleding en schoenen te koop zijn. Misschien moet je niet bij K-Markt kijken, maar er zijn zat andere leuke winkels.
 
Nee hoor, ik zat alleen een beetje krap in de tijd, en ik moest nog even nadenken.

Ann Lewis shoes -> Hawthorn
Mandarino shoes -> Malvern
Buckets&Spades -> Port Melbourne
A kidz Wardrobe  -> Ivanhoe east
Gumboots          -> Chadstone en Cheltenham
Esprit                -> Moorabbin, Richmond en South Yarra

en David Jones en Myers hebben vaak ook wel wat leuks voor de kids.
 
Thanks!  Ik ga er eens een weekje voor uit trekken. De schoenenwinkels in de malls die ik hier heb gezien gaan toch niet echt veel verder dan 3 modellen van Clarks (waarvan 2 open schoen), of een sportschoen.
 
Er zit een hele leuke kinderschoenenwinkel in Camberwell aan Burke Road.  Ook heeft Myers hele leuke kinderschoenen en leuke meisjes kleding (hetzelfde genre als in Nederland).  Cotton on Kids heeft leuke t-shirts (en niet duur),  Bonds heeft lekkere vesten en mooi passende sportbroeken (volgens mijn meiden) en Pumpkin Patch heeft ook een leuke jonge meiden collectie (Amerikaans maar er zit best wel wat leuks tussen).  Ook hebben zij hier Abercrombie and Fitch wat in Nederland niet verkrijgbaar is (maar erg gewild).  Uberstar in Richmond en Young Generation in Balwyn zijn ook erg leuk.  Er is hier genoeg leuks maar je moet inderdaad even verder kijken dan Target en K-Mart en helaas hebben zij hier geen Hema (maar ja als het daar leuk was liep ook iedereen erin).  Ik heb bij ons in de buurt ook een hele leuke kinderwinkel (rij er zo heen maar weet even de naam niet meer) en koop ondergoed bij een Organic Cotton winkeltje hier in het dorp dat identiek is aan Petit Bateau.
 
Ja , ik dacht inderdaad al dat ik naar de cbd moest gaan na al die andere bekeken te hebben.
Zou zo handig geweest zijn als er iets meer in de buurt zou zijn geweest. Dan gaan we maar eens
lekker shoppen in de stad, we geven de moet niet op.
Voor jongens/mannen vind je wel overal leuke dingen.
Bedankt voor de tips.

Inge
 
Ik ga het weekend voor mezelf eens kijken bij DFO in Essendon. Schijnt een mega outlet te zijn van allerlei merken. Ik zag op de website op de plattegrond dat ze ook schoenen hebben en misschien ook wel kinderkleding. (dfo.com.au)
 
die kunnen het in ieder geval iets minder schelen: als het maar half op de kont hangt, de onderbroek mag geen "ballie" zijn, de trui bij voorkeur met capuchon en dan moeten de schoenen "skate" zijn...

helaas over meiden kan ik niet meepraten, maar ik vind shoppen voor kleding sowieso een crime blehhh, ook voor mezelf. maar ik kan heeeeeeeeeeeele goeie tips geven hoor!!! ik voel namelijk een shoppinguitje aankomen en die wil ik dus NIET missen!
PS ik vond de DFO niet veel hebben en zeker niet voor de kids. je hebt ook een kleinere in Nunnawading, die hadden meer kwaliteit (o.a. hele grote esprit)
 
Maar wat dragen jullie kinderen dan naar school?  Bij ons zijn de schoolschoenen verplicht (en Harrison zijn een stuk leuker dan Clarks) en niet zo erg verschillend met de Start-Rites die ze in Nederland droegen.  Ook dragen alle andere schoolschoenen (en sportschoenen op de dagen dat ze sporten) dus is het "gewoon" om ze te dragen.
 
schoolschoenen zijn die bijvoorkeur van een k-mart, target of big-w: zo goedkoop mogelijk aangezien ze momenteel ongeveer 1 maat per semester groeien. maar dat zijn inderdaad van die mooie, zwarte, poetsbare met veterschoenen die zo mooi passen bij de donkergrijze bandplooi broek met lichtblauw overhemd en blauwe v-halstrui.....
de jongste mag gymschoenen aan onder het schooluni, is ook wat vrijblijvender qua stijl...
maar clarks? nu zeker niet meer, kost me een godsvermogen voor hooguit 8 weken plezier!
 
Bregje is pas vier, dus die mag nog alles aan. Ook bij 'ons' op school mag alles, zo lang de tenen maar dicht zijn.
Ik ben zelf niet zo van de goedkope schoen, ik heb een hele brede voeten kind, een hele smalle voeten kind, en zelf gewoon slechte voeten.
 
In Knox zit ook een leuke kinderschoenen winkel met een groot assortiment schoenen in verschillende breedte maten.  Keds is een merk voor smalle voeten (ook verkrijgbaar in Myer) en Timberland heeft leuke fuchsiaroze enkellaarzen (de originele) en een leuke veterschoen in licht grijs met roze bloemen (verkrijgbaar bij Timberland winkels).

Clark heeft ook leuke schoenen en zijn verkrijgbaar in smalle en brede varianten (in Knox hadden zij wel 10 soorten dichten schoenen). 

Mijn oudste draagt inderdaad ook zwarte veter schoenen onder de grijze bandplooi broek (Hush Puppies) en de middelste Harrison schoenen met het t-bandje en de jongste Clarks met het t-bandje (vanwege haar smalle voeten).  Bij ons zijn echter schoolschoenen verplicht dus vinden zij het allemaal niet erg (conform to the norm, zeg maar) want de oudste twee hadden dit niet in Nederland naar school gedragen  :smile:

Verder is er een groter assortiment rond de binnenstad en hoor ik van vriendinnen dat Camberwell and Chapel Street (waar kennelijk een factory outlet voor kinderen zit) populair is.  Dan is er natuurlijk altijd nog de Oilily outlet store aan Victoria Parade maar weet niet of die schoenen verkopen.
 
Back
Top