Uiteindelijk nu maar even voorstellen.

famAssam

New Member
Hallo Allemaal,

Wij (heidi, dexter en drie kids 3,5,en 7 jaar) hebben al veel informatie van de forum kunnen krijgen dat ik het nu echt wel eens tijd vond om ons verhaal te doen naar jullie toe.

Eerst maar eens het goede nieuws,
WIJ HEBBEN ONS VISUM  NET VORIGE WEEK BEVESTIGD GEKREGEN VIA MAIL.
PRE GRANT LETTER, WAUW WAT EEN GOED GEVOEL.

Nu ons verhaal,
begonnen met naar een skills expo te gaan in zomer 2005 in masterdam, razend enthousiast, wij op de trein naar ams vanuit apeldoorn.
Daar aangekomen betreft het meer gezondheidszorg en bouw.
niet echt onze sectors (mag de pret niet bederven) rustig rond gekeken en toch nog wel wat algemen info kunnen ontvangen.

Dexter zit in de IT Consulting en ik ben apothekersassistent.
Thuis gekomen zelf op onderzoek gaan naar hoe wat waar ????? hoe kunnen wij naar australie en wat moeten we daarvoor doen.
Gaan we het proces zelf doorlopen of huren we een emigratiebureau in.
Na veel lezen op de forum besloten ook wij om alles zelf te doen.

Zeer positief alle documenten verzamelen voor ACS voor skill assesment van Dexter (hij is amerikaan van geboorte).
Hier ging uiteraard het een en ander lang bij duren vooral werkervaring bewijs van Dexter vanuit Amerika.
Toch alles bij elkaar en dan maar versturen en wachten op antwoord.December 2005.
Zo een twee maand later bericht , meer papieren nodig.geen probleem gaan we regelen.
Het een en ander ging helaas niet zo snel, en allebei natuurlijk erg druk met het gewone leven ernaast.
Uitstel aangevraagt voor het inleveren van de documenten.Dit was geen probleem.

Ondertussen heeft Dexter een job aangeboden gekregen in Brussel, na lang nadenken hebben we besloten om dit te doen, huisje huren in Overijse (stadje tegen Brussel aan) verhuizen per september 2006 en de hele boel mee.

In  juni 2006 hadden we wel al de goedkeuring van ACS, dus we konden weer een stap verder.
Net niet genoeg punten voor een skills independent 136.
En nu wisten we het even niet meer wat te doen, daar gaat dan weer een tijd overheen.
Plus de verhuis naar belgie daardoor kwam alles op een laag pitje te liggen.
In Belgie gesetteld allebei aan het werk en de kids naar school, en toch nog dat gevoel van Australie.
We hebben er ook al zoveel tijd en energie ingestoken dat we het willen afronden.

Uiteindelijk na wat onderzoek besloten om voor een state sponsership te gaan van NSW, moet zeggen dit was echt zo geregeld en de sponsership was ook zo rond.

Nu alle documenten weer verzamelen alle papierwerk weer invullen voor onze visumaanvraag.
Dit alles opgestuurd nog net voordat het jaar van onze ACS document anders zou vervallen.

Echter met gewone post verstuurd in april 2007 wel aangetekent maar ja dit blijkt in Belgie nog niet zo goed opgezet te zijn.
voor ons gevoel na lang wachten 2 maanden denkend dat het nooit is aangekomen, een ontvangst bericht vanuit australie.eind juni 2007.

JIIIIPPPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEE alle stress voor niets geweest.kan mezelf wel voor de kop slaan.

En nu maar weer afwachten op een case officer, tijd gaat voorbij.
En ja hoor in februari 2008 bericht we hebben een case officer Jason Huang, gaat het dan nu echt gebeuren??? het is binnen handbereik.

Nog wel weer extre informatie nodig en natuurlijk ik moest mijn ielts nog doen en allemaal nog onze meds en vog verklaringen.

Alles verzameld en opgestuurd in april 2008 en dan maar afwachten.

En ja hoor vorige week het langverwachte mailtje PRE GRANT LETTER FOR THE FAMILY ASSAM.

Een beter mailtje kan niemand zich wensen als je s ochtend wakker word.
Net deze week komen vrienden van ons een paar dagen logeren, zullen we het zeggen of nog maar even wachten tot we zelf alles goed gepland hebben en er meer duidelijkheid is.

Het is natuurlijk een dubbel gevoel, mensen achterlaten van wie je houdt en zij van ons is natuurlijjk niet gemakkelijk.dus maar even wachten met vertellen.
Volgend weekend heb ik iedereen uitgenodigd om bij ons te komen en dan zullen we het vertellen aan iedereen in een keer.

Nou dit is dan ons verhaal, beter laat dan nooit zeggen we dan maar ja toch?? :wink:

Uiteraard heb ik wel een vraag wat betreft wijken in sydney, kindvriendelijk moet voorop staan.
Als er al lezers zijn die meer info hebben of er zelfs al in sydney wonen kom ik graag mee in contact.
En natuurlijk wil ik  laten weten dat ik het een  geweldige site vind.

Ik hoor graag van jullie, groet Heidi

Hoi Heidi +familie

Welkom op het forum en  :congrats: met jullie visum

Sterkte met het vertellen aan iedereen, knap dat je het nog voor je kan houden, ik kon het  wel van de daken schreeuwen toen we ons visum hadden.

Hallo daar,

Ten eerste natuurlijk van harte, goed dat jullie hebben doorgezet na de verhuizing! Wat ik nog niet uit jullie post kon halen is hoe jullie er toe kwamen om naar Australie te willen. Op vakantie geweest?

Ten tweede, kan ik het niet laten om een suggestie te doen voor jullie profiel-plaatje:

dexter.gif

In te stellen via Profile>Forum Profile Information  :up:

Groeten,
E

Hoi Hoi,

Bedankt voor jullie leuke reacties,
ja het voor me houden is ook wel moeilijk, maar ik weet dat niet iedereen er blij mee zal zijn dat we vertrekken, dus dan schokkeer ik ze liever allemaal ineens. Hebben we dat gelijk gehad.

De reden voor australie is gekomen dat Dexter daar voor werk ( in melbourne ) meerdere malen is geweest.
hij had het erg naar zijn zin.
En aangezien hij ook niet volledig kan aarden in europa en ik niet in amerika :cry: :cry:, hebben we voor australie gekozen :up: :up:.
Ik ben zelf nog niet geweest maar vertrouw volledig op Dexter zijn instinct, en ja we zijn zeker ook wereldreizigers die graag meer van de wereld willen ervaren dan alleen om de hoek. :grin: :grin:

bedankt voor de profiel plaatje deze past zeer zeker bij hem, hi hi.
Hoe kan ik dat eigenlijk toevoegen dan???

Groet heidi

welkom op het forum.

wij (fam munnichs) gaan ook naar sydney. we proberen eind dit jaar te gaan.

Leuke wijken? wij zijn ook op zoek. onze keuze op dit moment is gevallen op Hornsby, the Hills District (kellyville, baulkham hills enz) of Penrith.
Wat het op dit moment wordt weten we nog niet.
Ik wil eigenlijk niet langer dat 1 uur reizen (auto, trein en/of fiets) van het werk wonen. Dat werk zal gebeuren in Artarmon, ten noorden van de harbour bidge.

fam. Munnichs

Back