Uitgezonden worden naar buitenlandse office

Wilsil

Well-Known Member
Even m'n hart luchten.

Twee weken geleden vroegen e me of ik oren had om naar Singapore te gaan voor 3 maanden.
Geen probleem zei ik, maar wat zit er voor mij in?
10% uplift, accomodatie verzorgt,.
Wat betreft verlof?
Kunnen we proberen om iedere 2 weken terug te komen voor een weekend.
Goed zei ik.

Komt er een brief van HR binnen:
- 10% uplift.
- 4 maanden weg met 1 keer terug.
- opgebouwd verlof gelieve op te nemen daar waar je het opgebouwd heb.

Dacht het niet.
 
Wacht even, je bent overduidelijk boos. Maar probeer eens duidelijk te omschrijven wat er speelt? ;) Want je schrijft een beetje wartaal op dit moment!
 
Simpel zwerver.

Mijn bedrijf vraagt of ik naar Singapore wil voor hun.
Ik zeg ja, onder voorbehoud dat de verlof regeling gunstig is en ik er niet minder van wordt.

Toen de "aanbieding" van HR kwam, is er dus niet van een verlof regeling te spreken en wordt ik er wel minder van.
 
Simpel zwerver.

Mijn bedrijf vraagt of ik naar Singapore wil voor hun.
Ik zeg ja, onder voorbehoud dat de verlof regeling gunstig is en ik er niet minder van wordt.

Toen de "aanbieding" van HR kwam, is er dus niet van een verlof regeling te spreken en wordt ik er wel minder van.
Hmm, dat is wel ruk. Helemaal omdat een tijdje werken in Singapore op zich best leuk is...
 
Nou, da's dus duidelijk. Ze hebben een aanbieding gedaan en het antwoord is "Nee, dank u".
 
Nou, da's dus duidelijk. Ze hebben een aanbieding gedaan en het antwoord is "Nee, dank u".

Zoals het er nu naar uitziet is het inderdaad "Thanks but thanks."
Zal ze morgen mijn voorwaarden doorsturen.
 
Voor 3 of 4 maanden naar Singapore, dan wordt dat door Internationale bedrijven wel meestal anders geregeld.
Het ligt eraan of je thuis in NL ook een gezin hebt, maar in de regel gaat je salaris in NL gewoon door, want je hebt daar ook voortdurende kosten (met of zonder gezin) en dan dien je voor Singapore gratis board and lodging hebben dwz, de zaak betaalt alle accomodatie en de maaltijden kunnen omgerekend worden naar een vast bedrag per dag, een z.g. away from home allowance.
Voor Singapore begrippen zou ik 150 dollar per dag redelijk vinden.
Een uplift van 10 percent is kolder.

Ik heb vaak mensen uitgestuurd en volg het bovenstaande.

Betreffende het verlof, dat is iets waar je over kunt praten en moet er rekening worden gehouden met je eventuele gezin.
IPV terug naar NL voor verlof, kan je ook je gezin 2 x 1 week tussendoor naar Singapore laten komen op kosten van de zaak.
Cheers
Jan
p.s. ik merk net dat je al in OZ woont. Maakt niet uit, zelfde principe.
 
Inderdaad woon ik in Oz Jan. En daar heb ik mijn gezin.
Het bedrijf heeft een per diem van AUD$79/day waarvan je de dagelijkse onkosten kan betalen. Verder regelen zij accomodatie.
 
Als het bovenstaande zoals door mij geschetst in stand blijft en jij bent blij met 79 dollar per dag plus 10 procent salarisverhoging gedurende die tijd, dan is er toch over te praten zolang de bezoek regeling van welke kant dan ook geregeld wordt.
Tja Singapore is natuurlijk een fantastische veilige stad, ik ben daar honderd keer plus geweest en ik zou ook nog een abonnement op de Hollandse club erbij bedingen.
De Hollandse Club in Singapore wordt jaarlijks uitgeroepen tot de beste buitenlandse club en ligt net naast het centrum.
Vooral als je vrouw met kinders over komt, walhalla.....
Jan
 
hollandse club?
Nee sorry, dat hoeft voor mij n iet.
Dan had ik net zo goed in NL kunnen blijven. :)
Het gaat er mij net om dat ik dus niet blij ben met de 10% en $79/day.

Het blijft echter stil op het HR front.
 
Er zijn meer niet Nederlanders lid van de Hollandse Club dan wel Nederlanders.
Je kunt ook b.v. lid worden van de Amerikaanse Club of welke dan ook.
Je moet het eens een keertje zien en het gaat om de faciliteiten en niet om het feit dat het toevallig Hollandse Club heet natuurlijk.
Ik werkte voor een groot Deens bedrijf en alle Denen die in Singapore wonen werden automatisch lid daarvan, gewoon omdat het speciaal voor kinderen de beste club is. Ik kwam er vaak maar sprak daarbij geen woord Hollands.
Het is erg prijzig, maar de kosten worden in de regel betaald door het bedrijf van de expats, vandaar mijn suggestie.
Succes verder met je onderhandelingen.
Jan
 
Back
Top