Uitprinten skype geschiedenis

Hoi allemaal!

Druk druk druk met het verzamelen van bewijzen voor mijn visa applicatie. Alleen loop ik tegen een miniem probleempje aan. Ik wil onze skype geschiedenis printen, maar dit kopieeren en plakken in word werkt niet echt. Ik krijg het dan alleen in plain tekst plus dat er dingen niet meegekopieerd worden. Nu staan er wat tips her en der op het op het internet dat je het online via je account kan uitprinten, ik kan dit niet vinden.

Iemand ervaring hiermee en tips?

Groetjes,

Anja

Print screens kan ook begrijp ik trouwens, maar das helemaal een week werk. Iemand die weet of ik ook werkelijk de hele geschedenis moet bijvoegen als bewijs, of zijn delen ook voldoende?

Groetjes!

Ik denk niet dat de héle Skype geschiedenis noodzakelijk is. Pik er een paar momentopnamen uit en zorg dat je er op een of andere manier een datum bij hebt (bv. een paar gesprekken uit het begin van de relatie, paar uit het midden, paar recentere?).

Mijn man en ik communiceerden voornamelijk via email en telefoon en ik heb voor de emails ook maar een dozijn emails ofzo uitgeprint, anders was het wel een gigantisch dossier geworden ;) Voor de telefoon heb ik een paar rekeningoverzichten met zijn telefoonnummer uitgeprint. En het visum uiteindelijk zonder problemen gekregen, dus ze zullen er wel tevreden mee zijn geweest :)

Probeer het programma "Snagit" te downloaden.
Heel gemakkelijk om een screenprint te maken en je kan het saven in verschillende formaten.

groetjes Johan

"...Using the "Account" link at the top of this page, please logon as the Skype Name in question. Then click Call History.

NOTE: Currently, there is no method that prints 1 year of call history, you can downlod a .csv file of call History, month by month, or display call history for 6 months backwards and then print month by month, but 1 year of call history is not available..."

Maar dan krijg je dus een 'plat tekst' bestand. Aangezien je deze eenvoudig in diverse programma's kunt aanpassen zullen ze dat wel niet goed vinden. Op een Windows machine doet Alt+Print Scr alleen een screenshot van het 'actieve venster'. Op een Mac (Apple) kun je met CMD+Shift+4 zelf doormiddel van een raster aangeven waar je een screenshot van wilt hebben (of met CMD+Shift+3 het volledige scherm)

Heb je wel eens gebeld? Dan zou ik je telefoonlog opvragen bij je provider :) IEts officieler (naar mijn mening) dan copy/paste van skype. Dat is nogal makkelijk na te maken.

Helemaal niet nodig om officieel bewijs te hebben. Als het maar eerlijk is en niet mee geknoeid is het belangrijkste. Ook wij hebben gewoon print screen en dat soort zaken gebruikt en geen enkel probleem.

Duidelijk bewijs en in hapklare brokken aangeleverd is wat ze willen, niet zo veel en officieel mogelijk. Netjes aan alle vragen voldoen en zo niet een duidelijke reden geven waarom niet en het komt allemaal in orde.

Overigens hebben wij wel de gehele geschiedenis bijgesloten en bepaalde momenten er uit gelicht. Dit waren momenten die bijv. in de Stat Decl naar boven kwamen als belangrijke momenten.

Succes met je aanvraag!
Chantal

Mmkay... vind het maar.vreemd. Met sommige meuk pietje precies en met zoiets toch vrij losjes als ik het zo hoor :)

Mmkay... vind het maar.vreemd. Met sommige meuk pietje precies en met zoiets toch vrij losjes als ik het zo hoor :)
Wat is hier vreemd aan? Het gaat hier om een partner visum veelal een tijdelijk visum van 2 jaar.
In ons geval was ik de sponsor, ik geef aan dat ik mijn partner financieel zal steunen. Wat je aan moet leveren is bewijs dat je echt elkaars partner ben en dat je de boel niet aan het flessen bent. Bewijs dat je een leven samen hebt is datgene dat je moet aanleveren. Skype/telefoon historie is maar een klein en in dit geval een wat minder belangrijk onderdeel. Dat je financien deelt dat je geregistreerd staat bij overheids instellingen is veel belangrijker. De immigratiedienst wil immers bewijs hebben dat je bereidt bent om ook de financiele lasten te delen.

Aangezien een partner visum net zoals een 176 de eerste 2 jaar tijdelijk is kan je geen beroep doen op financiele hulp van de Australische overheid. Het feit dat ik werk had en dat ik aangaf in mijn Stat Decl dat ik voor mijn partner zou zorgen weegt iets zwaarder dan een telefoon historie welke op officieel papier staat. Een Print screen is echt voldoende!

@Anja, mocht je verder vragen of informatie willen hoe wij het aangepakt hebben zend me dan even een pm.

Chantal

Hmmhmmm mijn mening doet erbin deze ook niet toe. Het gaat er om wat het DIAC wil zien :)

Hmmhmmm mijn mening doet erbin deze ook niet toe. Het gaat er om wat het DIAC wil zien :)
Het staat je vrij je mening te geven hoor! Persoonlijk vond ik een partner visum wat moeilijker dan mijn skilled visa, daarvoor had ik immers de juiste diploma's en werkervaring. Realiseer mij dat dit niet voor iedereen het geval is.

Chantal

Heb het inmiddels via printscreens gedaan en de momenten eruit gehaald waar onze echte belgesprekken met data en duur op staan. We belden heel af en toe mobiel, smsten erg veel, maar hebben hier geen data meer van dus moet het echt hiermee doen. Aan print screens kan er niet geknoeid worden lijkt me... Ik kan het niet in ieder geval, ben niet zo slim.

Pfff, en dan nog allemaal andere officiele documenten en langs een notaris. Was mij verteld dat het gemeentehuis alles voor je certificeerd, maar zij doen alleen de kopieen van je paspoort. Daarnaast nog mijn VOG, geboortecertificaat en familie van Rene vult een form 888 (witness statement) die met de post deze kant op komt en dan moet ik er toch zijn denk ik zo.

Heb af en toe even een moment dat ik door de bomen het bos niet meer zie zeg. Overal en nergens heen voor aanvragen, stempels etc. Maar geven niet op!

Thanks voor de tips mensen!

Back