Uitschrijven bevolkingsregister #2

MarcoG

XPdite Sponsor
Even een nieuwe topic gestart...

Weet iemand of je je een paar weken voordat je vertrek al kan uitschrijven bij de Gemeente? Of een bewijs kan krijgen dat je per dd-mm-yyyy bent vertrokken/uitgeschreven... :think:

Ik ben net een to-do lijstje aan het afwerken met zaken die we af moeten zeggen of annuleren (verzekeringen/ADSL/etc...) en een aantal organisaties willen graag een bewijs van emigratie hebben. Ik wil dit soort zaken graag afhandelen voordat ik daadwerkelijk vertrek....

Anders bel ik maandag het gemeentehuis gewoon even maar ik ben nu zo lekker op dreef   :lol:

Groetjes!

Marco

Bij mij in de gemeente (helmond) hebben ze het liefste dat je het maximaal 5 dagen voor vertrek doet, maar kan zijn dat het per gemeente verschillend is.

groetjes lin

Wij moesten inderdaad ook bewijs aanleveren. Maar hebben daar de brief van de universiteit voor gebruikt. Dus misschien heb je ook een ander bewijs naast het uitschrijven. Wij hebben ons vijf WERKdagen voor vertrek uitgeschreven. Eerder kan niet. In ieder geval niet bij ons. In Den Haag wilden ze er ons nog van overtuigen dat wij een andere dag terug moesten komen, want met het weekend erbij zouden we 7 dagen voor vertrek er zijn geweest (we waren er op een maandag en we zouden de volgende maandag vliegen!). Toen werd de baas erbij gehaald, en die wist dat het echt om werkdagen ging...

Succes ermee!

[quote author=jufrebekka link=topic=2604.msg28117#msg28117 date=1126999764]
Eerder kan niet. In ieder geval niet bij ons. In Den Haag wilden ze er ons nog van overtuigen dat wij een andere dag terug moesten komen, want met het weekend erbij zouden we 7 dagen voor vertrek er zijn geweest (we waren er op een maandag en we zouden de volgende maandag vliegen!). Toen werd de baas erbij gehaald, en die wist dat het echt om werkdagen ging...
[/quote]

Citaat uit "Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens":

Artikel 68
1. De ingezetene die naar redelijke verwachting gedurende een jaar ten minste twee derden van de tijd buiten Nederland zal verblijven, is verplicht bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente van inschrijving binnen vijf dagen voor zijn vertrek uit Nederland schriftelijk aangifte van vertrek te doen.
2. Hij doet in die aangifte mededeling van dat vertrek, van het volgende land van verblijf en van het eerste adres van verblijf in dat land.

Het mag wettelijk dus NIET eerder dan vijf dagen voor vertrek! En het is dus dagen, geen werkdagen. De baas hd het dus ook fout, maar wel in ons voordeel.

Ik heb me nu bijna 2 jaar geleden uitgeschreven in Nederland (Arnhem) omdat ik op dat moment met een WHV vertrok naar Oz, de ambtenaar vroeg mij om een adres in Oz en ik gaf aan dat ik dat niet had omdat ik wilde gaan rondreizen, reactie geen probleem. Ik wilde een post adres in Nederland opgeven maar dat mocht niet eens, op mijn vraag hoe het dan met eventuele boutes en belastingen zou gaan gaf men als antwoord dat dat niet uimaakte omdat ik niet in Nederland was?!?!?!?!?!. Ik heb echter het advies gekregen van een maatje van me die bij een incasso buro werkt dat als ik terug kom voor vakantie dat ik het beste niet op Amsterdam kan vliegen maar via een andere luchthaven en dan per trein/ auto naar Nederland.

Cheers Jan Martijn

Precies mijn gedachten.... Ik sta al meer dan 2 jaar niet meer ingeschreven in Nederland, maar ze hebben mij afgelopen zomer wel aangehouden op Schiphol, omdat er een bekeuring van €170 openstond...
Ik vlieg voortaan vanaf Brussel...

:evil: Ellen

Tja dat is erg zuur ik heb dat een paar jaaar geleden ook gehad terwijl ik met 6 paragliding cursisten naar Turkije ging; of ik nog ff ruim 1800 gulden aan oude boetes van mijn oude bedrijf wilde betalen (verkeers overtredingen en het bleek achteraf dat een van de wagens nogop mijn naam stond). Dat is dan ook een van de redenen dat ik niet meer ingeschreven sta en de studiefinanciering kan ook niets  :lol: :-D omdat als je niet in Nederland bent en officiel niet werkt er ook niets te halen valt.

Cheers Jan Martijn

[quote author=Ellen link=topic=2604.msg30850#msg30850 date=1128693010]
Precies mijn gedachten.... Ik sta al meer dan 2 jaar niet meer ingeschreven in Nederland, maar ze hebben mij afgelopen zomer wel aangehouden op Schiphol, omdat er een bekeuring van €170 openstond...
Ik vlieg voortaan vanaf Brussel...

:evil: Ellen
[/quote]

Prachtig :lol1: "I'll keep it in mind" :up:
Ben nl paar weken geleden achter na gezeten door een video wagen minimaal 30KM/h te hard :wall: NL kenent is die boeten nog niet binnen voor Februari.. :|    :evil:

ZO! al die mooie verhalen.

Ik voel me nu al een vluchteling om naar Nederland via een ander route te komen.

[quote author=Bear link=topic=2604.msg30873#msg30873 date=1128700921]
Ben nl paar weken geleden achter na gezeten door een video wagen
[/quote]

Krijgen we je nog te zien op "Wegmisbruikers"?? :-D

Back