Uitschrijven bevolkingsregister

zwelgje

New Member
Hai!
Weet iemand hoe ik me kan uitschrijven uit het bevolkingsregister in Nederland vanuit Australie??? Ik heb hier wel een formuliertje van het gemeentehuis dat ze me maanden geledenhebben gegeven, maar volgens mij stelt dat niet veel voor....
 
Hoi zwelgje (OlieBBommel???/leuk verhaal is dat)

Ik zou even kijken op de website van je gemeente in NL bij verhuizen en het dan zo regelen. Volgens mij moet je dat formuliertje dat je hebt invullen en dan een kopie van je legitimatiebewijs meesturen. Denk er maar zo aan, dat ze (bij de gemeente) liever iets dan niets hebben en is het te weinig of zo dan hoor je het wel, of je stuurt ze (je gemeente in NL) dus even een mailtje gericht aan 'burgerzaken' of 'bevolking' of hoe het daar ook heet.

Succes,

Groetjes Miranda
 
Ik heb ook papiertje meegenomen, ingevuld opgestuurd en toen was het goed.. Het stelt idd niet veel voor
 
Waarom zou je je perse uit laten schrijven? Heeft dit voordelen? Of gewoon omdat het verplicht is.....

Officieel moet dat als je langer dan 3 maanden geloof ik in het buitenland verblijft. Maar ik verkoop mijn huis bijv. niet (onderverhuur) stel dat ik over 2 jaar terug wil komen (denk ik niet maargoed :lol:).

Wat is dan het probleem als ik mij bijvoorbeeld inschrijf bij mijn moeder? Dan krijg ik namelijk geen problemen bij de bank (hypotheek) en belastingdienst...... :|

Gr. Sab
 
[quote author=Sabien link=topic=1799.msg17549#msg17549 date=1118229667]
Wat is dan het probleem als ik mij bijvoorbeeld inschrijf bij mijn moeder? Dan krijg ik namelijk geen problemen bij de bank (hypotheek) en belastingdienst...... :|
[/quote]

Dat vraag ik me nou ook af, als ik me inschrijf bij me moeder krijgt die daar problemen mee?? In de vorm van minder belasting aftrek op haar huis of meer heving over haar sallaris.???? oid
 
[quote author=Sabien link=topic=1799.msg17549#msg17549 date=1118229667]
Maar ik verkoop mijn huis bijv. niet (onderverhuur) stel dat ik over 2 jaar terug wil komen (denk ik niet maargoed :lol:). Wat is dan het probleem als ik mij bijvoorbeeld inschrijf bij mijn moeder? Dan krijg ik namelijk geen problemen bij de bank (hypotheek) en belastingdienst...... :|
[/quote]

Het zal de bank worst wezen waar jij woont als je je hypotheek maar netjes blijft betalen. Hooguit voor de opstalverzekering kan de clausule bestaan dat je zelf in je huis moet wonen maar dat gaat toch mank als je je overschrijft naar je moeder. Wij kozen ervoor om heel clean te verhuizen naar Australie, wij weten ook niet of we terug gaan. In dat geval wil ik geen gelazer met instanties krijgen. Als je je naar je moeder laat overschrijven vraag ik me ook af of je nog in aanmerking komt voor de hypotheek-aftrek (zolang die nog blijft bestaan, bedankt Brussel) want ook hier geldt meen ik dat het je hoofdverblijf moet zijn maar dat weet ik zo niet zeker.
 
Zodra ik mijn huis onderverhuur vervalt de hele hypotheek aftrek, dus dat maakt niet uit.

Het gaat mij alleen om de gedachte dat zolang ik geen australian citizen ben het misschien handig is om ingeschreven te blijven. Stel er gebeurt wat, of verzekeringen bla bla bla paspoort ambassade, dan ben ik niet eens meer nederlander en kan ik volgens mij geen gebruik hiervan maken.....?

Dus vandaar mijn vraag, volgens mij heeft het alleen maar voordelen om voorlopig ingeschreven te blijven in nederland....of ik zie iets over het hoofd.... :)

Gr. Sab
 
Ik denk dat je meer rompslomp hebt dan je zou willen, als een ander
jouw zaken moet regelen terwijl je in Aus zit
Als de Hypottheek aftrek verdwijnt, is de verwachting dat de
huizen goedkoper worden.
Nederlander blijf je zolang als je wilt, terugkeer, ook na jaren, 
zonder problemen :wink:
 
[quote author=Sabien link=topic=1799.msg17623#msg17623 date=1118304479]

Dus vandaar mijn vraag, volgens mij heeft het alleen maar voordelen om voorlopig ingeschreven te blijven in nederland....of ik zie iets over het hoofd.... :)

[/quote]

Vanuit mijn ervaring als Duitse in Nederland is het geen probleem in je eigen land uitgeschreven te zijn.
Je moet gewoon alles via het consulaat regelen, en dat is op zich geen groot probleem. Er is ook
bijna nooit iets waarvoor je naar consulaat moet. Ook als iets gebeurt is dat helemaal geen ramp.
Bijvoorbeeld was ooit mijn passport gestolen en ik kon gewoon een nieuwe krijgen met mijn nederlandse adres.

Ik ben er nooit achteraan gegaan of het misschien voordelen zou hebben om je niet uit te schrijven.
Ik heb tenminte geen nadelen ervaren.


:)
Annemarie
 
Hoi Sabien,

Hé niet te snel gaan hoor! Het is niet zo dat als je geen paspoort hebt dat je opeens geen Nederlander meer bent, Daar moet je toch wat meer voor doen, zoals naturaliseren (dus bijv. Australiër worden of Belg of Ghanees of........). Het is toch ook niet zo, dat als je je rijbewijs kwijt bent dat je opeens niet meer kan autorijden  :lol: :lol:. Geen spookjes zien waar er geen zijn hoor,!

Groetjes Miranda
 
[quote author=tum link=topic=1799.msg17631#msg17631 date=1118306996]
Hoi Sabien,

Daar moet je toch wat meer voor doen, zoals naturaliseren (dus bijv. Australiër worden of Belg of Ghanees of........).
Groetjes Miranda
[/quote]

Tegenwoordig mag je als nederlander je laten naturaliseren ( na twee jaar in Aus te hebben gewoond ) en ook je NL paspoort houden.
Deze regel is begin dit jaar ingegaan. Mijn vader woont al 35 jaar is Aus maar is nooit australier geworden omdat hij dan zijn NL paspoort moest inleveren.
Nu mag dat dus wel en heeft hij 2 paspoorten.

Eric
 
Lieve mensen, begrijp me goed: ik hoef niet perse nederlands te blijven....... :lol:

Ik dacht alleen, zeker in het begin, je weet het maar nooit, dat t misschien wel handig was...en dan kan ik ook het thuisfront nog een beetje rustig houden als je begrijpt wat ik bedoel........ga tenslotte toch in eerste instantie voor 2 jaar (of zoiets) :wink:

Maar ik ben er bang voor......bye bye! Dus als ik helemaal mijn draai heb gevonden ga ik ook mijn huisje verkopen, en dan inmiddels ingeburgerd hoeft dat nederlandse paspoort ook niet meer perse......het is die opstart periode he?

Gr.
 
Ik woon in Engeland en heb mij in mijn nederlandse gemeente uit laten schrijven. Als ik namelijk op het adres van mijn ouders zou laten inschrijven, dan heeft dat weer te maken met van die waterschapslasten enzo die je moet betalen (of zo was mij toendertijd verteld). Ik kan gewoon nog een Nederlands paspoort krijgen hoor, gewoon via de ambassade. Ik moet alleen toen ik mijn nederlandse rijbewijs moest vernieuwen een engelse aanvragen, want een nederlandse kreeg ik niet meer. Maar doet moest officieel na drie maanden toch, en dat geld ook voor Australie.
Een maal een Nederlander, altijd een Nederlander, tenzij jij besluit dat je dat niet meer wilt.
 
Stel je schrijft je in bij je ouders. Zolang zij beiden gezond zijn, ze zelf inkomen hebben etc. is er niets aan de hand. Maar laat je je bijvoorbeeld inschrijven bij bijv. je moeder die alleen is, dan betaald zij (zo is het bij ons toch) het gezinstarief voor waterschapslasten, rioolrecht, afvalstoffenheffing en ik ben vast nog iets vergeten. Hebben je ouders een minimum inkomen (bijv. bijstand) dan zou ik het zowieso niet doen.

Dus dat klopt wel een beetje Shelley van die waterschapslasten.

Groetjes Miranda :)
 
[quote author=Sabien link=topic=1799.msg17673#msg17673 date=1118345268]
Dus als ik helemaal mijn draai heb gevonden ga ik ook mijn huisje verkopen, en dan inmiddels ingeburgerd hoeft dat nederlandse paspoort ook niet meer perse......het is die opstart periode he?

Gr.
[/quote]

Je passpoort nog even te behouden lijkt mij uiteraard handig. :up:
En in het begin moet je dat ook!

Maar ik begrijp iets niet. :?
Ben een beetje verwarrt,


Heb je het over het wisselen van je nationaliteit of heb je het over het uitschrijven?


Uitschrijven betekend alleen dat je de desbetreffende instanties laat weten, dat je
in het buitenland woont. Dan ben je gewoon een Nederlander in Australie.
Als je je niet uitschrijft ben je en Nederlander in Nederland, die nu toevalling in Australie is.

Tenminste begrijp ik dat zo.
Ik ben bijvoorbeeld ook nog Duitse, ondanks het feit dat ik nu 5 Jahr in Nederland
woon. En ik ben ook niet meer ingeschreven.


:-D
 
Ik weet het het is  :eek:fftopic: maar.....
Nu we het toch over huizen hebben. Weet iemand hoe het zit met belasting e.d. als je je woning hier in Ned in de verhuur gooit???
Ik zelf denk er namelijk ook over om mijn appartement aan te houden. Niet omdat ik de plannen heb om nog terug te komen maar gewoon als extra inkomen. Mijn appartement ligt net buiten utrecht en kan makkelijk 3 studenten huisvesten. Een andere mogelijkheid is om mijn appartement via een makelaar te verhuren, zo is er 2 deuren naast mij een appartement verhuurt voor 1100 kale huur???? Ja ze zijn hier knetter gek. Indien ik zelf ook van die laatste mogelijkheid gebruik ga maken kan ik maandelijks zo'n 600 euro verdienen (tenminste als dit zomaar mag).
Als iemand advies heeft hoor ik het graag.
 
Na emigratie heb je in ieder geval geen recht meer op aftrek van je hypotheek bij de belasting.

Via de search kan je hier meer over vinden, of gewoon bij de belastingdienst website onder emigratie.

Groetjes  :)
 
Als je gaat onderverhuren moet je in sommige gevallen "toestemming" vragen aan de hypotheekverstrekker. En die zouden moeilijk kunnen doen, vandaar dat ik me dus ook niet in nederland uit willen laten schrijven.

Als je je uit laat schrijven krijg je automatisch van de belastingdienst een afrekening, en ik weet niet in hoeverre deze info ook bij de bank terecht komt.......en dan gaat dat balletje rollen natuurlijk....

Ik wil mijn huis namelijk ook onderverhuren, verdien er wel niet zoveel aan maar stel dat ik over 2 jaar toch echt niet meer terugkom kan ik het alsnog verkopen en mijn spullen over laten komen, en profiteer je ook nog van een eventuele waardestijging over deze periode.

Verhuren doe ik via een vastgoedbedrijf, zij dragen ook zorg voor alle betalingen, kost 30 euro per maand, met een verhuurperiode van iedere keer een jaar met optie tot jaarlijkse verlenging. eenmaling huurcontract opstellen kost 300 euro.....dit is via Hestia vastgoed, in nijmegen doen heel veel mensen het ook met Philips Vastgoed, weet niet hoe dit in andere steden zit. Ook Meeus zou je kunnen proberen.

Gr. Sab
 
[quote author=tum link=topic=1799.msg17779#msg17779 date=1118499398]
Na emigratie heb je in ieder geval geen recht meer op aftrek van je hypotheek bij de belasting.
[/quote]
Je hebt wel recht op aftrek van de rente. Onder de Australische belastingregels kun je alle kosten die je maakt voor je 'investment propery' aftrekken van de inkomsten die je eruit hebt. Dus niet alleen de hypotheekrente maar ook de kosten van de makelaar die het voor je verhuurd en de onderhoudskosten.
 
Oké Jeroen, ik had het alleen over NL, maar snap dat het in OZ wel kan, wist alleen niet dat een investment property ook buiten OZ mocht liggen. Bedankt. goede tip.
 


OFX
Back
Top