Uitverkoop

Jor

XPdite Sponsor
Omdat wij verwachten (hopen!) om tussen oktober en december van dit jaar nog "The Big Move" te maken naar Port Macquarie NSW hebben we enkele weken geleden op een zaterdag onze deuren opengezet voor familie en vrienden en zowat alles wat we bezitten te koop aangeboden.

Voor onze zoon Seppe hadden we een heus "winkeltje" geïnstalleerd en hij kon op die manier al het speelgoed dat we niet kunnen meenemen verkopen aan andere kindjes.

Met de centjes die hij daarmee ophaalt, mag hij dan nieuw speelgoed kopen in Oz.
Seppe's winkeltje.jpgSeppe's winkeltje 2.jpg
 
geweldig! Wij hebben dit weekend voor de 3e en laatste keer een open huis verkoop. Er is al heel veel weg en ik verwacht dat we uiteindelijk alles wel gaan kwijt geraken, op een paar kleine dingetjes na, die dan naar de kringloop/spullenhulp gaan.

bij de weg, hoe heb je dat gedaan met de speelgoed verkoop? samen uitgezocht, of zelf gewoon gesorteerd?
 
leuke foto!! wij hebben destijds speelgoed verkocht via marktplaats en een speelgoedbeurs, en de opbrengst verdeeld over de kinderen. Ze hadden samen zo'n 250 euro opgehaald! en elk 150 dollar om hier spulletjes van te kopen :). Dat vonden ze echt heel leuk
 
  • Like
Reactions: Jor
Wat leuk!!! :up:
Veel kunnen verkopen?

Ja hoor, we hebben al een hoop dingen verkocht, zelfs de auto's zijn al verkocht... (1tje doen we volgende week al weg en de andere houden we tot op het laatst)
Na de open huis heb ik alles wat overbleef in een lijst gezet en naar al mijn contacten gestuurd en daardoor gaat er nu elke dag nog wel iets de deur uit.....
En 19 augustus hebben we nog een verkoopdag en wat dan nog overblijft zal verdeeld, weggegeven,...worden.
 
geweldig! Wij hebben dit weekend voor de 3e en laatste keer een open huis verkoop. Er is al heel veel weg en ik verwacht dat we uiteindelijk alles wel gaan kwijt geraken, op een paar kleine dingetjes na, die dan naar de kringloop/spullenhulp gaan.

bij de weg, hoe heb je dat gedaan met de speelgoed verkoop? samen uitgezocht, of zelf gewoon gesorteerd?

Onze zoon is net 6 en we hebben samen met hem alles geselecteerd en dat ging eigenlijk heel gemakkelijk.
Zeker omdat hij wist dat als hij de dingen verkoopt waar hij niet meer mee speelt dat hij met dat geld iets nieuws kan kopen.
Enkel met de knuffels ging het wat moeilijker (die hebben een gezichtje en tegen elke knuffel die hij "afkeurde" om mee te nemen moest hij toch 10 keer sorry zeggen :))
Hieronder een foto van de knuffels die de eerste selectieronde overleefden, er moet dus absoluut zeker nog een selectieronde komen...:rolleyes:

DSCN3699.jpg
 
knuffels wegdoen is ook het moeilijkste! Onze kids hebben er niet veel weggedaan, maar degenen die wel weggingen hebben ze weggegeven aan vriendinnetjes, vriendjes, klasgenootjes etcetc. Als een soort afscheidscadeautje....
 
  • Like
Reactions: Jor
knuffels wegdoen is ook het moeilijkste! Onze kids hebben er niet veel weggedaan, maar degenen die wel weggingen hebben ze weggegeven aan vriendinnetjes, vriendjes, klasgenootjes etcetc. Als een soort afscheidscadeautje....

Seppe gaat ze waarschijnlijk ook weggeven aan een goed doel met thema "Voor ieder kind een Sint...."
Maar een deel gaat mee natuurlijk, er moeten toch enkele vertrouwde elementen aanwezig zijn in zijn nieuwe "thuis"...
 
Helemaal mee eens! We hebben driekwart van de kinderkamer in de container zitten ;). Waaronder een speelgoedkast, waar het speelgoed en de knuffels nog in de bakken zit. Straks gaat het plastic eraf, zetten we de kast tegen de muur, en dan kunnen ze overal weer bij :D.
 
  • Like
Reactions: Jor
Super goed idee. Ik hoop dat hij veel heeft verkocht en dat hij dan leuk speelgoed kan kopen in Aussie. En weggeven an een goed doel ::up::up:
 
  • Like
Reactions: Jor
je moet alleen even letten op de vulling, geloof ik. Dat er geen zaden ofzoiets inzitten?
 
  • Like
Reactions: Jor
Poeh hee,... dat zijn een hoop knuffels!
Heeft hij nog wel tijd om af en toe paps en mams te knuffelen?
Succes met de uitzoekerij!
 
  • Like
Reactions: Jor
Back
Top