Uitzending gemist... wij missen hem altijd!

jufrebekka

XPdite Hero
De Nederlandse publieke omroepen hebben www.uitzendinggemist.nl om tv te kijken die je hebt gemist. Maar wij missen het nu altijd... Want hij doet het niet bij ons  :-( Bij de professor in huis deed ie het wel. En ik heb hier in huis ook een keer wat gekeken. Maar nu doet ie het helemaal niet. De concurent (rtl nieuws) werk wel. Heeft iemand hier een ideetje hoe het kan komen?? We hebben het met router, zonder router geprobeerd. Maar het werkt niet. In internet explorer, in firefox  :-(. Ook met windows mediaplayer en met realplayer, geen van beide werkt  :-o. Wie helpt???
 
Hoi hoi

Bij mij doet hij het wel, misschien ligt het aan je aansluiting wij hebben kabel??
Ik doe ook maar een gooi want ik heb er weinig verstand van.
Hoop voor je dat het gaat werken ik heb uitzending gemist net ondekt en vind het  :up:

groetjes
 
uitzending gemist doet het bij mij ook. Het kan in principe niet aan je router liggen. Internet Explorer en Windows Media Player zouden voldoende moeten zijn. Ik neem wel aan dat je de laatste versies van deze software hebt:
Internet Explorer 6.0
Windows Media Player 9.0

Wat is je verbindingssnelheid? Als je een analoge telefoonverbinding hebt kan het zijn dat het niet goed werkt aangezien je vanuit Australië naar een Nederlandse site toe surft, wat vertraging met zich mee brengt. Een site in Australië vanf een Australische server gaat een stuk sneller.

Hoop dat dit helpt.
 
Ik zal (als de technicus bij ons thuis) even uitleggen wat ik allemaal al heb geprobeerd:

Wij hebben ADSL (512 kbit down, 128 kbit up) van Curl (www.curl.com.au).
We heben het zowal op de laptop als op onze desktop computer geprobeerd (beide Windows XP, met alle updates), Realplayer 10, Windows Media Player 9, Windows Firewall staat uit.
Het vreemde is dat het ook via een proxy in Nederland (handig als je daar nog een server (100 Mbit verbinding) hebt staan waarop de administrator rechten hebt) niet werkt.
Allerlei andere streaming dingen werken wel (radio538, ww.abc.net.au online news, rtlnieuws). Het enige dat ik nog kan bedenken is dat de NOS de ip-range waarop wij zitten blokt, of dat onze internet provider een transparante proxy heeft die niet werkt met uitzendinggemist. Of ze blokken bepaalde poorten. Dit doen ze zeker aangezien een niet nader te noemen P2P programma niet werkt met de standaard poorten.
Ik ga nu nog proberen een VPN verbinding met die server in NL te maken en kijken of het dan wel werkt.
Tot die tijd kunnen we dus alleen RTL nieuws bekijken.
 
Hi JufBec & Tidjen

Nou, je weet het wij zijn absolute computer no-no's maar hier doet hij het ook! Geen idee, geen tips....maar wel een aanbod :-D Je mag hier af en toe wel even de schade in komen halen als je wilt!! Doen we gelijk een kaasplateau :up: :evil:

Maar.......soms gaat het als een speer en soms gaat het heel schokkerig??! Met stilstaande beelden....iemand daar nog advies over toevallig?? Wij kijken het trouwens sporadisch maar het was een grote hit toen mijn ouders hier waren en mijn moeder dus trouw "Boer zoekt vrouw"  kon blijven volgen.

Groetjes
Syl
 
Hmm, nou weet ik niet of ik het nog zo belangrijk vind dat we ZELF kunnen kijken. Heb ik eindelijk een goed excuus om kaas te gaan eten!  :up:
 
Back
Top