Unbelievable

Jerone

New Member
Hi there,

Ben echt alle docs in hoog tempo aan het verzamelen. Stat. Declarations aan het uitdelen aan familie, vrienden e.d. Van de week ga ik ik voor mn body check in het Bronovo ZH. Donderdagavond mijn aanvraagformulier voor mijn verklaring omtrent het gedrag beter bekend als "bewijs van goed gedrag" inleveren.

Maar ik krijg wel een beetje het gevoel dat ze je bij sommige dingen echt om de tuin leiden. Niet te filmen hoor. Verder heb ik alles bewaard wat betreft fotos brieven emails en ga zo maar door. Belinda (my aussie girl) is ook drukbezig om zoveel mogelijk bewijsmateriaal te verzamelen. Ik kijk er zo naar uit om daar weer heen te gaan en dan te beginnen met een nieuw of ander leven.

Als ik iemand kan helpen, anytime!

Cheers,

Jerone
 
Jerone said:
Hi there,

Ben echt alle docs in hoog tempo aan het verzamelen. Stat. Declarations aan het uitdelen aan familie, vrienden e.d. Van de week ga ik ik voor mn body check in het Bronovo ZH. Donderdagavond mijn aanvraagformulier voor mijn verklaring omtrent het gedrag beter bekend als "bewijs van goed gedrag" inleveren.

Maar ik krijg wel een beetje het gevoel dat ze je bij sommige dingen echt om de tuin leiden. Niet te filmen hoor. Verder heb ik alles bewaard wat betreft fotos brieven emails en ga zo maar door. Belinda (my aussie girl) is ook drukbezig om zoveel mogelijk bewijsmateriaal te verzamelen. Ik kijk er zo naar uit om daar weer heen te gaan en dan te beginnen met een nieuw of ander leven.

Als ik iemand kan helpen, anytime!

Cheers,

Jerone

Hi Jerone,

Ik heb me altijd afgevraagd wat de nederlandse variant van een stat dec is. Volgens mij is dat een verklaring die je bij de aflegt (of zoiets).

Waarom denk je dat ze (wie?) je om de tuin leiden (en hoe dan?).

Ik vond het zelf wel leuk om overal documenten te verzamelen (en te laten vertalen). Voor een skilled ind. visum hebben we geen stat decs nodig gehad (gelukkig?)

Jeroen
 
Jeroen_1 said:
Jerone said:
Hi there,

Ben echt alle docs in hoog tempo aan het verzamelen. Stat. Declarations aan het uitdelen aan familie, vrienden e.d. Van de week ga ik ik voor mn body check in het Bronovo ZH. Donderdagavond mijn aanvraagformulier voor mijn verklaring omtrent het gedrag beter bekend als "bewijs van goed gedrag" inleveren.

Maar ik krijg wel een beetje het gevoel dat ze je bij sommige dingen echt om de tuin leiden. Niet te filmen hoor. Verder heb ik alles bewaard wat betreft fotos brieven emails en ga zo maar door. Belinda (my aussie girl) is ook drukbezig om zoveel mogelijk bewijsmateriaal te verzamelen. Ik kijk er zo naar uit om daar weer heen te gaan en dan te beginnen met een nieuw of ander leven.


Als ik iemand kan helpen, anytime!

Cheers,

Jerone

Hi Jerone,

Ik heb me altijd afgevraagd wat de nederlandse variant van een stat dec is. Volgens mij is dat een verklaring die je bij de aflegt (of zoiets).

Waarom denk je dat ze (wie?) je om de tuin leiden (en hoe dan?).

Ik vond het zelf wel leuk om overal documenten te verzamelen (en te laten vertalen). Voor een skilled ind. visum hebben we geen stat decs nodig gehad (gelukkig?)

Jeroen

Hi Jeroen

Neem nou de bodycheck bijvoorbeeld: Ik bel het ziekenhuis op en zij vertelde mij dat ze alleen een longfoto maken. Voor het bloedprikken moet je bij een andere dokter zijn! Ik krijg het adres tel nr etc. Bel op en dan blijkt die dokter dat helemaal niet te doen. De brief die ik mee moet nemen hebben ze in het ziekenhuis maar ik moet hem bij de ambassade afhalen!! Hetzelfde geld voor de brief voor het bewijs van goed gedrag. Begrijp me niet verkeerd hoor, Ik vind het ontzettend leuk om alle documenten te halen / verzamelen. Je wordt alleen van hot naar her gestuurd. Stat dec. forms zijn verklaringen die famillie, vrienden etc voor ons opmaken waaruit blijkt dat wij goed voor elkaar zijn, dat wij elkaar gelukkig maken en dat zij in mijn geval Belinda ontmoet hebben etc etc..
En dat moet van zowel haar kant als vanuit Nederland. Dusss schrijfwerk zat.

Groeten Jerone.
 
Onze medische keuring ging eigenlijk heel makkelijk. We hebben zowel de foto's als het bloed prikken bij de GGD in Rotterdam gedaan, dat kon achter elkaar doorgaan. De keuring bij de arts was bij hem thuis (heel gezellig) en kon alleen 's avonds (lekker makkelijk).

De VOG is een heel ander verhaal :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
 
Hoi Jeroen,

Nou ben ik toch wel benieuwd. De GGD staat toch niet bij de lijst van dokters waar je je medical kan laten doen? Of hangt het van het soort visum af?

Groet, Isis
 
Isis said:
Hoi Jeroen,

Nou ben ik toch wel benieuwd. De GGD staat toch niet bij de lijst van dokters waar je je medical kan laten doen? Of hangt het van het soort visum af?

Groet, Isis
Pascal heeft zijn medical gehad in Zwolle. Naar de GGD voor de xray, en toen een docter voor de rest.

Hangt van de plek af, niet het visum in ieder geval.
 
Isis said:
Hoi Jeroen,

Nou ben ik toch wel benieuwd. De GGD staat toch niet bij de lijst van dokters waar je je medical kan laten doen? Of hangt het van het soort visum af?

Groet, Isis

De keuring is niet bij de GGD, de GGD doet alleen de HIV test en de Xrays, daarna moet je naar een panel doctor.
 
Hoi Jerone,

Je hebt waarschijnlijk inmiddels alles geregeld - ik wilde alleen maar zeggen dat wij zowel bloedprikken als longfoto bij Bronovo, Den Haag hebben gedaan en de resultaten hebben meegenomen naar een paneldoctor in Den Haag. Vervolgens hebben wij "het medische pakket" zelf afgegeven bij de Ambassade....
 
Back
Top