Und jetzt kommen die Kamelen mit die grosse Bulten

Sacha

Ass. Perth Promotor
Town lives in fear of marauding camels

De originele tekst....

AAP
November 25, 2009 07:17pm

RESIDENTS in a small central Australian community are being held hostage by a herd of thirsty, marauding camels.
Docker River, 500km south west of Alice Springs, has been inundated by thousands of feral camels in recent weeks.

The Northern Territory Government today said it would conduct an emergency cull of some 6000 feral camels.

As well as the camels smashing water infrastructure in their hunt for moisture, the quality of drinking water in the town is being threatened by the decaying bodies of camels that have been trampled by their herd.

The camels have over-run the airport, making it near impossible for aircraft to land or for medical emergency evacuations to take place.

MacDonnell Shire Council chief executive officer, Graham Taylor said many members of the community were too frightened to leave their homes.

"The social and psychological impacts on some people about being contained in homes and not being able to step out, so there will be some cost factors for the community there,'' he said in Alice Springs today.

Mr Taylor said residents were not overly concerned when about 30 camels came into the town looking for water a few weeks ago, but that fear had grown as numbers increased steadily day by day.

"We need to get the risk and that threat away from the people.''

NT Local Government Minister Rob Knight said the camels would be mustered away from the town by helicopters before being shot.

"The community of Docker River is under siege by 6000 marauding, wild camels,'' he said.

"They're actually coming up to the houses taking water off the overflow from the rooftop air-conditioning.

"This is a very critical situation out there, it's very unusual and it needs urgent action.''

Mr Knight said the camel carcasses would be left in the desert to decay.

"We don't have the luxury of time because the herd is getting bigger.''

NT Environment Minister Karl Hampton said he hoped the emergency response, which will be activated next week to help the 350 residents in Docker River, would set a bench mark for the Federal Government's $19 million nation camel action plan.

Mr Hampton could not provide any details of the proposed national scheme.

"Maybe it will give us an idea of how we should tackle the bigger or broader problem,'' he said.
``We need to look at whether there are economic benefits of what we can do with camels.''

It is understood the long-term federal camel action plan will be released for public consultation in December.
[/font]
 
IMG_2909.JPG


In Jordanië waren ze heel lief...
smiley.gif
 
't Is natuurlijk eigenlijk helemaal niet grappig, maar ik moet toch wel een beetje grinniken als ik dit zo lees... :wink:

Die topictitel is trouwens echt zo goed, m'n vader zei dat altijd als grapje dus ik lag meteen weer onder de tafel, hahaha!
 
Natuurlijk is het niet prettig voor de dorpen die ermee te maken hebben... maar natuurlijk moeten ze eerst weer afgeschoten worden.... ipv van naar een mogelijke andere blijvende oplossing te zoeken.
 
't Is natuurlijk eigenlijk helemaal niet grappig, maar ik moet toch wel een beetje grinniken als ik dit zo lees... :wink:

Die topictitel is trouwens echt zo goed, m'n vader zei dat altijd als grapje dus ik lag meteen weer onder de tafel, hahaha!

Bij ons is dat dus ook zo. Wanneer er iemand komt met de vraag "en nu?" Dan is dat dus ons standaard antwoord. Heb ook geen idee meer waar het oorspronkelijk vandaan komt, zal wel uit een film zijn ofzo...
 
't Is natuurlijk eigenlijk helemaal niet grappig, maar ik moet toch wel een beetje grinniken als ik dit zo lees... :wink:

Die topictitel is trouwens echt zo goed, m'n vader zei dat altijd als grapje dus ik lag meteen weer onder de tafel, hahaha!

Bij ons is dat dus ook zo. Wanneer er iemand komt met de vraag "en nu?" Dan is dat dus ons standaard antwoord. Heb ook geen idee meer waar het oorspronkelijk vandaan komt, zal wel uit een film zijn ofzo...

Bron Wikipedia "De uitdrukking '''Da (jetzt) kommen die Kamele''' vindt zijn oorsprong waarschijnlijk in de Duitse loopgraven tijdens de Eerste Wereldoorlog.)"
Zie ook Babylon
Niet echt duidelijk nog.
 
't Is natuurlijk eigenlijk helemaal niet grappig, maar ik moet toch wel een beetje grinniken als ik dit zo lees... :wink:

Die topictitel is trouwens echt zo goed, m'n vader zei dat altijd als grapje dus ik lag meteen weer onder de tafel, hahaha!

Bij ons is dat dus ook zo. Wanneer er iemand komt met de vraag "en nu?" Dan is dat dus ons standaard antwoord. Heb ook geen idee meer waar het oorspronkelijk vandaan komt, zal wel uit een film zijn ofzo...

Bron Wikipedia "De uitdrukking '''Da (jetzt) kommen die Kamele''' vindt zijn oorsprong waarschijnlijk in de Duitse loopgraven tijdens de Eerste Wereldoorlog.)"
Zie ook Babylon
Niet echt duidelijk nog.

Blijkbaar had hte iets met het vliegtuig type van de Engelsen te maken (kamele oid werden die vliegtuigen genoemd).
 
En het heeft nu pas het NL nieuws gehaald...

Australië maakt jacht op kamelen

SYDNEY - Scherpschutters hebben in een woestijn in de Australische staat Northern Territory honderden wilde kamelen afgeschoten. De dieren waren op zoek naar water een afgelegen dorp binnengedrongen.

Het is de bedoeling dat de jagers in totaal ongeveer drieduizend kamelen doodschieten. De autoriteiten spreken over een noodslachting. Zij verboden het filmen van het afmaken van de kamelen.

Dierenactivisten laakten de maatregel en riepen toeristen op Australië te boycotten. Vleesproducenten spraken over verkwisting omdat de autoriteiten de kadavers laten wegrotten.

Kamelen zijn ooit in Australië ingevoerd om pioniers te helpen bij hun tochten door de woestijnen. Toen de dieren werden afgedankt, konden zij zich in het wild voortplanten. De ruim een miljoen Australische kamelen gelden inmiddels als de grootste kudde ter wereld.
 
Back
Top