Update Dani & Roy

Dani & Roy

Member
Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje niet van me laten horen, maar heb wel meegelezen. Tijd dus weer voor een update! Wij (mijn man en ik en 2 kids van 3 en 5) hebben afgelopen jaar (voor de start van de procedure) heel snel ons huis kunnen verkopen. Inmiddels zijn we verhuisd naar een huis dat in het kader van de leegstandwet tevens verhuurd werd. De procedure zijn we afgelopen zomer gestart (SI 189 skilled independent), maar door de verhuisperikelen, het vele overwerk van mijn man etc., hebben we de procedure iets minder voortvarend kunnen oppakken dan we hadden gewild. Inmiddels zijn alle papieren ingediend bij M2A en goedgekeurd en de beroepserkenning hopen we deze week af te ronden. Mijn man heeft in nov. de IELTS-test gedaan, maar heeft het net niet gehaald (8,5-7,5-6-6,5). Hij moet op alle onderdelen minimaal een 7 halen voor de visumaanvraag, dus op 2 februari gaan we samen (ik voor de eerste keer) nog een keertje.
Het beroep van mijn man is mechanial engineer en we willen graag emigreren naar Perth.

Helaas gaat ons huurhuis waarschijnlijk verkocht worden, wat zal inhouden dat we op korte termijn weer zouden moeten verhuizen. Wij zijn ons nu aan het beraden of we hier in NL weer gaan verhuizen en wachten op ons permanente visum, of dat het mogelijk is om een Business - Long Stay visum UC 457 aan te vragen mogelijk via een sponsorende werkgever in Perth en omgeving? Dit zal zeker niet makkelijk zijn, maar misschien kunnen we het proberen.
- weten jullie of dit mogelijk is? We zijn al hard op weg met ons visum, dus hopelijk krijgen we dan snel ons permanente visum.
- hebben jullie enig idee hoe lang de procedure nog kan duren alvorens we de EOI kunnen indienen?

Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt,

groetjes,
Dani

Hoi Dani,

Ik heb geen antwoorden op je vragen. Maar welkom (terug) op het forum!!

Groetjes Gwen

Ik denk niet dat je een ander visum aanvraag moet starten wanneer je er al eentje hebt 'lopen'... Er zijn risico ivm het laats tverkregen visum vervangt alle voorgaande .. Vraag het na bij M2A!

Hmmm, dat zou best eens kunnen perthpete. Ik heb M2A gemaild, maar zij hebben momenteel vakantie. Ondertussen gaan we gewoon vrolijk verder met het klaarmaken van de beroesperkenning en kijken hier en daar toch even naar mogelijke jobs voor sponsoring....Tja, we hebben er zo'n zin in, het liefste zouden we komende zomervakantie vertrekken! Zeker met weer een komende verhuizing in het vooruitzicht!
Iemand enig idee hoe lang de procedure tegenwoordig duurt na het indienen van de EOI? Lig je dan nog lang op de stapel, of gaat het dan snel? Hopelijk lukt het ons om rond de zomer een permanent visum te bemachtigen, maar dat lijkt me misschien iets te voortvarend!

Gaat vrij snel volgens mij.
Employer Sponsored kan ook erg vlot gaan, zeker als het bedrijf in kwestie er al ervaring mee heeft.

Maar kijk vooral naar welk visum het beste is, laat snelheid je niet misleiden.
Succes

Hoi allemaal,

bedankt voor de tips! We hebben nog even navraag gedaan bij M2A, maar het lijkt inderdaad verstandiger om de huidige koers voort te zetten voor een 189 skilled independent. We zijn nu bezig aan de laatste loodjes van het CDR-report t.b.v. beroepserkkenning Engineering Australia. Jeetje, wat een werk! In totaal zo'n 20 A4'tjes in het engels....Ach ja, een goeie oefening voor de IELTS op 2 febr. a.s.
Hopelijk kunnen we snel de vertalingen doen, en na goedkeuring van de beroepserkenning de EOI indienen. We kunnen niet wachten!!!!!!!!!
Waar hebben jullie de vertalingen laten doen? Hebben jullie hiervoor een bureau ingeschakeld? Iemand nog tips?
Good luck allemaal!

Hallo Dani & Roy,

Wij hebben de vertalingen laten doen door Edine Bakker van Interline Translations! We waren zeer tevreden over haar werk, ze is nml goed bekend met de materie en de werkwijze van M2A! Ons heeft ze enkele "foutjes" laten herstellen qua certificeren bij de notaris alvorens te vertalen, dit heeft ons ergernis en vertraging bespaard!

Gr. Bart

hoi Daniëla, ook wij hebben de vertalingen door Edine Bakker laten verzorgen. Zij werd ons door M2A aangeraden.

Back