Update werkaanbod Annandale

Linda82

Member
Hoi Allen!! Even een update :) De tickets voor onze 'probeer'week zijn geboekt! :D We (ik, mijn man en onze zoon van 7) vertrekken 26 oktober voor 11 nachten naar Sydney!! Om ons goed te kunnen focussen op onze zoon, het werk van mijn man (hij zal vergaderingen bijwonen, de fabriek bezoeken) en op ons huis en de scholen hebben we besloten dat ons dochtertje van 1 helaas niet meegaat, wat me érg zeer doet :( Zij blijft bij opa en oma.

Zoals ik eerder had gezegd krijgen we een huis in Annandale en heb ik hier flink geïnformeerd hoe Annandale is, hele leuke en enthousiaste reacties! en heb zelfs foto's mogen ontvangen! thanks @Janneke61 :D
Maar...... gisteren kwam het bericht dat we de keus hebben uit nóg een huis!! Dit huis ligt in Birchgrove NSW, schijnbaar ook een wijk dichtbij Sydney, jullie voelen 'm natuurlijk al aankomen...Weet iemand hoe deze wijk is? of woont iemand daar misschien??
I.v.m. de kids is voor ons de buurt natuurlijk vrijwel het belangrijkste (scholen, jongen gezinnen, kids).
Hopelijk kan iemand ons meer vertellen...
In ieder geval alvast bedankt en tot eind oktober! 😁
 
Zoals ik eerder had gezegd krijgen we een huis in Annandale en heb ik hier flink geïnformeerd hoe Annandale is, hele leuke en enthousiaste reacties! en heb zelfs foto's mogen ontvangen! thanks @Janneke61 :D
Maar...... gisteren kwam het bericht dat we de keus hebben uit nóg een huis!! Dit huis ligt in Birchgrove NSW, schijnbaar ook een wijk dichtbij Sydney, jullie voelen 'm natuurlijk al aankomen...Weet iemand hoe deze wijk is? of woont iemand daar misschien??
I.v.m. de kids is voor ons de buurt natuurlijk vrijwel het belangrijkste (scholen, jongen gezinnen, kids).
Hopelijk kan iemand ons meer vertellen...
In ieder geval alvast bedankt en tot eind oktober! 😁

Beide Annandale en Birchgrove zijn wijken redelijk centraal van de stad/centrum. Sydney is enorm groot.
Birchgrove ligt direct aan het water, maar geen openbaar vervoer behalve de bus... er is ook een lightrail stop in Rozelle Bay.

Annandale is net iets makkelijker met openbaar vervoer denk ik. Maar Birchgrove is denk mooier wonen.
 
Hoi Linda, leuk om weer wat van je te horen! Birchgrove ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Als ik op de kaart kijk, ligt het wel mooi. Maar ik denk dat jullie straks wel tijd genoeg hebben om de wijken zelf te ervaren en sfeer te proeven. Wat openbaar vervoer betreft is het handig om de App Tripview Lite te downloaden. Ook handig als jullie straks rond gaan kijken.
 
Net even gekeken op de Tripview App en vanaf Birchgrove is het met de bus 20 mins naar de City (QVB). Dat is goed te doen lijkt me. Vergelijkbaar met Annandale.
 
Dit huis ligt in Birchgrove NSW, schijnbaar ook een wijk dichtbij Sydney,

Wat gaaf dat er nu weer echt wat gebeurd!

Er is wellicht wat verwarring bij je over wat Sydney is. Birchgrove en Annandale zijn beide wijken IN Sydney. Je kunt de Harbour Bridge net niet zien vanuit Birchgrove denk ik?

De verwarring is wellicht omdat het adres gewoon xx street, Birchgrove NSW is. En niet xx street, Sydney. Maar dat is hoe ze het hier doen. Je ‘woonplaats’ adres is de wijk. Niet de stad.

Dus als iemand van buiten Sydney aan je vraagt waar je woont is het antwoord: Sydney.

Als iemand van binnen Sydney vraagt waar je woont is het: Birchgrove.

:)
 
Last edited:
Hoi Linda, leuk om weer wat van je te horen! Birchgrove ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Als ik op de kaart kijk, ligt het wel mooi. Maar ik denk dat jullie straks wel tijd genoeg hebben om de wijken zelf te ervaren en sfeer te proeven. Wat openbaar vervoer betreft is het handig om de App Tripview Lite te downloaden. Ook handig als jullie straks rond gaan kijken.

Dank!! dat is een hele handige tip!! :D
 
Wat gaaf dat er nu weer echt wat gebeurd!

Er is wellicht wat verwarring bij je over wat Sydney is. Birchgrove en Annandale zijn beide wijken IN Sydney. Je kunt de Harbour Bridge net niet zien vanuit Birchgrove denk ik?

De verwarring is wellicht omdat het adres gewoon xx street, Birchgrove NSW is. En niet xx street, Sydney. Maar dat is hoe ze het hier doen. Je ‘woonplaats’ adres is de wijk. Niet de stad.

Dus als iemand van buiten Sydney aan je vraagt waar je woont is het antwoord: Sydney.

Als iemand van binnen Sydney vraagt waar je woont is het: Birchgrove.

:)

haha, bedankt voor de uitleg, het is me nu helder, overduidelijk dat ik nog een leek ben!! :D De Harbour Bridge is wel te zien vanuit Birchgrove, dat is zelfs het uitzicht vanuit ons huis 🙈 Tijdens ons bezoek deze 2 wijken maar eens goed gaan verkennen, Birchgrove lijkt me ontzettend mooi wonen, maar misschien te rustig, Annandale klinkt/lijkt iets 'stadser'. We gaan het zien... :D
 
Back
Top