Update

Tineke

Member
Hallo Allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik me heb aangemeld (en voorgesteld), wel telkens mee gelezen maar even niks gepost... Maar we hebben een update!
Onze visum aanvraag is de deur uit!!

Wat een gedoe zeg, hoe vaak ik in de afgelopen periode wel niet bij de gemeente ben geweest! (Waar ik me trouwens vreselijk verbaasd heb over de prijs voor een gecertificeerd kopie, 8,65 per kopie!!!! Mijn mond viel open!) Maar goed alles is compleet en vorige week is de aanvraag verstuurd. We hebben een email van de ambassade in Berlijn dat ze de aanvraag binnen hebben, dat de betaling goed is gegaan en dat we nu moeten wachten op een case officer...

Ik ben niet zo goed in wachten...

Eigenlijk is ons plan om in januari te vertrekken naar Australië. Maar goed het is maar de vraag of ik mijn visum dan al heb. Hoe lang hebben jullie gewacht op een case officer en op een visa grant? (Partner visum).
De reden dat wij trouwens pas zo laat ons visum hebben toegestuurd is omdat wij van plan waren om naar Berlijn te gaan met als onze documenten, maar dat doen ze daar niet meer!

Ik hoop dat jullie allemaal goed ervaringen hebben en niet erg lang op jullie visum hebben moeten wachten...
Ik heb namelijk nu al zin om de dozen in te pakken voor de verhuizing :-D

De reden dat wij trouwens pas zo laat ons visum hebben toegestuurd is omdat wij van plan waren om naar Berlijn te gaan met als onze documenten, maar dat doen ze daar niet meer!

haha ja jammer he, die goede oude tijd dat je met je boeltje naar de ambassade gaat en met een visum terugkomt is helaas helaas voorbij :p
partnervisum: geen idee. welke categorie is dat? Daar hangt het zo'n beetje vanaf. Wij wachten nu 6 maanden, daar komen er nog wel een paar bij. Anderen hebben hem binnen vier weken. Maar dat zijn andere visatypes.

succes
J

visumtype... een defacto partner visum, we voldoen we aan alle eisen, wonen al een aantal jaar samen en hebben samen een dochtertje...

Welk visum wacht jij op?
Vervelend dat het zo lang moet duren! (al wisten we dat natuurlijk van te voren!)

Wij wachten op een 175 independent http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/estimated-allocation-times.htm
Wachttijd is niet te voorspellen. Eerst leek het 2 jaar te gaan duren, toen ging het ineens heel hard, en nu ligt het weer stil. Het wachten is niet eens zo erg, maar dat je geen idee hebt wanneer je aan de beurt bent maakt het erg lastig plannen....

mmm lijkt dit op jouw situatie?

http://www.pomsinoz.com/forum/migration-issues/58449-summary-spouse-visa-processing-times-offshore-uk-please-add-your-stats-404.html

Ik heb mijn visum (Partner Visa) aangevraagd op 22 oktober 2010 en kreeg de grant op 10 mei 2011. Een maand of 7 dus.

Ik ben vorig jaar augustus met m'n Aussie getrouwd dus we waren op het moment van aanvragen pas tweeënhalve maand getrouwd. Daarom dacht ik dat het wel even zou duren voor we de grant kregen, zeker toen ik elke keer dat ik Immigration belde te horen kreeg dat de verwerkingstijd van 6, naar 6-9, naar 12 maanden ging! Begon al peentjes te zweten want we wilden héél graag gauw op vakantie naar Nederland (veel babies geboren in mijn vriendengroep enzo, een hoop bezoekjes af te leggen).

Het heeft uiteindelijk veel korter geduurd dan ik verwachtte. Maar de zaken veranderen constant en ik weet niet of het nog invloed heeft dat ik de aanvraag in Australië en jij buiten Australië hebt gedaan. Jullie zijn al een hele tijd samen en hebben zelfs een dochtertje, dat zou de zaken wel moeten versnellen lijkt me... ik bedoel wij waren nog maar zo kort getrouwd, had evt wat wenkbrouwen kunnen doen fronsen, maar toch snel de grant gehad.

Ze wilden mij trouwens niet vertellen wanneer ik een CO had (geen idee waarom niet)... misschien is dat ook alleen als je het in Australië hebt aangevraagd?

In elk geval, no worries, ik denk niet dat het zo lang duurt tot je je visum hebt
afro.gif

Ik heb een Spouse visum, volgens mij hetzelfde als jij hebt en dat heeft vijf maanden geduurd. Aangevraagd in mei 2010, visum in oktober 2010.

Poms in OZ :-D
Maar dat lijkt inderdaad om hetzelfde visum te gaan... maar het gaat vast sneller als je via de Engelse ambassade gaat...

Waar willen jullie heen als je het visum hebt? (waar in australie bedoel ik dus :))

Bedankt voor de reacties... 5 tot 7 maanden... Met 5 maanden redden we januari net :-D
Waar zat het meeste tijd tussen? Van aanvraag indienen tot case officer of daarna?
(elke ochtend open ik nu al vol verwachting mijn mailbox haha)

En is het wonen in Australie gebleken wat je voor ogen had?
Hebben jullie snel sociale contacten opgedaan?

Back