Uptodownunder

uptoaustralia

New Member
Hallo Allemaal :up:,

We lezen al een tijdje mee op dit forum en vinden het nu toch wel een tijd worden om ons voor te stellen.
Sinds april 2008 zijn we bezig met ons visum voor Australie. "We" zijn: Sabine, Marc, Thomas, Nathalie, Cynthia, Christophe en Naomi en we kunnen niet wachten om te gaan! :cool: We hopen in de zomer van 2009 te kunnen vertrekken, na het eindexamen havo van Nathalie.
Echt leuk om al jullie verhalen te lezen op dit forum!

Groeten,
Marc, Sabine en kids.

Sinds juni hebben we ook een eigen weblog: http://uptodownunder.punt.nl

Vergeten we nog helemaal te melden dat onze hond Sandy ook mee gaat naar Australia!!! :dog: :cool:
Heeft iemand daar ervaring mee, (inentingen, een goede vervoerder, LIEF voor de dieren, etc)??
Sandy1.jpg

Groetjes,
Sabine

Welkom allemaal en succes met alles. Ga zo eens voor jullie website zitten, leuk  :up:

Wanneer je de searchknop op de homepage gebruikt zie je dat er al veel info over het meenemen van dieren te vinden is.

Groetjes, DIjnnas

Welkom op het forum en veel succes met alles. Ga ook eens rustig jullie site bekijken, lijkt qua naam een beetje op de onze (www.landdownunder.nl)

En dat tel ik goed he... 5 kinderen en een hond... Wauw, super :lol:

Groetjes,

Sacha

Hallo Allemaal,

Leuk al die enthousiaste reacties van jullie :up:

@Dijnnas: We hebben na je tip al uitgebreid zitten zoeken op de site en al veel handige info gevonden, maar we kunnen nog niet precies achterhalen wanneer (niet te vroeg en niet te laat beginnen :shock:) en welke entingen je moet hebben, de dierenarts moet t ook nog uitzoeken. Dus als iemand dit al weet...
@Sacha: Idd vijf kinderen (tussen de 13 en 22 jaar) en een hond. 'T is bij ons altijd een gezellige boel  :grin:. We hebben net jullie  site bekeken, errug leuk om te lezen/kijken, we blijven het zeker volgen.

Groetjes,
Marc en Sabine

[quote author=uptoaustralia link=topic=9151.msg123601#msg123601 date=1218400376]
Hallo Allemaal,

Leuk al die enthousiaste reacties van jullie :up:

@Dijnnas: We hebben na je tip al uitgebreid zitten zoeken op de site en al veel handige info gevonden, maar we kunnen nog niet precies achterhalen wanneer (niet te vroeg en niet te laat beginnen :shock:) en welke entingen je moet hebben, de dierenarts moet t ook nog uitzoeken. Dus als iemand dit al weet...
@Sacha: Idd vijf kinderen (tussen de 13 en 22 jaar) en een hond. 'T is bij ons altijd een gezellige boel  :grin:. We hebben net jullie  site bekeken, errug leuk om te lezen/kijken, we blijven het zeker volgen.

Groetjes,
Marc en Sabine

Welkom op het forum en succes met alle paperassen. Wat betreft Sandy kun je op de volgende link een pdf of word formulier downloaden. Daar staat stap voor stap in wat je moet doen en wanneer. Ik heb indertijd ook deze lijst aan mijn dierenarts gegeven. Zij hadden namelijk een verouderde lijst en dan gaat het zeker mis. Deze lijst (entingen en bloedtesten) is de enige die wordt geaccepteerd. http://www.daff.gov.au/aqis/cat-dogs/countries/cat4

Je moet ongeveer 6 maanden voor vertrek beginnen met de rabies enting.

Groetjes Inge
[/quote]

Hoi,

welkom !
Voor wat betreft de hond is inderdaad de link van Inge erg goed.
Voor een vervoerder kan ik je VCK aanraden. Ze zitten op Schiphol naast de VWA.

Als je belt, vraag dan naar Monique:

Monique Schellinger
VCK Live Animals Logistics
Pelikaanweg 29
1118 DT Schiphol
tel: +31 20 6549 131
fax: +31 20 6010 273
mobile: +31 6 1325 8159
www.dierentransport.com

Succes en als je vragen hebt, laat het me weten.

Groeten,
Johan

Hey Marc, Sabine and the kids,

Welcome op dit forum  :up:.
Het stappenplan volgen van AQIS en als je het niet zeker meer weet ff hier vragen. Wij hebben ook bij Monique van VCK de tickets voor de katten geregeld. Tot nu toe loopt het contact heel goed, ze moeten nog vliegen en dan kunnen we natuurlijk pas echt een referentie geven.

Groetjes Barbara :smile:

Bedankt voor alle tips :up:
We gaan woensdag met de documenten naar de dierenarts en Sandy wordt dan ook direct gechipt :yawn:

Groetjes en een poot van Sandy :dog:,

Hallo Allemaal,

Wat vinden jullie de mooiste plek in Australie om te leven ??
We zijn erg benieuwd naar jullie reacties :cool: want wij zijn er zelf nog nooit geweest, dus alle info is welkom.

Marc, Sabine, kids en :dog:

De mooiste plek is denk ik een beetje afhankelijk waar je van houdt en in waar je ook echt aan het werk kan.

Zelf gaan we voor Perth, een heerlijk mediteraan klimaat, een relaxte mentaliteit (nog net iets meer dan in de rest van Australie), prachtige stranden, heerlijke wijngebieden, veel wild, veel bush en vooral niet te druk  :smile: Perth is een wereldstad van formaat, maar heeft toch op mij het gevoel van een "dorp" over weten te brengen.

Wanneer jullie de kans krijgen zou ik eerst lekker wat rondreizen voor je een plekje kiest. Zelf vonden wij Sydney en Melbourne prachtige steden, maar veel te groot. Adelaide heeft ook een bijzondre aantrekkingskracht en over Brisbane en omgeving kan ik helaas niets zeggen, ben er nog niet geweest. Omdat de meeste IT bedrijven in de grote steden zitten, zijn wij daar een beetje op aangewezen, maar er is zoveel meer moois!!! Veel plezier met het maken van jullie beslissing!

Sacha

Perth vooral mijden natuurlijk ... Veel te rustig, te veel zon, te weinig files, te veel strand, suburbs en heuvels ... :lol:  :lol:

Nee, hoor alhoewel er wat stemmen opgaan om niet teveel attentie op Perth te richten kan ik dat toch niet.... Wat ons betreft: Perth is the place to be ... Maar kijk inderdaad zeker ook ergens anders ...

Hoi Jolanda en Mark,

We heben gisteren jullie website in een ruk gelezen, wat gaaf allemaal!
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Groetjes,
Marc & Sabine

[quote author=uptoaustralia link=topic=9151.msg125624#msg125624 date=1222159323]
Hoi Jolanda en Mark,

We heben gisteren jullie website in een ruk gelezen, wat gaaf allemaal!
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Groetjes,
Marc & Sabine
[/quote]

Daarom hebben wij voor Cairns gekozen  :lol:

Groetjes Jolanda  :up:

Ik woon in Brisbane...... leuke stad vind ik. En ik vind de omgeving her erg mooi. De hele Gold coast is zo mooi. Ik woon hier nu 2 jaar, bevalt me erg goed  :)

Back