V & M naar Melbourne

shortcake

New Member
Hoi allemaal!
Wij kijken al een week of wat op het forum, en vonden het toch tijd om onszelf officieel aan iedereen voor te stellen. M (28) heeft een baan in Melbourne gekregen via een ander kantoor van zijn huidige werkgever, een consulting multinational. V (24) werkt nu als universitair docent, maar zal in Melbourne eerst tijd nemen om ons beide te settlen alvorens een baan te zoeken. Het contract staat voor 4 jaar, met mogelijke verlenging. Wij gaan dus in eerste instantie tijdelijk naar Australie.
Helemaal nieuw is emigreren niet voor ons. M heeft twee keer een aantal maanden in Helsinki en Kaapstad gedaan. V. is een professional expat die al vanaf haar derde levensjaar elke paar jaar verhuisd. Ze is vooral opgegroeid in Amerika, maar ook op Aruba en in Nederland. Ze heeft het altijd een leuke ervaring gevonden, en is blij dat ze nu weer naar het buitenland mag  :smile:
Als het goed is bevinden we ons in september al in Melbourne. Als iemand nog advies heeft wat betreft leuke suburbs om in te wonen, dan horen wij dat graag  :up:

Welkom op het forum en veel plezier met de laatste voorbereidingen. September is al heel snel!

Groetjes,

Sacha

Dank je Sacha! M's werk regelt ons visum gelukkig, en omdat het een 457 is, gaat het allemaal veel sneller. Lang leve employer sponsorship en nomination!
Wij zijn nu druk bezig met het uitzoeken van een verhuisbedrijf (wordt hoogstwaarschijnlijk Allied, omdat die samenwerken met het bedrijf waar mijn man voor werkt) en het zaken regelen voor visa application.
September is inderdaad al heel snel....ik heb er echt zin in!

Hoi Shortcake,

Welcome en succes met je voorbereidingen. Heerlijk dat je in september al kunt gaan.

Groeten,
Flore

Hoi hoi,

Wij (owen en bregje) vertrekken 4 augustus naar Melbourne.
Owen komt daar ook vandaan en heeft er zijn hele leven gewoond.
Alleen de laatste 1,5 jaar hebben we samen in Nederland gewoond, maar nu dus die kant op omdat owen ontzettende heimwee had.
Als jullie dus iets willen vragen/weten of zin hebben om daar in Melbourne een keer wat te gaan drinken ofzo, dan kan dat natuurlijk altijd!

Groetjes Bregje

Hoi V&M,

Ook van mij hartelijk welkom. Wij wonen sinds december hier in Melbourne. Mijn man is ook via zijn werk op een 457 hier gekomen. Heerlijk is dat, alles werd voor ons geregeld. September gaat al snel opschieten. Wijzelf wonen nu een halfjaar in Aspendale. Dat ligt vlakbij het strand; een heerlijke plaats om te wonen.

In 7 maanden tijd hebben we al een leuke kring met kennissen opgebouwd. Mensen hier zijn ontzettend aardig en behulpzaam. Het is hier niet 1 van de goedkoopste gebieden, maar dat komt omdat je bij het strand zit.

Veel succes met de laatste dingen regelen. En als je vragen hebt, kom maar op. Of als je zin hebt in een Nederlands gesprek, jullie zijn altijd welkom.

Groetjes Lisette

Hallo V en M,

Welkom op het forum!
Ik woon samen met mijn vriend nu een week of 5 in Melbourne en wel in Elwood. Dat ligt net onder st Kilda langs de baai.
We hadden beide redelijk snel een baan en het bevalt ons al erg goed.

In welk deel van Melbourne gaat M werken?

Groetjes en succes!
Arina

Back