vaarbewijs nodig in australia ????????

sylvia en rob

XPdite Sponsor
Hallo
Wij zijn al 3 maanden bezig met voorbereidingen op de oversteek maar weet niet of ik mijn klein vaarbewijs 1 moet of kan omzetten in een australische, of heb je dat daar niet nodig.
Heb er niks van kunnen vinden op dit forum :cry:

Alvast bedankt
 
Ik weet ook niet of je hem kan omzetten. Wel is het zo dat als je je vaarbewijs hier wilt halen je een Zaterdag op pad gaat (cursus) en je eind van de dag met je vaarbewijs thuis komt, het is dus heel simpel om hier je vaarbewijs hier te halen.

Cheers Sander :up:
 
[quote author=M5 link=topic=4957.msg63055#msg63055 date=1150539242]
Ik weet ook niet of je hem kan omzetten. Wel is het zo dat als je je vaarbewijs hier wilt halen je een Zaterdag op pad gaat (cursus) en je eind van de dag met je vaarbewijs thuis komt, het is dus heel simpel om hier je vaarbewijs hier te halen.

Cheers Sander :up:
[/quote]

En zo hoort het ook  :up: Dat geneuzel in Nederland wordt je toch helemaal  :-o van  :wink:
 
Hoi,

Een ship master's license heb je nodig wanneer je op een boot wil schipperen die sneller kan dan 6 knopen.

Ik weet niet of je de jouwe kan omzetten (zijn ze niet internationaal?) maar misschien kan hier kijken en hen een meeltje sturen: http://www.msq.qld.gov.au/qt/msq.nsf/index/rec_licence

En ja, als je 'm niet zóu kunnen omzetten, dan is het inderdaad een dagcursus (een lachertje, echt waardeloos) en je hebt er hier eentje.

Overigens moeten we hier tegenwoordig ook een licence hebben voor een jet ski, maar dat kan je allemaal op de site lezen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Succes.

Ireen :)
 
http://www.vaarbewijs.nl/index.php?id=6,12,0,0,1,0

http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/watersport/vaardocumenten/icc.nl.html

Hier heb je wel wat aan denk ik. Als je dit gaat navragen, laat je dan even weten hoe of wat??!!!

groetjes Miranda  :)
 
Al een tijd terug dat er hier gepost is maar zet toch maar even de mijne erbij, misschien dat er mensen zijn die het toch even willen weten. Een vaarbewijs 1 is voor binnen wateren en in Oz heb je die minder dan in Nl, als ze er al zijn en waar je kan varen. Dus wil je de zee op heb je wel VBA (vaarbewijs aanvullend nodig) dan heb je VB2 zeg maar dan is het geen enkel probleem. In Oz heb je ook een vaarbewijs nodig maar als je een ICC aanvraagt in NL heb je dus een intenatinaal vaarbewijs levenslang geldig, nou ja bijna, 30jr is hij dan geldig. Wil je comoniseren met de kustwacht of andere schepen heb je eigenlijk aan een basiscertificaat marifoon genoeg, wil je toch VHF uitzenden moet je je GMDSS erbij doen, dan heb je je MARCO-b en mag je overal ter wereld uitzenden is namelijk een intnationaal certificaat. bij het watersportverbond kan je ook nog een getuigenschrift opvragen, is een certificaat dat het watersportverbond getuigd dat je ook echt kan varen. Is eigenlijk geen officeel papiertje maar is wel erg makkelijk als je een boot gaat huren buiten NL. Nou als je dus VB2, marcon-B, ICC en je getuigschrift heb zoals ik, mag je wereld wijd varen 24u per dag en bij alle weer omstandigheden.

Gr Pat
 
Thanks. Ik zie dat de link in mijn vorige post niet meer werkt, maar deze wel:  www.msq.qld.gov.au. (voor Queensland).
 
[quote author=M5 link=topic=4957.msg63055#msg63055 date=1150539242]
Ik weet ook niet of je hem kan omzetten. Wel is het zo dat als je je vaarbewijs hier wilt halen je een Zaterdag op pad gaat (cursus) en je eind van de dag met je vaarbewijs thuis komt, het is dus heel simpel om hier je vaarbewijs hier te halen.

Cheers Sander :up:
[/quote]
En hoe oud moet je dan zijn om dat te kunnen doen?
Zit daar dan ook een deel praktijk in?

Groetjes Kees
 


OFX
Back
Top