Vaccinatie volwassenen

Wilbert67

Active Member
Hoi, Ik weet dat er voor Australie op zich geen vaccinaties nodig zijn. Maar hoe zit dat nou als je bijvoorbeeld van plan bent om een tocht door het regenwoud te maken?
Is het dan wel aan te bevelen je tegen iets te vaccineren of enige antistoffen tegen beten in je bezit te hebben? Of kun je gewoon de "jungle" in?

Groetjes Wilbert

Je kunt gewoon de jungle in met Aerogard op zak  :up:
(= een sterk anti-insekten spul, zoiets als DEET in sterke vorm)
Lange mouwen, lange broek helpen wel tegen de muggen en zo, da's wel een prettiger gevoel.........(vind ik).

Ik stop m'n broek altijd goed in mijn sokken en spray er dan een halve fles aerogard overheen (ik weet: heeeeeeeeeeel slecht), maar heb dan ook nooit last van bloedzuigers! (die overigens geen kwaad kunnen).

henriette

In Australie kopen. Daar heb je hele rekken vol van dit spul in de supermarkten. Je kunt ook specifiek nog Tropical Strength krijgen  :roll:
Ik verwacht op jullie reis eigenlijk helemaal geen problemen hoor! Jullie komen niet in de tropen toch? Het is allemaal een stuk minder in de subtropische en gematigde regenwouden (wel de bloedzuigers). Maar die zijn helemaal afhankelijk van regen of niet. Met een beetje mazzel zie je geen drup!

Henriette

Dat was mijn volgende vraag geweest :up:
Ik vroeg mij al af wat nou de grote verschillen zijn tussen een gematigd en tropisch regenwoud?

De grote verschillen zijn de verscheidenheid aan vegetatie. Die is in een tropisch regenwoud groter. Verder zijn de bladeren groter en heb je daardoor minder begroeiing onder de bomen op de grond, want het licht komt er moeilijker door........Ook fauna is gedeeltelijk anders.
Hier is op internet eea over te vinden.
Overigens zijn alle varianten prachtig!!!!!!!!!!! Wat ik in een meer gematigd regenwoud mooi vind zijn de antarctic beechtrees die je daar nog vind.  Deze komen niet voor in de tropen, da's veel te warm voor ze!

Back