VAKANTIE .eten en snoep meenemen naar australie?

lin-shinji

New Member
Ik ga 15 juli op vakantie(eindelijk!!!!!), en wil voor vrienden drop,snoep ,gewoon wat lekkers meenemen.Maar ik weet dat fruit enzo erg uit den boze is, maar over drop en ander snoepgoed hoor ik steeds iets anders. MAG 'T NU WEL OF NIET?
Ik bedoel, ik smokkel nogal geen vissen Australia binnen  :evil: ,maar wil toch ook niet in de problemen komen om een zakkie drop.
EXPERTS AANWEZIG ????  :-D

Snoep is geen probleem (ze weten inmiddels dat nederlanders verslaafd zijn aan drop) pinda's moet je aangeven maar mag je dan wel meenemen.  Koek enzo mag volgens mij weer niet.

Wel eens aan dropvisjes gedacht?? :wink:

Het belangrijkste is dat je ALLES aangeeft! Customs (Douane) zijn erg streng. Beter teveel aangeven dan iets vergeten. Maar al te vaak heb ik een "no worries" gekregen voor snoepgoed etc. maar een keer waren we een flesje melk voor onze baby vergeten op te geven en kregen we een reprimande!

Het is geen probleem als je maar beseft dat Australië een zeer bijzonder land is die meer dan genoeg ellende heeft met uitheemse dieren en planten etc. Vandaar dat we zo streng zijn!

Veel plezier op vakantie! Je wilt waarschijnlijk NOOIT meer weg ;-)

je moet altijd zorgen dat je wat aan te geven heb,..... Die rij is namelijk veel en veel korter als bij de normalen rij. Dus dan ben je lekker snel door de douane heen  :lol: :wink:
[sub]stond hier ergens op het forum, heb het zelf nog nooit gedaan, maar de eerst volgende keer :cool:[/sub]

Wij hadden dropjes mee (natuurlijk) en kwamen zonder problemen de douane door. Maar inderdaad wel even aangeven. Dan is het een eitje. Mijn moeder heeft een doos met lekkers opgestuurd. Stroopwafels. hageslag, jodenkoeken. Het mocht allemaal door de douane. Er zat namelijk een sticker op: onderzocht, niets uitgehaald. Kortom, mits je het goed aangeeft is er niets aan de hand.

Heeft iemand hier (die in Australie woont) gisteren dat programma gezien over de Australische douane?? Ik vond het wel grappig. Vooral in vergelijking met Nederland. Er was een man (een Joodse aboriginal) die terugkwam uit Israel met allerlei bladeren en zaden. Ja, daar moet je niet mee aankomen. Vooral niet omdat hij op het "wat heb je aan te geven briefje" had ingevuld dat hij niets had. Feitelijk had hij valselijk getuigd. Hij had zowel voor het invoeren, als voor het verkeerd invullen van het briefje gearresteerd kunnen worden.

Bedankt voor de reacties, nu weet ik dat ik mijn koffer vol kan proppen met drop,stroopwafels en ander (legaal) spul. Je hoort zoveel, en vriendlief wist het ook niet zeker.
En ik weet dat nu al dat ik niet meer terug wil, hoor, maar moet helaas nog  wachten tot ik mijn prospective marriage visum heb voor ik voor t eggie kan blijven.
Wordt een groot drama op het vliegveld de laatste dag,als ik mijn Aussie achter moet laten  :cry:
Maar ik zorg wel dat ik troostsnoep bij me heb voor de terugvlucht.  :)

Back