vakantie geboekt

Markus

XPdite Sponsor
Yess geboekt  :beach:

We vliegen met malaysian airlines.

Prijs per persoon € 1003,--

Luchthavenbelasting per persoon : ongeveer € 318.90

Onze reis gaat vanuit Sydney omhoog langs de oostkust tot zoals het nu lijkt de withsunday islands .
Het wordt onze eerste keer naar OZ en hebben er veel zin in.
Gezien we maar 3 week hebben hopen we toch onze geplande route te kunnen maken.

We zijn bezig met ons skilled visa en willen ons alvast orienteren waar wij tzt eventueel zouden willen wonen.
Ons plan is wanneer we kunnen emigreren een B&B te beginnen of over te nemen.

Ik had dan ook een vraag of er hier mensen zijn die B&B adressen voor ons hebben met nederlandse eigenaren zodat we met hen misschien wat info over het runnen van een B&B kunnen doornemen .

Groetjes Markus en Jeannette

Planula B&B 3km van Byron Bay (www.planula.com.au): eigenaresse Wandy is NLse

Erg leuke B&B op mooie lokatie

[quote author=Markus link=topic=5974.msg74907#msg74907 date=1163323372]
Yess geboekt  :beach:

Het wordt onze eerste keer naar OZ en hebben er veel zin in.
Gezien we maar 3 week hebben hopen we toch onze geplande route te kunnen maken.

[/quote]

De route Cairns- Sydney heb ik in ongeveer 3 weken gemaakt, en toch verschillende tours gedaan. Moet dus wel lukken (ik heb wel een maand in Cairns gezeten en een maand in Sydney). Er zijn echter ook mensen die daar een heel jaar over doen  :lol:

[quote author=Catkin link=topic=5974.msg74916#msg74916 date=1163332916]

De route Cairns- Sydney heb ik in ongeveer 3 weken gemaakt, en toch verschillende tours gedaan. Moet dus wel lukken (ik heb wel een maand in Cairns gezeten en een maand in Sydney). Er zijn echter ook mensen die daar een heel jaar over doen :lol:

[/quote]

Haha ja dat is natuurlijk geweldig maar gezien wij een eigen bedrijf hebben moeten we ons helaas beperken tot die 3 week. :-(

Maar uit jou reply begrijp ik dat onze route wel te doen is. :cool:
Tot aan Cairns gaan we niet want je komt dan in het tropiche gedeelte en is mischien te warm?
Voor vakantie is het misschien te doen maar voor eventueel later om er te wonen lijkt het mij minder leuk. :|

:eek:fftopic: Ook heb ik nog wat afspraken af te handelen in     Sydney Killara
                                                                                                Samford valley  Brisbane
                                                                                                Spine street  sumner park  (Brisbane)

Iemand die bekend is met deze adressen?

[quote author=Markus link=topic=5974.msg74917#msg74917 date=1163334477]
[quote author=Catkin link=topic=5974.msg74916#msg74916 date=1163332916]

De route Cairns- Sydney heb ik in ongeveer 3 weken gemaakt, en toch verschillende tours gedaan. Moet dus wel lukken (ik heb wel een maand in Cairns gezeten en een maand in Sydney). Er zijn echter ook mensen die daar een heel jaar over doen :lol:

[/quote]

Haha ja dat is natuurlijk geweldig maar gezien wij een eigen bedrijf hebben moeten we ons helaas beperken tot die 3 week. :-(

Maar uit jou reply begrijp ik dat onze route wel te doen is. :cool:
Tot aan Cairns gaan we niet want je komt dan in het tropiche gedeelte en is mischien te warm?
Voor vakantie is het misschien te doen maar voor eventueel later om er te wonen lijkt het mij minder leuk. :|

:eek:fftopic: Ook heb ik nog wat afspraken af te handelen in     Sydney Killara
                                                                                                Samford valley  Brisbane
                                                                                                Spine street  sumner park  (Brisbane)

Iemand die bekend is met deze adressen?

[/quote]

Het is nu misschien maar 3 weken, maar jullie zijn bezig met je skilled visa. Straks dus een stuk langer...
Helaas ken ik die adressen niet. T is dan ook alweer een 3 jaar gelden dat ik daar was.

[quote author=Catkin link=topic=5974.msg74918#msg74918 date=1163334708]
Het is nu misschien maar 3 weken, maar jullie zijn bezig met je skilled visa. Straks dus een stuk langer...

[/quote]

Inderdaad Als we onze skilled visa hebben (we zijn nog maar in begin fase) kunnen we gaan en staan waar we willen. :)

Nu we eerst maar 3 week hebben gaan we ons orienteren op wat wij DENKEN  wat in eerste instantie de mooiste streken zijn in OZ.

Hey Markus even los van de enorme leuke vakantie die je geboekt hebt :) :

Nu weet iedereen (technisch gesproken iedereen die internet heeft) precies wanneer je niet thuis bent.

Pas op met wat je op het internet zet!

greets Joep

Het westen is ook zeer mooi, maar natuurlijk wat meer afgelegen (zeker als je maar 3 weken hebt). In/ rond Perth is ook zeker aan te bevelen (een van de plaatsen waar ik aan zit te denken om me te gaan vestigen).

[quote author=Joep link=topic=5974.msg74922#msg74922 date=1163338967]
Hey Markus even los van de enorme leuke vakantie die je geboekt hebt :) :

Nu weet iedereen (technisch gesproken iedereen die internet heeft) precies wanneer je niet thuis bent.

Pas op met wat je op het internet zet!

greets Joep
[/quote]

Dank voor de tip Joep ,je hebt groot gelijk :up:

Heb het reisschema eruit gehaald ,we hadden er nog niet bij stil gestaan  :oops:

Hoe is het wonen in Brisbane Joep. :)

[quote author=Catkin link=topic=5974.msg74923#msg74923 date=1163339042]
Het westen is ook zeer mooi, maar natuurlijk wat meer afgelegen (zeker als je maar 3 weken hebt). In/ rond Perth is ook zeker aan te bevelen (een van de plaatsen waar ik aan zit te denken om me te gaan vestigen).
[/quote]

Is het klimaat in en rond Perth ook niet wat wisselvalliger (grotere temperatuur verschillen?) dan in bijvoorbeeld Brisbane?

Iets grotere verschillen, maar valt mee. In de wintermaanden is het rond de 18 graden, in de zomermaanden gemiddelt rond de 30/ 32. Ik ben er zelf in februari maart geweest een aantal jaren terug en toen was het inderdaad steeds rond de 32 graden (soms ook meer). Er valt wel in bepaalde maanden meer regen dan in bijv. brisbane.

[quote author=Catkin link=topic=5974.msg74926#msg74926 date=1163343368]
Ik ben er zelf in februari maart geweest een aantal jaren terug en toen was het inderdaad steeds rond de 32 graden (soms ook meer).
[/quote]

Tja als het hier in NL 32 graden is dan weet je bijna niet waar je het zoeken moet.
Is het in Australie beter vertoeven met dat soort temperaturen?

Vond ik wel. Heb in de buurt van Perth (Donnybrook) met rond de 40 graden fruit geplukt en pakt. Is wel erg warm, maar op zich wel te doen (daarna lekker afkoelen in de dam). Moet zeggen dat het ook daar warm is, maar ik hou helemaal niet van kou en kan wel tegen wat warmte. Het is wel een verschil met nederland vind ik.

[quote author=Catkin link=topic=5974.msg74941#msg74941 date=1163355913]
Vond ik wel. Heb in de buurt van Perth (Donnybrook) met rond de 40 graden fruit geplukt en pakt. Is wel erg warm, maar op zich wel te doen (daarna lekker afkoelen in de dam). Moet zeggen dat het ook daar warm is, maar ik hou helemaal niet van kou en kan wel tegen wat warmte. Het is wel een verschil met nederland vind ik.
[/quote]

Ha ,nou Ik hou ook niet van de kou.
Is ook een reden om NL te verlaten.
Als rietdekker zijnde ben ik altijd van het weer afhankelijk ,dus voor ons komt de tijd van afzien in de kou weer aan. :x

PS. Ik heb net het stukje over het visatraject gelezen op jou website ,je hebt hier ook al de nodige uurtjes in zitten las ik. :up:

Ja als rietdekker ben je vooral afhankelijk van het weer. Kun je toch beter down under zitten.

En jah ik heb er zeker al wat uurtjes inzitten. Vooral het maken van alle vertalingen (schoolvakken) was erg veel werk. Maar goed, hopelijk met een positief resultaat. Dan is het het waard!

[quote author=Markus link=topic=5974.msg74924#msg74924 date=1163340455]
Hoe is het wonen in Brisbane Joep. :)
[/quote]

*sings* It feels like heaven!

[quote author=Catkin link=topic=5974.msg74943#msg74943 date=1163359029]

En jah ik heb er zeker al wat uurtjes inzitten. Vooral het maken van alle vertalingen (schoolvakken) was erg veel werk. Maar goed, hopelijk met een positief resultaat. Dan is het het waard!
[/quote]

Ik bewonder je doorzettings vermogen.

Tijd komen wij soms te kort vandaar dat we een buro hebben ingeschakeld die ons veel werk bespaard en de juiste wegen weet te bewandelen.

Ik weet waarvoor ik het doe. Daarnaast gaat bij mij, tot nu toe, alles erg voorspoedig. omdat ik maar alleen ben is dit niet zo'n ingewikkelde emigratie en bespaar dan liever het geld uit van een bureau. Dat neem ik dan mooi extra mee naar Australie. Het was meer werk dan ik van te voren had verwacht (wist niet dat iok alle vakken van de spw en sph moest vertalen van te voren), maar uiteindelijk viel het allemaal erg mee. Zoalng het zo voorspoedig blijft gaan ben ik tevreden.
Daarnaast heb ik heel veel hulp gehad van de mensen hier. Dat scheelt zoveel.

[quote author=Catkin link=topic=5974.msg74971#msg74971 date=1163413932]
omdat ik maar alleen ben is dit niet zo'n ingewikkelde emigratie en bespaar dan liever het geld uit van een bureau. Dat neem ik dan mooi extra mee naar Australie. Hequote][/quote]

Dat heb je goed bekeken. :up:

Wij hebben gister net een eerste betalings termijn overgemaakt naar ons emigratiebureau.
Eerst zouden we het ook zelf allemaal uitvogelen maar op een gegeven moment zagen we door de bomen het bos niet meer. :|

Back