Vakantie met 12-jarige dochter: verblijven in jeugdherbergen of B & B?

M

Martien

Ik ga samen met 12-jarige dochter reizen door Queensland & NSW. Weten nog niet of we alles met de trein doen of dat ik het aandurf om een auto te huren. Los daarvan: wie heeft er ervaring met de jeugdherbergen (YHA) aldaar? Als ik er foto's van zie, lijkt het vooral dé plek voor backpackers die tot diep in de nacht met elkaar willen feesten...
Op zich leuk, maar mijn dochter en ik zijn vooral op zoek naar betaalbare plaatsen waar we een goede nachtrust hebben om de volgende dag weer verder te kunnen. Zelf denk ik dan ook meer aan B & B of het huren van een cabin o.i.d. op een leuke camping.

Het leuke van een jeugdherberg lijkt me overigens weer dat je in aanraking komt met allerlei nationaliteiten en gemakkelijker met elkaar aan tafel zit/praatje maakt. Dat lijkt me een leuke en leerzame ervaring voor m'n dochter, maar als onze nachtrust daar onder moet lijden vind ik het dus wat minder...

Tips?

Hallo Martien.

Tijdens de reizen die ik in Australie had, heb ik bijna altijd (95%) gekozen voor de YHA-jeugdherberg boven de backpackers. Zelden heb ik last gehad van Backpackers die tot lang door feesten. YHA jeugdherbergen zijn meestal niet in het uitgaangsgebied en trekken vaak rustigere reizigers.

Ik denk dat je prima zal bevallen, zeker als je kiest voor een private bedroom boven slaapzalen, hoewel die meestal ook maar voor 4 tot 6 personen zijn. Daarnaast kan je bij het inchecken altijd even vragen wat voor soort mensen er "in the house" zijn en kiezen welke kamer het beste is (als er meerdere beschikbaar zijn).

Marco

Hi,

Ik ben enkele jaren geleden voor 3 maanden door NSW & Queens geweest. Mijn ervaring is dat de meest interesting mensen op campings waren. Ik heb er echt leuke ervaringen beleefd. Het moet natuurlijk mogelijk voor je zijn en je moet camperen leuk vinden, dat spreek voor zich.
Avoid BAckpackers!! daar zitten idd de feesters. Altijd navragen wat voor volk er op het moment aanwezig is.

grtz

thom

Back