Vakantie Nederland - welke reisverzekering?

Ems81

XPdite Sponsor
Hoi, ik heb na 2 jaar Australie geen NLse verzekering meer. Ik heb wel Medicare, maar wil een extra reisverzekering aanschaffen voor een vakantie naar Nederland. Iemand ideeen voor goede betaalbare verzekeringen?
 
Via Aegis verzekeringen kun je met je medicare card een verzekering afsluiten (gratis)' je bent automatisch verzekerd vanwege de overeenkomst tussen Oz en NL, maar met een brief plus nummer van Aegis heb je makkelijker toegang tot dokters en ziekenhuizen en hoef je ter plaatse niets te betalen. dit doe ik al vele jaren. groets. Jan
 
Als je meer wilt dan medische dekking, zoals gebruikelijk met reisverzekeringen, dan kun je bv QBE kiezen (heb ik zelf gebruikt). Het is veelal een voorwaarde om een verzekering uit je land van residentie te kiezen ivm repatriering ed. Je kunt online ook internationale verzekeringen vinden, die zijn onafhankelijk van waar je woont.
 
Dat van Aegis is een goede tip! Daar ga ik me eens beter in verdiepen voor volgende keer. Voor nu heb ik een reisverzekering afgesloten bij Travel Insurance Direct, ik vlieg namelijk al op vrijdag.
 
Je kunt nu Aegis schrijven met je nummer van je medicare card en de brief op laten sturen naar je correspondentie adres in NL.

een andere manier van wereld verzekering is een platinum credit card van VISA te nemen en telkens als je naar buitenland gaat dan moet je minstens 250 dollar besteden op je VISA en ben je total verzekerd voor alles en zelfs tot 3000 dollar van je excess verzekering van een auto huur. Zo doe ik het altijd.
 
uhm ik heb een Panda card van Visa, kom volgens mij ook niet in aanmerking voor een platinum card (vrees ik)
 
Dat van Aegis is opzich wel goed, maar ik begrijp dat dat alleen voor medische zorg is. Het dekt geen andere dingen zoals baggage, cancellations, of aansprakelijkheid. Ik zit bij de Commonwealth Bank en heb naar de creditcards gekeken. Alle creditcard/reisverzekeringen eisen dat je minimaal $1000 spendeert aan de reis... Accomodatie en vlucht etc. Als ik naar Bali ga bv zal ik dat niet altijd halen.
 
Ik ga in december naar NL en heb een reisverzekering (incl annulering) afgesloten bij de RAA. Het kon ook meteen bij het boeken van de vlucht (Singapore Airlines). Weet zo de kosten e.d. niet meer, maar weet dat ik drie keuzes had mbt dekking.
 
World Nomad is een aanrader.

Hou er wel rekening mee dat de reisverzekering via je Visa kaart alleen is als je de tickets boekt met je credit card, het een retour is en het verblijf niet langer dan 30 dagen!
 
Sorry mensen, maar het volgende is van toepassing en ik heb het over de PLATINUM KAART van VISA en dus niet gewoon VISA.

PLATINUM is max 6 maanden (dus niet 1 maand) en zit een volledige baggage verzekering bij van 12.000 dollar (b.v. verlies of beschadiging koffers), plus daar bovenop computer/tablet en wat andere technische apparaten.
Minum betaling via je VISA is 250 dollar, ook al kost je reis 20.000 dollar. Wel moet je een retour ticket naar Australie hebben.
ANZ cover: QM3210-1012
Section A: medical
Section B: Cancellation holidays
Section C: Luggage and personal effects
Section D: Travel cover - additional
Section E: Rental vehicle expenses
Section F: Acc. death /disability/loss of income
Section G: personal liability
Haal een folder bij je locale ANZ bank - genoemd PLATINUM CARDS INSURANCE

Er zijn verschillende mensen die nooit een aparte verzekering nemen (inkl mijzelf) dan via VISA PLATINUM of AMEX PLATINUM en die dan voor 100 percent gedekt zijn zowel medisch als anders, een aantal Nederlanders die in Australie wonen hebben daar gebruik van gemaakt, ik ken mensen die ongevallen of erge ziekten hebben mee gemaakt in Oostenrijk, Duitsland, en hebben 100 perc vergoed gekregen via VISA PLATINUM. Nooit een cent hoeven te betalen.
Personen die vele weken in ziekenhuizen in Europa hebben doorgebracht vanwege ongeval en/of hartaanval. Nooit een cent betaald.

Betreffende AEGIS, dan is inderdaad dat alleen medisch en je hoeft je helemaal niet aan te melden, je bent gedekt in NL vanwege de overeenkomst met Medicare.
Het is alleen iets makkelijker om een briefje te sturen naar AEGIS want dat kun je dan de acceptatie via AEGIS aan doktoren en/of ziekenhuis laten zien.
Anders moet je eerst betalen in NL en later terug claimen van Medicare in Australie. Dus het is gewoonweg iets makkelijker.
Aanvraag formulier is A111

Cheers
Jan
 
Interessante vraag
Is er iemand die weet hoe het zit voor Belgie?
Wij gaan er binnekort op vakantie en ik vroeg mij af of ik ergens iets moet regelen op voorhand met belgisch ziektefonds of zo?
 
Er zijn verschillende mensen die nooit een aparte verzekering nemen (inkl mijzelf) dan via VISA PLATINUM of AMEX PLATINUM en die dan voor 100 percent gedekt zijn zowel medisch als anders, een aantal Nederlanders die in Australie wonen hebben daar gebruik van gemaakt, ik ken mensen die ongevallen of erge ziekten hebben mee gemaakt in Oostenrijk, Duitsland, en hebben 100 perc vergoed gekregen via VISA PLATINUM. Nooit een cent hoeven te betalen.
Personen die vele weken in ziekenhuizen in Europa hebben doorgebracht vanwege ongeval en/of hartaanval. Nooit een cent betaald.

Cheers
Jan
Daar moet ik dan ook maar eens naar kijken, we hebben een AMEX en een Mastercard Platinum. :)

Bart
 
De platinum VISA kaart die ik van de Westpac heb heeft andere voorwaarden lijkt het. Het is inderdaad geen 30 dagen (verkeerd gelezen kennelijk), maar 3 maanden, geen 6 zoals bij de ANZ kennelijk. Alsnog zeer aantrekkelijk ook omdat het 55 dagen rente vrij besteden is en de kaart niets kost mits je een bepaald bedrag per jaar uitgeeft. Ik betaal altijd mijn uitgaven af voor de 55 dagen en heb dus geen kosten.

http://www.westpac.com.au/docs/pdf/pb/westpac_credit_card_comp_insurance_policy_after21Oct2012
 
Hoi, ik heb na 2 jaar Australie geen NLse verzekering meer. Ik heb wel Medicare, maar wil een extra reisverzekering aanschaffen voor een vakantie naar Nederland. Iemand ideeen voor goede betaalbare verzekeringen?

Voor ziektekosten hoef je je eigenlijk niet te verzekeren aangezien NL en Australie een verdrag hierover hebben. Aangezien wij een trip naar Nl altijd koppelen aan een bezoek aan een ander land gebruiken wij voor de rest, autohuur etc. de reisverzekering die bij onze creditcard zit. Enige catch is dat je de vliegtickets wel met die cc moet betalen. Voorheen hadden wij een verzekering via Medibank Private, maar dat is erg duur vind ik.
 
Voor ziektekosten hoef je je eigenlijk niet te verzekeren aangezien NL en Australie een verdrag hierover hebben.
Maar daar moet je wel je Nederlandse verzekering voor aanhouden (of in ieder geval totdat je de Medicare card hebt).
 
Beste mensen, het is wel een oudere thread, toch maar proberen.
Zoon, wonend in Oz vroeg of ik "even" wilde doorchecken (142 bladzijden) van de
Level 1 low fee platinum MasterCard. Hij, met vrouw plus 3 kinderen, wil midden juni tot midden aug. 2023 vacantie in Duitsland, Italie en Griekenland doorbrengen. (Ik woon sinds 50 jaar in D, zoon sinds 15 jaar in Oz).
Hij meent, dat bij genoemde bankkaart een "volledige" verzekering voor Europa bij zit, in ieder geval
een ziektekostenassurantie. Wie o wie weet iets relevants? Vooraf bedankt voor een respons.
 
Beste mensen, het is wel een oudere thread, toch maar proberen.
Zoon, wonend in Oz vroeg of ik "even" wilde doorchecken (142 bladzijden) van de
Level 1 low fee platinum MasterCard. Hij, met vrouw plus 3 kinderen, wil midden juni tot midden aug. 2023 vacantie in Duitsland, Italie en Griekenland doorbrengen. (Ik woon sinds 50 jaar in D, zoon sinds 15 jaar in Oz).
Hij meent, dat bij genoemde bankkaart een "volledige" verzekering voor Europa bij zit, in ieder geval
een ziektekostenassurantie. Wie o wie weet iets relevants? Vooraf bedankt voor een respons.
Hoi, kan je de bank die hij heeft vermelden? En kan je zoon als hij hier woont geen contact opnemen met de bank in kwestie?
 
Beste mensen, het is wel een oudere thread, toch maar proberen.
Zoon, wonend in Oz vroeg of ik "even" wilde doorchecken (142 bladzijden) van de
Level 1 low fee platinum MasterCard. Hij, met vrouw plus 3 kinderen, wil midden juni tot midden aug. 2023 vacantie in Duitsland, Italie en Griekenland doorbrengen. (Ik woon sinds 50 jaar in D, zoon sinds 15 jaar in Oz).
Hij meent, dat bij genoemde bankkaart een "volledige" verzekering voor Europa bij zit, in ieder geval
een ziektekostenassurantie. Wie o wie weet iets relevants? Vooraf bedankt voor een respons.
Goed de Product Disclosure doorspitten. En kijk ook of het geactiveerd moet worden.
 


OFX
Back
Top