Vakantie September???

geerjap

XPdite Sponsor
Heeee,

In afwachting van voldoende werkervaring en de voorbereidingen van onze aanvraag gaan we komend jaar nog maar een keer op vakantie naar Aussie...
De planning was 13 oktober heen en dan 6 weken chillen....
Helaas willen ze in verband met de jaarlijkse drukke periode bij mijn meissie op het werk in november geen vrij geven, wat betekend dat we eind september / begin oktober al heen gaan...

- Kan iemand uit ervaring zeggen hoe het weer in Adelaide / Perth is eind september? Wordt het alweer warmer?
  In de lonely planet staan natuurlijk wel van die fraaie grafieken maar dat zijn gemiddelden of 
  schaduwtemperaturen....?

- Wordt er nog een feestje gemaakt van Labour-day in Adelaide / Perth...? :dance: :dance: :dance:

- Begin oktober is het schoolvakantie in Aussie...is het extreem druk in de vakantieoorden door de aussies zelf
  of wordt deze vakantie meer gebruiklt om thuis een beetje te chillen...?  :beach:

GroetZ

GEERJAP

Hoi Geerjap

In principe is het een prachtige tijd om naar WA te gaan, het is namelijk het wilde bloemen seizoen dan, dit is echt prachtig kan ik je zeggen (als je van bloemen houdt) anders ook al die prachtige verschillende kleuren. over het weer waarschijnlijk hoef je omstreeks die tijd geen lange broek aan. De avonden zijn misschien iets fris. Maar goed met het weer weet je het natuurlijk nooit 100% zeker.

De schoolvakantie is van 26 september tot 13 oktober. Veel mensen gaan dan op vakantie waardoor veel accomodation is volgeboekt. Weet niet wat je plannen zijn om te gaan kamperen dan is er vast wel ergens een plekje vrij.

Labour Day is in Wa op 3 maart dus daarvoor ben je te laat.

Hoop dat je hier iets aan hebt en veel plezier met plannen maken

He Geerjap

is toevallig. Wij gaan ook nog even op en neer australië om te kijken of we naar SA of WA willen gaan emigreren. Misschien valt het wel zo tegen, dat we in Nedrland blijven maar dat lijkt me stug. We hebben er zin in.

Wij gaan ook eind september en dan voor vijf weken. Wij vliegen via Perth en terug via Melbourne. Komen we toch nog even over de great ocean road.
Onze kleine meid is dan 10 maanden oud en hebben, als het goed is, het in het vliegtuig geregeld.
Met wie vliegen jullie daarheen en waar willen jullie evt gaan wonen.

We horen het misschien wel,

Greetings Helmut, Leonie en Joy

He Helmut,

Wij gaan met z'n drieen, ons zoontje Jayden is dan ongeveer 2,5 jaar oud. We gaan op de heenweg eerst langs mijn zwager die in Thailand woont en vliegen dan op Adelaide.
Na 2,5 week Adelaide en surroundings willen we naar Perth vliegen voor nog 2,5 week en dan moeten we helaas alweer naar huis...het koste deze keer erg veel moeite om allebei de werkgevers te overtuigen van de noodzaak van 6 weken vakantie, maar het is toch weer gelukt... :up: :up:

GroetZ GEERJAP

He Geerjap

leuk joh, eerst naar je zwager en dan naar Adelaide.
Wij vliegen dus op Perth met Fly Emirates, was veruit de goedkoopste via Düsseldorf.
Huren daar een camper en gaan dan rondkijken. Jammer dat we jullie niet tegenkomen onderweg, jullie vliegen van Adelaide naar Perth.
Is jullie bedoeling ook om te kijken waar jullie naar toe willen in Australië?
Gaaf dat jullie zoontje ook mee gaat. Zes weken vrij krijgen is ook niet makkelijk, heb je gelijk in. Mijn vrouw heeft het al geregeld, 5 weken dan, en ik ben op zoek naar een andere commerciële baan voor anderhalf jaar. Dan kan ik meteen zeggen dat ik dan op vakantie ben.

Gr Helmut

Back