Vakantieroute

lelie

New Member
Hallo allemaal,

Na me net te hebben voorgesteld gooi ik er gelijk maar even een vraag in!

Wij gaan volgend jaar voor ongeveer 8 weken naar Australie toe. Onze planning is als volgt:
We willen beginnen in Darwin, daar een paar parken bezoeken en vervolgens via Alice Springs doorrijden naar Adelaide. Over dit stuk willen we ongeveer 5,5 weken doen. Hierna willen wij een binnenlandse vlucht nemen naar Perth en daar nog zo'n 2,5 week blijven.
Wij twijfelen nu alleen even over de maand waarin we weggaan. Zoals het er nu uitziet willen we begin oktober weg en eind november terugkomen. Maar mijn vraag is, is dit wel een goeie periode om te gaan en dan met name qua temperatuur. Is het eind oktober/ heel november over het algemeen wel lekker weer in adelaide en perth? Of kunnen we beter kiezen voor de maanden november en december?
En hoe zit het met onze planning? Hebben we te krap gepland, en dan met name het eerste stuk, of is die 5,5 week daar wel genoeg voor?

Ik hoop dat iemand mij hier wat informatie over kan geven!
Alvast bedankt!

Groetjes Lelie

Begin Oktober staan de jim jim falls en de twin falls in Kakadu bijna tot volledig droog.
Ik bedoel de waterval is er gewoon niet of nauwelijks, zwemmen kun je er wel als ze de crocs hebben kunnen verwijderen in die plassen.
Het is er steeds prachtig in die tijd naast de hoge drukkende temperaturen overdag en de ZEER veel mugjes in de avond.

Snachts koelt het niet af of nauwelijks met andere woorden zonder airco is het zweten in het bedje, overdag 34 tot 36 graden en snachts 27 graden met oplopende humidity.
5.5 week van Darwin naar Adelaide is erg lang , als je alles maar dan ook alles wilt beleven is 20 dagen al een hele tijd.
November en December is Kakadu en Litchfield voor 90% gesloten vanwege de regenval. crocs hebben meer space.......
Vergeet niet de twee park ranger parken in de buurt van alice spring....palm valley...wow

De weg van Adelaide naar Perth die zou ik met de auto afleggen, dit moet een hele mooie weg zijn.

ps; ik geef alleen maar mijn mening,je moet het zelf inplannen want het is jullie feestje.

Jack :evil:

Sluit me voor een keertje bij je aan Jack :smile:. Zou ook absoluut van Adelaide naar Perth gaan rijden nooit gedaan maar staat hoog op mijn verlanglijstje. Geloof dat ik wel 200 moet worden om alles af te werken.

In Perth is het eingelijk altijd goed weer op een paar dagen per jaar na. Oktober is prachtig met alle wilde bloemen.

Succes met jullie plannen en geniet van de voorpret :up:

[quote author=Jan and Erna link=topic=8099.msg106028#msg106028 date=1198980554]
Sluit me voor een keertje bij je aan Jack :smile:. [/quote]

pppfffffff......  kom ik weer goed vanaf.  :smile:

Ja Jack, soms heb je echt gelijk  :smile:

Maar inderdaad, 5,5 week van Darwin naar Adelaide is erg lang.
Wij zijn van Adelaide naar Perth gereden en deze rit is echt heel mooi.
De Nullarbor Road is zeker niet vervelend om te rijden.
( Klik eens op het wereld bolletje,  april 2006 )
Veel plezier met de voorbereiding !!

Groetjes Jolanda  :up:

Zat net ook te denken over die 5,5 week ,erg lang. Wij zijn ooit eens van Darwin naar Ayers Rock gefietst en volgens hebben we daar 3 weken overgedaan en we gingen wel ietsie trager dan in een auto en dan ben je al op helft. :smile:

[size=14pt]Gefietst!![/size] crazy dutchmen
Zal wel een heel avontuur zijn geweest.

Please tell more, welke tijd van het jaar was dit en wannneer.

jack :evil:

Ja was super , we hadden veel support , telkens vers water van lieve voorbijgangers en vers fruit.
Onze droom was nog de Nullabor door fietsen helaas zal altijd wel een droom blijven de afstanden zijn nu te lang voor mij, mits er een medisch wonder gebeurd. Dan gaan we dat eerst doen, sweet dreams.
Onze timing was niet echt super dacht mid september, maar goed als het heel warm was begonnen we om 4.30 uur te peddelen tot een uurtje of 10. Een echte aanrader om te doen. :up:

:humble:

September is opzich nog een zeer goede maand.
Heerlijke route lijkt me dit om veel wildlife te zien onderweg zeker met de fiets, isn't it

Wow,

[quote author=Jan and Erna link=topic=8099.msg106041#msg106041 date=1198982739]
Zat net ook te denken over die 5,5 week ,erg lang. Wij zijn ooit eens van Darwin naar Ayers Rock gefietst en volgens hebben we daar 3 weken overgedaan en we gingen wel ietsie trager dan in een auto en dan ben je al op helft. :smile:
[/quote]

WOW! Erna!  :win1: Kom je nu mee! Reden genoeg om hier ontzettend over op te scheppen dacht ik zo.

Bedankt voor de vele reacties!

Even een kleine toelichting: die 5,5 week is inclusief bezoeken aan nationale parken in darwin en alice springs. Daarnaast willen we ook een paar dagen in adelaide rondrijden en naar kangeroo island en dat zit ook bij die 5,5 week in.

Maar zoals ik het nu lees is de periode september-oktober mooier om te reizen?
En dan met name september voor darwin. Zijn er dan wel watervallen Jack?

Jolanda: ik heb je site bekeken, het lijkt ons een mooie route om te rijden en dat gaan we ook zeker overwegen!

Nog even een ander vraagje: Is het mogelijk om dat hele traject, dus van darwin-alicesprings-adelaide-perth, met een camper te rijden, of is een 4wd noodzakelijk (misschien op bepaalde stukken?).

Alvast weer heel erg bedankt!
Groetjes Lelie

Hoi Lelie,

Wij hebben alles met een gewone camper gereden.

Soms is het wel gaaf om met een 4wd de verharde weg af te gaan.
Even kijken hoe het is met de kosten om een gewone camper of 4wd te huren.

Groetjes Jolanda  :up:

Hoe later je komt in September des te minder water je krijgt.
In Oktober valt wel wat regen en veel afslagen naar bezichtigheden zijn gesloten vanwege crocs en kans op wat regenval in floodways die je passeert tijdens je rit (Laag water , minder vis, crocs gaan lopen over land naar beter water met meer vis)

Later als Oktober is zonde van de tijd om als toerist dingen te bezichtigen.
De ene avond rij je door een creekje (als het niet dicht is) de volgende dag staat het er 3 of 4 meter hoog water...even apeldoorn bellen.

In Oktober is alles nog open (dit jaar dan) maar is alles heel erg droog .
Zelfs de Katherine gorge is open voor 1/5de vanwege laag water (lees ; de droogte).

maar je zult zeker genieten in deze periode want het is er prachtig,in September zul je genoeg watervallen zien zeker in Litchfield maar de kracht van de waterval staat op een laag pitje.....

Cheers,

jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=8099.msg106218#msg106218 date=1199076867]

[/quote]

Zie je om deze tijd al dubbel?

He Dijnananas

Het is bij jullie bijna 11 uur en nu al aan de port :smile: foei foei...

[quote author=Jack link=topic=8099.msg106246#msg106246 date=1199094415]
He Dijnananas

Het is bij jullie bijna 11 uur en nu al aan de port :smile: foei foei...

[/quote]

WOW! Een Jack is al meeeeeeer dan genoeg, maar nu zie ik er 4! Over op water en snel.

:grin: :grin: :lol:,
Moet een vette virus zijn....

nog 36 minuten dan gaat hier in de NT ook de champagne open.....

Laat die kurken maar knallen dan!!!
Ik ga straks aan de baileys....mmmmhhhh  :up:

[quote author=Jack link=topic=8099.msg106291#msg106291 date=1199109287]
:grin: :grin: :lol:,
Moet een vette virus zijn....

nog 36 minuten dan gaat hier in de NT ook de champagne open.....

[/quote]

He, en nou zie ik je 56 keer  :shock:
Pak toch die fles port er maar weer bij...

Back