Vakopleidingen in Australie

letsgo

New Member
Hallo allen,

Wij hebben een zoon van 12 die op dit moment VMBO/HAVO doet.
Kan iemand ons een idee geven van de beschikbaarheid van goede vakopleidingen in Australie.
Heeft het feit dat er zoveel vakmensen vanuit andere landen worden gezocht te maken met een beperkte beschikbaarheid van opleidingen of ligt hier een andere reden aan ten grondslag?

Er is prima vakopleiding voor handen het probleem ligt (denk ik) aan het gebrek aan beschikbare plaatsen en facilities in combinatie met onvoldoende beschikbare leerkrachten. Tradies verdienen in "het wild" een hoop geld en het salaris van een teacher is in vergelijking daarmee niet altijd even aantrekkelijk. Een van de eventuele lokkertjes zijn de betaalde vakantie dagen (en vrij tijdens alle school vakanties.)

Wat wil hij gaan doen?

Groetjes
Syl

Dank voor de snelle response Syl.
Wat hij wil gaan doen weet hij nog niet, maar wij gaan er op dit moment van uit dat het iets zal worden waarmee hij zijn handen zal gaan gebruiken.
Begrijp ik je echter goed als ik concludeer dat het dus lastig is om een vakopleiding te volgen aangezien het aantal beschikbare plaatsen beperkt is? En verschilt dat wellicht nog per staat/lokatie (wij zijn in principe voornemens om ons rond Syndey gaan vestigen)?

Back