Validatie trip

Edireliro

Well-Known Member
G'day!

Helaas zijn we nog lang niet zover, maar met het oog op de benodigde financien, kun je maar beter goed voorbereid zijn.
Wij vragen ons af hoe het precies zit met de "validation trip" waar regelmatig over wordt geschreven.
Precieze informatie kunnen we niet vinden, maar hopelijk is er iemand die hier wat meer van weet.

- Mag de validatie trip naar Oz samen vallen met het definitieve vertrek, zodat we maar 1 keer tickets hoeven te regelen/kopen?
- Als dat niet is toegestaan, moeten we dan eerst met ons vieren een keer naar Oz reizen of mag bv de hoofdaanvragen (of ik) ook alleen reizen en de paspoorten van de andere binnen ons gezin meenemen?
- Als een aparte reis nodig is, binnen hoeveel tijd na visa grant moet dat dan gebeuren?

Ondertussen wachten we nog steeds in spanning op de outcome van de skills assessment en doen we 10 dec de IELTS op general over in de hoop 4 x 8 te scoren.
December wordt een spannende maand.
Hopelijk een echte feestmaand met veel goed nieuws.
Dan kunnen we de kerstvakantie mooi gebruiken om de volgende stap te zetten: aanvragen van het State Sponsorship.

Bedankt alvast voor de reacties.
Fijn weekend.
 
Hoi

ff kort, eigenlijk bedtijd
Volgens mij is de validatietrip alleen nodig als je niet binnen de gestelde tijd definitief kunt of wilt verhuizen. Dan moet je er een keer met zijn allen naartoe om stempels te halen. De 'gestelde tijd' is (voor zover ik weet) een jaar na de VOG of datum van de medicals (degene die het eerste komt). Dus als je niet binnen jaar na je medicals/VOG verhuist, dan moet je in die tijd een keer je visum 'valideren'.
Succes met je IELTS. Spannend hoor!
 
Validatie trip is alleen bedoelt voor degene die niet binnen de tijd(volgens mij 9 maanden) hun visum kunnen verzilveren zeg maar.
Als je meteen met je hele hebben en houden kunt vertrekken is dat de beste optie.
Mocht je toch een validationtrip moeten gaan doen, dan moet je met alle personen op de visumaanvraag gaan, helaas niet 1 persoon met alle paspoorten....

Succes met je IELTS!

ps 9 maanden is naar mijn idee het tijdsbestek, correct me if I'm wrong...
 
ps 9 maanden is naar mijn idee het tijdsbestek, correct me if I'm wrong...

Je moet een jaar na je medicals en VOG (wat ook maar de 'oudste' datum heeft) Australie binnen zijn. Als je dan nog niet 'permanent' wilt, dan zul je moeten valideren. Je moet dus binnen het jaar na je medicals/VOG in Australie zijn geweest.

Dat is ook de reden dat mensen nu wachten met hun medicals/VOG tot er door hun CO om wordt gevraagd.
 
Hallo,

Het nut van XPdite heeft zich maar weer eens bewezen.
Wat we na veel zoeken maar niet duidelijk kregen, is ons door jullie perfect uitgelegd.
Dank je wel voor jullie hulp!

We gaan nu onze tijd besteden met duimen en hopen dat als de IELTS en de skills assessment gelukt zijn, we alles zo snel als mogelijk verder kunnen regelen.
Kerst 2012 in Oz?
Voorlopig nog een droom en ver weg......maar ach.....je weet nooit hoe een balletje kan rollen.

Ta!
 

Ik vrees dat we dus op vakantie zullen moeten naar Australië dit jaar. Dure grap, met z'n vijven. Het is dus wel zo dat we allemaal moeten gaan, ik kan als hoofdaanvrager niet alleen?
 
En weet iemand trouwens hoe het precies daarna gaat? Moet je binnen een bepaalde termijn komen of heb je tot je visum afloopt (5 jaar). En als je daarna wilt verlengen, moet je er dan minimaal een bepaald aantal jaar hebben gewerkt?


We hebben namelijk de aanvraag nu gedaan omdat ik anders niet meer in aanmerking kwam, maar wachten liever nog een paar jaar.
 
Het is inderdaad binnen jaar na af VOG/Medicals valideren en daarna heb je 5 jaar de tijd om hier definitief te komen wonen. Hou er echter wel rekening mee dat je na die 5 jaar een RRV (Resident Return Visa) nodig hebt voor reizen naar het buitenland en dat krijg je pas al je kan bewijzen hier 2 jaar te hebben geleefd.
 
Het is inderdaad binnen jaar na af VOG/Medicals valideren en daarna heb je 5 jaar de tijd om hier definitief te komen wonen. Hou er echter wel rekening mee dat je na die 5 jaar een RRV (Resident Return Visa) nodig hebt voor reizen naar het buitenland en dat krijg je pas al je kan bewijzen hier 2 jaar te hebben geleefd.

Hoi Sacha,

Ik heb inmiddels vrij veel gelezen over een RRV, maar juist daardoor ben ik de draad even kwijt.
Misschien kun jij (als expert) aangeven of mijn gedachtengang klopt.
Als we een PR 175 krijgen, dan moeten we binnen 5 jaar vestigen anders is ie verlopen. Tot zover duidelijk.
Is het de bedoeling dat het visum zelf na die 5 jaar in ieder geval ook verlengd moet worden of gaat dat automatisch (vanwege Permanent)?
Stel nu dat we na onze visum grant definitief naar Oz zijn vertrokken en er gebeurt iets met één van onze ouders, broers enz (ziekte overlijden b.v), mag je dan binnen die 5 jaar gewoon met je permanente visum op het vliegtuig stappen (zonder RRV of andersoortig papiertje), een paar weken later terug keren en verder gaan met je verblijf (ofwel: verder gaan met 2 jaar vol te maken)?
Zijn de 1e 5 jaar voorbij en we gaan op reis naar bv NL, is dat dan het moment waarop we een RRV moeten aanvragen (als we tenminste min. 2 jaar al dan niet aaneengesloten in OZ hebben gewoond)?

Ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben ervaren.
Groetjes
 
Helemaal correct, samengevat:
PR visum: - binnen 1 jaar van verlopen VOG/medicals in Aiustralie zijn geweest(validatie)
- Eerste 5 jaar ongelimiteerd in en uitreizen
-Binnen 5 jaar van initiele visum in Australie vestigen
- Daarna loopt visum onbeperkt door(automatisch) want het is permanent!
- Voor in uit reizen na 5 jaar heb je een RRV nodig die je alleen krijgt als je 2 jaar wonen in Australie kunt aantonen
 
Volgens mij moet je in die 5 jaar min. 2 jaar aaneengesloten in Australie geleefd hebben.

Hou er ook rekening mee dat je op basis van je medicals mogelijk eerder je validatiereis moet maken. Wij hebben ons visum in maart 2010 gekregen en we moesten valideren voor 22 augustus 2010. Minder dan 6 maanden de tijd dus.
Dit omdat Jeroen een health undertaking gekregen had. Dat is als ze iets op je medicals zien dat ze verder willen onderzoeken. Bij Jeroen ging het waarschijnlijk om medicijnen die hij moet nemen voor een scheurtje in zijn middenrif. Dat is het enige dat de dokter uit zijn onderzoek kon halen dat die health undertaking kon verklaren. Maar we hebben dus nooit een duidelijk antwoord gekregen wat er nu eigenlijk was.
Gevolg was wel dat we met een gezin van 4 personen halsoverkop een reis hebben moeten boeken ...
 
Volgens mij moet je in die 5 jaar min. 2 jaar aaneengesloten in Australie geleefd hebben

Dit klopt niet helemaal!! Je moet je voor het eind van die 5 jaar in definitief Australie vestigen, maar dat kan ook 1 dag voordat die 5 jaar om zijn. Alleen als je dan een RRV wilt hebben moet je alsnog 2 aaneengesloten jaren in Australie blijven.

.
 
Dit klopt niet helemaal!! Je moet je voor het eind van die 5 jaar in definitief Australie vestigen, maar dat kan ook 1 dag voordat die 5 jaar om zijn. Alleen als je dan een RRV wilt hebben moet je alsnog 2 aaneengesloten jaren in Australie blijven.

.

Het hoeft dus binnen die 1e 5 jaar niet 2 jaar aaneengesloten te zijn, als je bij aanvraag van een RRV na die 5 jaar maar kunt aantonen dat je in totaal min. 2 jaar woonachtig bent geweest in Oz (ofwel: verblijfperiodes bij elkaar opgeteld moet min. 2 jaar zijn)?
Daarna vraag je om de 5 jaar een nieuw RRV aan en reis je in die 5 jaar weer zo vaak heen en weer als je wilt?

Kom je 1 dag voor afloop van je 1e 5 jaar binnen, dan moet je wel eerst 2 aaneengesloten jaren blijven alvorens je een RRV kunt aanvragen, ofwel: dan kun je pas na 2 jaar uitreizen?

Als ik dit laatste stukje nu ook nog goed heb geinterpreteerd, dan is het kwartje mbt het RRV helemaal gevallen:)

DANK JULLIE WEL!!!!
 
Het kwartje is inderdaad goed gevallen :)


Op deze regel zijn wel uitzonderingen te maken, maar dan zal je dat apart moeten aanvragen!

En zo valt langzaamaan alles op zijn plek.
Met wat gepuzzel en goede tips van jullie allemaal, komen we straks waar we zijn willen. :)
 
Hallo!

Wie kan ons vertellen hoe het valideren van het visum in zijn werk gaat als je aankomst op de luchthaven?
Ga je gewoon naar de douane of moet je naar een speciale balie alwaar je een stempel of zo krijgt?
Moet je voor de validatie procedure bij aankomst veel tijd uittrekken of gaat het allemaal relatief snel?

We zijn benieuwd naar jullie ervaringen.
Alvast dank jullie wel!
 
Hi, er gebeurt helemaal niets spannends, ik vond het zelfs wel teleurstellend....;). Je gaat gewoon als altijd in de rij voor paspoortcontrole staan en ze controleren je paspoort hetzelfde als altijd (wij hebben er in ieder geval helemaal niets van gemerkt!). Ergens wordt er dan geregistreerd dat je voor de eerste keer op je visum binnen bent.

Dus geen extra tijd, niets bijzonders, behalve dan voor je eigen gevoel....:)
 
Hi, er gebeurt helemaal niets spannends, ik vond het zelfs wel teleurstellend....;). Je gaat gewoon als altijd in de rij voor paspoortcontrole staan en ze controleren je paspoort hetzelfde als altijd (wij hebben er in ieder geval helemaal niets van gemerkt!). Ergens wordt er dan geregistreerd dat je voor de eerste keer op je visum binnen bent.

Dus geen extra tijd, niets bijzonders, behalve dan voor je eigen gevoel....:)

Ach en ik maar denken dat we een hele speciale behandeling tegemoet konden zien (nee hoor, geintje :D).
Maar wel handig om te weten dat de kinderen na aankomst redelijk snel hun bedje in kunnen rollen (en wij ook).

Hoe dan ook, ze gaan momenteel als een speer bij het DIAC m.b.t. de 175, dus hopelijk dat ze zo nog even doorgaan.
Het is nu duidelijk merkbaar dat de puntentelling vorig jaar juli is veranderd.
Mei en juni waren mega-druk, juli t/m 12 september hebben ze in 4 weken tijd gedaan.
Keep up the good work, dan kunnen we snel gaan plannen :).
 
Die speciale behandeling is geen probleem. Gewoon op het kaartje invullen dat je geen eten bij hebt en je hele tas volladen met eten, paddo's en andere meuk. Krijg je vanzelf een speciale behandeling, netzo als alle andere aziaten :D
 
Die speciale behandeling is geen probleem. Gewoon op het kaartje invullen dat je geen eten bij hebt en je hele tas volladen met eten, paddo's en andere meuk. Krijg je vanzelf een speciale behandeling, netzo als alle andere aziaten :D

Inclusief een debuut op tv bij Border Security? :rolleyes:
Geen plaats in de koffer voor al die bijzondere dingen vrees ik.
Ik denk dat we dan toch maar gewoon braaf in de rij aan gaan sluiten.
 
Back
Top