Van 489 temp. visa naar 887 perm. visa

Dominc

Member
Hallo iedereen,

Wij wonen sinds januari 2015 in Adelaide met een 489 visum. Inmiddels voldoen wij aan de eisen van 2 jaar wonen in SA en 1 jaar fulltime werken, dus kunnen wij nu het permanente 887 visum aanvragen.

Voor het eerste visum hadden wij een migration agent in de arm genomen. En voor dit 887 visum, omdat het niet zoveel werk zou zijn, besloten we om de aanvraag zelf te doen. De online application is dan ook al afgerond en alle tot nu toe benodigde documenten zijn toegevoegd.

Tot onze verbazing wordt op het immi account aangegeven dat mijn ouders en twee broers (die NIET emigreren en dus ook geen visum nodig hebben) dat zij toch een Medical moeten doen. "if this person does not complete the required health examinations the visa application can be refused"

Nu worden de ouders en twee zusjes van mijn vriendin niet in immi weergegeven. Kan het zo zijn dat ook zij een medical moeten doen?

Weet iemand hier iets meer van af?!

Dat is gek! Ik ben heel benieuwd naar de reacties.... Wij vertrekken deze zomer ook op een 489 visum, ben benieuwd. Was het voor jullie lastig om werkt te vinden? Je schrijft over 'wij' hebben jullie allebei aan voorwaarden moeten voldoen of enkel de aanvrager van het visum?

Ik las trouwens in een eerdere post van jullie dat je in de eerste week Medicare geregeld hebt. Heb je daar als 489 nou wel of geen recht op? Ik krijg van verschillende kanten verschillende antwoorden en jullie ervaringsdeskundigen

Last edited:
Dat is gek! Ik ben heel benieuwd naar de reacties.... Wij vertrekken deze zomer ook op een 489 visum, ben benieuwd. Was het voor jullie lastig om werkt te vinden? Je schrijft over 'wij' hebben jullie allebei aan voorwaarden moeten voldoen of enkel de aanvrager van het visum?

Ik las trouwens in een eerdere post van jullie dat je in de eerste week Medicare geregeld hebt. Heb je daar als 489 nou wel of geen recht op? Ik krijg van verschillende kanten verschillende antwoorden en jullie ervaringsdeskundigen

ik had bijna meteen na aankomst met geluk werk gevonden. Mijn partner had wat meer moeite. Na wat omwegen en hard doorzetten en omscholing heeft ze toch na een paar maanden werk weten te bemachtigen en sindsdien niet zonder gezeten.

Een van de twee moet aan de voor voorwaarden doen. Want je begint eigenlijk met een nieuw visum aanvraag. Dus wie het er beste voorstaat met gegevens en info. Op die naam ga je het aanvragen.

We hebben sinds de eerste week meteen Medicare geregeld. Sindsdien zijn alle kleine dokters afspraakjes geregeld via Medicare. We hebben zelf ook nog een OOM overbruggings verzekering omdat we op het 489 visum gewoon visitors zijn en geen degelijke verzekering hier af kunnen sluiten.

Klinkt als een foutje bij immi. Gewoon contact opnemen met de CO, blijkbaar hebben ze weer eens niet goed gelezen dat jouw familie niet emigreert (of je hebt een verkeerd vinkje geplaatst) maar daar kom je snel genoeg achter. Succes!

Klinkt als een foutje bij immi. Gewoon contact opnemen met de CO, blijkbaar hebben ze weer eens niet goed gelezen dat jouw familie niet emigreert (of je hebt een verkeerd vinkje geplaatst) maar daar kom je snel genoeg achter. Succes!
OK, Hopen dat het om een foutje gaat.
dank je wel voor de info

ons werd gevraagd om een vertaling aan te leveren voor de VOG.....die Engelse vertaling staat onderop, dus we hebben ze maar een bril gestuurd :D

Hey way fijn om te lezen dat er mensen zijn met precies dezelfde situatie als ons. Wijzijn recentelijk in Adelaide aangekomen op een 489 Visa en zijn van plan om na de 2 jaar dit om te zetten naar een 887. Succes met de procedure en mochten jullie zin hebben in een Nederlandse bak koffie ( Douwe Egberts ) dan hoor ik het graag!

Bij ons moesten kinderen die in Nederland bleven en niet mee emigreerden en ook geen visa voor aangevraagd waren, wel de medicals doen. Dit omdat wij financieel verantwoordelijk voor ze waren en omdat de kans aanwezig was dat ze ooit idd wel (als minderjarige) naar Australie zouden emigreren op een family visa, wat idd ook gebeurde.
Ik neem aan dat er bij jullie toch geen financiele verantwoordelijkheden/zorgplichten bestaan tegenover familieleden zoals ouders en broers.....

Back