Van alles en nog wat

OneBernd

New Member
We zijn nu net 10 dagen in Australië en hebben een paar vragen en een paar (wellicht overduidelijke) tips:

Vragen
  1. Wat is een goede online prijsvergelijker (een Australische Kieskeurig, Kelkoo of Pricewatch)?
  2. Wat eten jullie zoal voor ontbijt / lunch? (wij beginnen al licht de vleeswaren, heerlijke zuivel en het lekkere brood te missen)
  3. Wat is hier lekkere melk? (wij zien vooral veel volle of magere melk, is er ook zoiets als halfvol? en welke is lekker?)
  4. Waar moeten we op letten bij het kopen van een auto? Wat zijn handige sites daarvoor?
Tips
  1. Als je een bankrekening opent doe dit dan uiterlijk 6 weken na binnenkomst, anders is je paspoort niet meer voldoende als legitimatie
  2. Probeer als eerste je bankrekening te openen, dan kan je rustig geld hiernaar overmaken. Het is lastiger dit pas te doen als je de bond voor huur bijvoorbeeld wilt gaan betalen (voor dit soort dingen wordt creditcard niet geaccepteerd).
  3. Als je online hotels/appartementen/tickets (eigenlijk wat dan ook) boekt, kijk dan voor kortingen even op http://www.retailmenot.com. Tripadvisor en Kayak gebruiken we hier ook altijd veel bij.
Alvast bedankt!

Wat melk betreft, ik was in Nederland gewend om halfvolle melk te drinken en ik vind dat Paul's Smart Milk (volgens mij heet het zo) er het meeste op lijkt.

En qua ontbijt eet ik meestal Just Right (cornflakes met gedroogd fruit) en een glas Milo erbij. Brood eet ik hier eigenlijk nooit meer, behalve soms raisin toast als ontbijt in het weekend. Als lunch eet ik doordeweek salades. Geen idee waarom, maar het brood hier geeft me vaak kramp in m'n lijf... had ik in Nederland nooit last van!

Ik weet niet precies waar je op moet letten als je een auto koopt. Bedoel je nieuw of tweedehands? Op carsales.com.au staan aardig wat reviews van de nieuwere modellen.

'Skimmed' milk komt aardig in de buurt van halfvolle melk.. Vleeswaren is toch wel te krijgen hetzij voorverpakt hetzij je vraagt 'shaved' bij de vleesafdeling.. (beide in Woolworths, Coles etc).

Brood is inderdaad een wat lastigere. Ben zelf een fan van de Burgen Rye (Woolies alweer, wij zijn niet echt shoppers die op meerdere plekken de boodschappen 'verzamelen' zeg maar:)).

Skimmed milk was inderdaad wat het meest op halfvolle melk lijkt.

Brood van de supermarkt vond ik nooit lekker. Kijk is naar kleine bakkertjes. Ik had in Melbourne een klein bakkertje vlakbij die heerlijk brood bakte. Allerlei soorten , alhoewel niet zoveel als hier. Was wel een stuk prijziger.

Hi

Het verschil in brood is E282. Wordt veel in Oz gebruikt. Probeer eens brood van Bakers Delight of Brumby's, daar zit die E282 niet in. In Nederland is het meeste brood van de 'verse bakker' dus hoogstwaarschijnlijk zit daar geen E282.

Voor melk kijk hier eens:My link

Sidonia

Bedankt voor jullie info!

Gisteren waren we nog naar Hahndorf gereden in de hoop daar echte Hollandse kroketten te vinden. Helaas lijkt de winkel (Trini's?) niet meer te bestaan. We hadden erover gelezen op dit forum in een post van 2007 :)

Weten jullie ook wat goede online prijsvergelijkers?
Normaal keken wij behoorlijk wat op Kieskeurig of op Tweakers.net pricewatch. Hier nog geen goede kunnen vinden.

Kroketten kun je ook in Brighton halen bij de Dutch shop.Of, zoals ik doe, ze zelf maken, erg lekker.

:grin: rustig maar, we zijn er nog niet. Eerst het huis nog verkopen... Oja, eerst nog een visum krijgen!
Maar misschien is het een idee om hier alvast wat te oefenen. Heb je misschien een recept voor ons?

Komt-ie:

http://www.gratisrecept.nl/recepten/zelf-kroketten-of-bitterballen-maken.html#

Het is vrij veel werk maar ook wel leuk om te doen. Meestal maak ik de ragout de ene dag en rol ik de kroketten de andere dag. Zo kan de ragout de hele nacht in de koelkast opstijven.

Groetjes,
Sacha

Voor reviews: productreview.com.au, voor online prijzen: myshopping.com.au (en andere vergelijkingssites, je komt ze vanzelf tegen als je het produkt googled.

Bedankt voor alle reacties! Voor wat betreft productreviews en prijsvergelijkers hadden we zelf nog http://www.getprice.com.au gevonden, hoewel die volgens mij niet zo uitgebreid is als de sites die Jadiet noemt.

We zijn nu net 10 dagen in Australië en hebben een paar vragen en een paar (wellicht overduidelijke) tips:

Vragen
  1. Wat is een goede online prijsvergelijker (een Australische Kieskeurig, Kelkoo of Pricewatch)?
  2. Wat eten jullie zoal voor ontbijt / lunch? (wij beginnen al licht de vleeswaren, heerlijke zuivel en het lekkere brood te missen
  3. Waar moeten we op letten bij het kopen van een auto? Wat zijn handige sites daarvoor?

Alvast bedankt!

Hi al bezig met de zaak opzetten?

Wij werden verrast doordat we na aankoop bij een dealer bij overschrijving van de auto, nog licensesing services moesten betalen, percentage waarde vd auto. Dat viel even tegen als je er niet op rekent, wij dachten alleen REGO wegenbelasting te moeten betalen.

Ik zie lang niet zoveel soorten vleeswaren als wij in NL kennen. Maar als je bacon en eggs land bent, is er misschien niet veel vraag naar?

automerk googlen >>zie je veel sites, inclusief reviews. Wou zelf dat ik meer verstand had v autos, clueless. Ik vind wel dat oude bakkies veel duurder zijn dan in NL, moet zeggen door het klimaat zien ze er ook beter uit dan in NL. Maar prijzen vallen mij tegen.

good luck exploring

simone

Back