Van Amsterdam naar Brisbane

Kyra

New Member
Hallo allen,

Via deze weg een korte introductie van mezelf, m'n man en onze 3-jarige dochter. Ik ben Kyra, sinds 2,5 maand woonachtig in het mooie Brisbane (suburb Hawthorne). We hebben een spannende start achter de rug. Toen we twee jaar geleden 'de procedure' aangingen om ons voor langere tijd in Australie te vestigen, was onze belangrijkste motivatie 'de ervaring'. Geen ontevredenheid, geen zoektocht naar meer geluk. Integendeel, we waren heel tevreden met ons leventje. Maar daar begon het te kriebelen. We wilden weer eens voelen hoe het is om helemaal met niks te beginnen, weg van de vertrouwde omgeving, de vertrouwde 'regels' en alledaagse dingen. Kijken of je het met z'n drietjes redt in een ander land.

Op 3 juli kwamen we aan in Brisbane. Met een permanent resident visum in de hand, maar nog zonder baan, zonder huis, zonder meubels (hadden we verkocht), zonder auto. Het gevoel van 'ontheemd zijn' zullen we nooit vergeten. Met de schouders eronder hadden we gelukkig in 1,5 week een huisje gevonden, klein, maar prima voor die eerste tijd. Na 2 weken hadden we een betrouwbare tweedehands auto gevonden. Tussendoor vooral veel uren doorgebracht in de Big W, voor al die basisdingen (strijkbout, pannen, bestek....we begonnen echt 'from scratch'). En wat waren we (weer) blij met de Ikea.
Na die twee weken begon het solliciteren. En inmiddels ziet alles er heel gesetteld uit: huisje (ingericht en 'aangesloten'), autootje, baan. Man werkt buiten de deur, ik thuis als freelancer voor Nederland, verzekeringen geregeld, rijbewijs geregeld en leuke contacten in de omgeving. Intussen kijk ik rond voor een paar ochtenden opvang of pre-school voor dochter-lief.

Het was diep zwemmen, maar het was die gewaagde duik absoluut waard. We voelen ons erg thuis in dit nieuwe vaderland. Ook al is het erg ver weg van familie en vrienden. De communicatie met het thuisfront ligt echter niet stil. Dagelijks wordt er gechat, gebeld, gewebcammed, gemaild. Van 'missen' is het er dus nog niet echt gekomen.

Lijkt me leuk om met andere Nederlandse verskomers in contact te komen (natuurlijk zijn de ervaren emigranten ook welkom...), het liefst in of rondom Brisbane.

Groetjes,
Kyra

Kijk en dit vind ik nu zo gaaf om te lezen :)

Iemand die compleet van scratch af aan is begonnen en het toch mar weer gered heeft.

We kunnen dit stukje wel uitprinten en aan al onze kennissen/vrienden/familie etc. laten zien als ze weer van die vragen hebben: "Ja, maar wat wil je daar dan gaan doen?"

Super.....

Leuke reactie, thanks!

En het geheim? Altijd positief blijven, geen verwachtingen hebben (alleen doelen), geduld en vertrouwen!

Grts,
Kyra

Hee Kyra,
Tjarks en ik komen ook uit Amsterdam en zijn via een omweg (Genua) in Brisbane terecht gekomen. En wel bij jullie om de hoek! Wij wonen in Morningside. En Jan en Jeanet wonen weer een buurtje verder in Norman Park, ook vlakbij. 'T ziet oranje van de Hollanders on the southside  :)

Kom maar eens borrelen. Vanavond is er trouwens NLse borrel in Belgisch biercafe Brussels in het CBD (Hoek Edward St/Mary St). :cheers:

Hallo Kyra,

Ik zal maar zeggen:"Goed voorbeeld doet goed volgen!"
Goed van jullie en fijn dat jullie het redelijk snel op orde hebben.

Veel geluk.

groeten Ellen, Wim en kids

Welkom Kyra, man en 3-jarige dochter, in Oz en op dit forum.

Groetjes,
Erna

:hi: op dit forum Kyra en familie !

Ik woon sinds 2 september 2004 in Brisbane en heb het enorm naar mijn zin! Na de nodige 'struggle' in het begin zit mijn leven hier ook aardig op de rails! Ik ben nu nog temporary resident maar binnenkort gaat mijn aanvraag voor een skilled independent visum de deur uit! Ik woon in het zuidwesten in Forest Lake.

Veel suc6 maar vooral ook plezier met alles !  :up:

Ingrid  :cool:

Leuk om iedereen op deze manier al online te ontmoeten! Vooral ook onze buren in Morningside. Wij zijn ons grappig genoeg momenteel aan het orienteren in Morningside, voor een huis met die extra kamer...  Dus wie weet zien we elkaar straks echt bij de bakker op zaterdagochtend.

En het is natuurlijk erg leuk om ook de namen van m'n man Maxime en dochter Emmy te noemen bij het voorstellen (!).

Groetjes en voor allen een fijn weekend toegewenst!
Kyra
en Maxime & Emmy

Hallo Kyra, Maxime & Emmy,

Welkom op het forum  :hi:

Heel leuk om jullie positieve verhaal te lezen.  Ik wens jullie nog heel veel plezier met jullie leven daar verder inrichten.

Groetjes,
Susan, Mees & Shea (16 mnd)

Hi guys,

welkom op het forum en groetjes vanuit de allermooiste suburb :) : Camp Mountain.

PS Ik werk 4km van jullie vandaan

Joep

Hi Kyra en familie,

Welkom op het forum en bedankt voor de leuke introductie  :up:. Leuk om te lezen hoe het gaat bij mensen die net in Australie zijn gaan wonen!

Groetjes,
Lela

Hi Kyra

Welkom op het forum  :up:

Wel jammer dat jullie zover wonen, Pieter en ik wonen in de noord kant, Zillmere.

Alhoewel ik werk in Morningside, Tafe College. :up:

Wij hebben helaas geen auto, dus doen we alles met het openbaar vervoer. :bike:

Zou wel leuk zijn om toch iets af te spreken, en gezellig in het nderlands te tetteren...

Pieter is Australisch Nederlands, en Pieter en ik wonen al weer 8 jaar in Brisbane en geen spijt.

Ook ik kom uit Amsterdam.... :)

Ik heb Pieter hier in Brisbane leren kennen toen ik aan het backpacken was voor 6 maanden.

Hoop van je te horen

Groetjes

Jenny Hengeveld

Hoi Kyra,

Welkom op het forum en bedankt voor
het vertellen van je verhaal tot nu toe.

groetjes Miranda  :)

Back