van brisbane naar sydney

rens

Active Member
Na 2 en een half jaar met veel plezier in brisbane te hebben gewoond, gaan we een nieuwe uitdaging tegemoet, we gaan naar sydney, ik heb een joboffer gekregen van mijn oude werkgever (amsterdam) die ook in sydney zit en heb het met veel plezier geaccepteerd. Ik begin 14 july en mijn vrouw komt zo snel mogelijk na als alles afgehandeld is hier in brisbane. Veel te regelen in een korte tyd, tijdelijk apartement is ws al gevonden voor de eerste weken, nu nog verhuizer etc.

we hebben er allebei zin in.... al zullen we het heerlijke weer hier wel gaan missen!

We kennen sydney alleen van vakanties en kunnen daarom wel wat tips gebruiken. We zoeken een huis in de buurt van het vliegveld, wat zijn leuke wijken en redelijk te betalen voor sydney begrippen...

Worden er nederlandse borrels gehouden in sydney zo ja waar en wannneer, we zouden het leuk vinden om met wat sydneygangers in contact te komen.

Thanks!

Als je dichtbij het vliegveld wilt wonen omdat je in die regio werkt, dan kom je automatisch ten zuiden er van uit. Ik werk in Mascot en diverse collegas wonen in buurten met direkte verbinding naar het vliegveld, waronder Padstow. Ik ken de wijken niet maar er zal wel iets leuks tussen zitten.

Als je idd dichtbij het vliegveld werkt, dan kunnen we wellicht eens afspreken op een doordeweekse dag.

Gezellig! Welkom in Sydney!
Wij wonen in Stanmore dat is Inner West, wel echt in de stad dus. half uurtje van het vliegveld, de zilveren vogels vliegen bij ons over (maar dat is op veel plaatsen in Sydney).
Ik weet dat er meer mensen zijn op het forum die meer ten zuiden wonen van de stad, dus zeg maar onder het vliegveld. Buiten de stad.
Hele mooie omgeving daar, als je het mij vraagt.
Borrel? Altijd goed!

Bedankt voor jullie reacties, ik begin de 14e en we hebben een tijdelijk appartement gevonden in airncliffe, dichtbij het vliegveld. Vandaar gaan we zoeken naar een huisje ws. in the sutherland area, mijn vrouw komt dan eind juli/begin august hierheen als alles in brissie is geregeld en gaat dan op zoek naar een baan.

We hebben er zin in.

Wat ons wel erg tegenvalt is het vinden van een redelijk geprijste verhuizer, offertes zyn bijna net zo duur als onze verhuizing van nl naar aus!!!!!

We laten het weten als we er zyn...

Inmiddels wonen we nu zo'n twee weken in Sydney. We hebben een mooi huis gevonden op ongeveer een half uur rijden ten westen van het vliegveld. Het duurde ongeveer vijf dagen voor onze spullen van Brisbane in Sydney waren (de container ging per trein) en we hebben dus even een aantal dagen in een leeg huis gekampeerd. Het is een nieuw huis, we zijn de eerste bewoners, wat erg lekker is en het heeft een heerlijk houten dek grenzend aan de woonkamer. Mijn vrouw heeft inmiddels ook al weer een baan (directiesecretaresse) gevonden hier, dat ging heel erg snel, ze heeft op elke sollicitatie zo'n beetje wel een reactie gehad, en kon gewoon kiezen, dat hadden we nooit verwacht! Maandag gaat ze beginnen.

Verder valt het weer een beetje tegen, veel regen gehad, maar ook af en toe een heerlijke zonnige dag!

Nu de stad een beetje gaan verkennen...

Goed om te horen dat je zo lekker van start bent gegaan! Erg fijn om snel aan het werk te kunnen. Veel plezier en succes!

Back