Van de dominicaanse republiek naar Sydney

kunder

New Member
Hallo allemaal,

Wij ( Wim 38, Diana 36, Amanda 11 en Raymond 10) wonen momenteel op de dominicaanse republiek en genieten hier van het leven.
Nu heb ik een baan aangeboden gekregen in Sydney, maar ik ken Australie niet of nauwlijks.
En aangezien ik nu meer vragen heb dan antwoorden hoop ik dat jullie ons willen helpen met de antwoorden.

De eerste vragen van de kids. 
Wanneer begint het schooljaar in Australie en hebben ze er ook sneeuw?
Mijn vragen hebben meer betrekking op loonbelasting en dergelijke en mijn vrouw wil graag weten wat een gemiddelde huurprijs is voor een eensgezinswoning.

Groeten en alvast bedankt.

Wim, Diana, Amanda en Raymond

Hallo Wim, Diana en kids,

Allereerst welkom op dit forum.

Eén vraag van de kids kan ik wel beantwoorden. In Australië is wel sneeuw maar alleen in de Snowy Mountains en in het Alpine National Park.
Het schooljaar begint volgens mij in februari maar helemaal zeker ben ik daar niet van.

Van belasting heb ik geen verstand.

Wij betalen voor een townhouse met 3 slaapkamers $ 235.00 per week.

Ik hoop jullie hier in ieder geval al een klein beetje mee geholpen te hebben.

Groetjes,
Erna

Hoi Erna,

Bedankt voor het eerste antwoord.
Zal amanda leuk vinden om te horen als ze wakker wordt morgen.
Na al de zon hier wil ze ook wel weer eens sneeuw zien.

En de huurprijs waar je over sprak valt me reuze mee. Ik zat al te rekenen met 500 dollar per week.

Ik heb nog veel vragen maar ik zal ze wel posten op de NSW

Groeten,

Wim

hoihoi, kijk eens onder het topic mbt boeken over emigreren (search button). Ikzelf heb het boek van Jane Egginton, een handboek mbt emigreren naar Oz. Heel bekend boek met heeeel veel belangrijke tips en wetenswaardigheden. Kom zo even niet op de titel, wie weet het?
Grts, Marieke. enne good luck!

voor boeken zie deze site:

http://www.emigratieboek.nl

(daar staan algemene en land specifieke boeken over emigreren)

Welkom.

Als je dicht bij het centrum in Sydney wil wonen betaal je circa $500 per week voor een eensgezinswoning.

Ik neem aan dat Erna niet in Sydney woont, of op minimaal een uur rijden van het centrum want zo'n prijzen kom je hier niet tegen.

In Sydney sneeuwt het niet.

Schooljaar begin eind dec / begin januari.

Er zijn al veel topics over kosten van koop- en huur huizen. Prijzen verschillen enorm, afhankelijk van waar het huis staat. (Stad is duur, platteland is veel goedkoper.)

Hoi Wim, Diana en kinderen,

Spannend voor jullie. Succes en sterkte met de overstap. Jullie zullen het er vast heel erg leuk vinden. Sydney is heel leuk. Kan je verder niet helpen met je vragen maar ik geloof dat je al antwoord hebt op je vragen.

Welkom op het forum!
Groetjes,
Danny-Eva

Welkom op het forum! :up:

De scholen beginnen inderdaad in februari. Hier in Tasmanie hebben we regelmatig sneeuw op de bergtoppen. Wij betalen $240 per week voor een unit met 4 slaapkamers en garage. Wij wonen hemelsbreed ongeveer 15 kilometer ten noorden van Hobart.

Bedankt alvast voor de vele begroetingen.

Aangezien ik nog nooit in australie ben geweest probeer ik de 2de week van November even te gaan kijken in Sydney. Ik moet dan voor het werk in de buurt zijn. (Singapore)
Kan ik gelijk even de sfeer proeven en de mensen in de ogen kijken die me hebben uitgenodigt om daar te komen werken. In de stad wonen doe ik liever niet. Ben meer een mens dat geniet van de ruimte. En mijn werk zal wel door heel australie zijn, dus zoek ik liever een plek in de buurt van het vliegveld. Hoeveel vliegvelden heeft Sydney eigenlijk?

Ik krijg er echter wel steeds meer zin in nu ik dit forum aan het door lezen ben, of zijn hier alleen de positieve berichten te lezen. :)

Voor de kids zou het wel even wennen zijn om een nieuw schooljaar te beginnen in februari. Ze zijn nu ook net begonen.

Groeten,

Wim

-

Hoi,

Sydney heeft 1 vliegveld. De wijken dichterbij het vliegveld zijn zeker ok! Je hebt wijken aan zee, zoals Botany Bay. Maar je kunt ook in Alexandria, Roseberry etc gaan wonen. Alexandria heeft een heleboel nieuwbouw. Ik zal er bij vertellen dat wij nu opzoek zijn naar een 3 kamer huis. Niet al te luxe, gewoon netjes, met een tuintje en we kunnen onder de 600 al bijna niks vinden, dus houd rekening met hoge prijzen. Tenzij een 2 kamer huis/apartement voldoet...dan zit je rond de 400-500 per week.
Je kunt kijken op www.realestate.com.au of www.domain.com.au. Daar zie je gelijk de huurprijzen bij staan.

Succes

Back