Van Hillegom naar Adelaide?

andre_jolanda

New Member
Ik ben Andre (41), en getrouwd met Jolanda (37). We hebben drie kinderen zoon Bas (bijna 9), dochter Robin (7) en zoon Sam (bijna 4).
Ik ben werkzaam bij de marine en voor mijn werk ook eens drie jaar in Florida gewoond. Dat was voor het hele gezin een fantastische tijd; als bewijs daarvan is Sammetje (ons Amerikaantje!) mee terug gekomen naar Nederland. Bij terugkomst schrokken we van de 'bekrompenheid' en attitude van de gemiddelde Nederlander.
Daarnaast was ik werkzaam op de vliegbasis Valkenburg (ZH), welke uiteindelijk gesloten werd.
Jolanda en ik zijn tijdens onze huwelijksreis in Australie geweest. We waren onder de indruk van de schoonheid en levenswijze.  Tevens waren onze Australische vrienden, die we ontmoet hadden in Florida, ook enthousiast over de levenswijze in hun land (zij wonen momenteel in Marden).
Dit alles besloot mij eens te solliciteren bij de Australische luchtmacht (Adelaide, airbase Edinbergh). Ik had een klein jaar niets gehoord en een paar dagen geleden kregen we antwoord. Men heeft interesse en ik hoef alleen maar aan te geven of ik met de procedure door wil gaan (antwoord binnen twee maanden en vermoedelijke startdatum uiterlijk 30 juni 2007).
Aangezien we het idee van emigratie min of meer uit ons hoofd hadden gezet, gaat het nu dus weer onverwachts leven. Ik ben dus druk bezig hier en daar wat informatie te verkrijgen op het internet. M.n. op het gebied van sociale zekerheid, (vaste) kosten, e.d. Ik hoop op deze manier in dit forum enkele antwoorden te kunnen vinden.

Hoii,

:hi: op dit forum!

Je zult hier vast een hoop informatie vinden :up:

Succes alvast!

Liefs Eutrice

hey welkom,
Als je alles ff goed doorleest kom je al een heel eind!
Deze site zit boordevol informatie. :up:
Heel veel succes
in de toekomst (buurtjes....wij komen uit hoofddorp :))

Hoi André en familie,

Leuk iets te horen van een defensie man. Mag ik vragen wat je wilt gaan doen bij de luchtmacht? Ik ben zelf 6 jaar lang officier geweest bij de luchtmacht en oriënteer mij nu op een vertrek, met gezin, naar Oz. Werk vinden is daarbij van grote invloed. Ik heb inderdaad gezien dat er in Adelaide een militair vliegveld zit. Hoe ben jij zo bij hun terrecht gekomen? Zoeken ze veel mensen voor defensie voor zover je weet?

Groet,

René

Wat een leuk verhaal! Welkom op het forum en succes met alle plannen en voorbereidingen.

Groetjes,
Danny-Eva

Rene schreef:
.... Mag ik vragen wat je wilt gaan doen bij de luchtmacht? ..... Ik heb inderdaad gezien dat er in Adelaide een militair vliegveld zit. Hoe ben jij zo bij hun terrecht gekomen? Zoeken ze veel mensen voor defensie voor zover je weet?

Ik werk eigenlijk bij de marine, en was lid van een vliegende bemanning (Tactical Coordinator;  TACCO) op de Orion bij de Marine Luchtvaart Dienst (MLD) op Marinevliegkamp Valkenburg (MVKV) nabij Katwijk (ZH). Zoals je weet is is MVKV vanwege bezuinigen opgeheven.
Ik heb met mijn gezin van 2000 tot 2003 voor deze marine ook in Jacksonville, Florida gewerkt op een instructie-squadron. Daar zat ook een internationaal gezelschap aan instructeurs; Duitsers, Chilenen, Engelsen, enz. Maar ook Australiers. Zij hebben mij op het idee gebracht als TACCO te solliciteren. Alleen hun Orions vallen onder de Australische luchtmacht (RAAF).
Ze zoeken zeker naar militairen als je maar oficier bent, tenzij jezelf (als onderofficier) de verhuizing naar SA wilt betalen. Ze zijn op zoek naar mensen met ervaring in stafwerk, logistiek, exeditionair opereren, ....

Misschien iets voor jou?

Groetjes,
Andre

Hoi Andre,

Ik had inmiddels de stoute schoenen al aangetrokken en een mail gestuurd naar de airforce. Ik had vandaag al een reply terug!!
Met mijn ervaring als Officier Geleide Wapens Patriot konden ze helaas niets beginnen. Het is ook al langer dan 2 jaar geleden dat ik in dienst heb gezeten (1995). Ik kon wel regulier bij Defensie solliciteren, maar daarvoor moet je óf PR zijn óf native Australian. En dat ben ik dus (nog) niet.

Het was de moeite van het proberen waard! Bedankt voor je reply en succes met jouw verdere carriere.

Groet,

René

Back