Van IJsselstein 24/5 naar West Pennant Hills 27/9

Ebony

New Member
ALLE OUDE BERICHTEN SAMENGEVOEGD.

24 mei 2004

Hallo forumleden,

Wij vertrekken a.s. woensdag voor 8 dagen naar Sydney om een huizen te bezichtigen en scholen voor de kids te bezoeken.
We vliegen Golden club business class met Malaysia en hebben een 3 uur tussenstop in Kuala Lumpur om door te vliegen naar Sydney.
Dit zodat we in ieder geval een beetje uitgerust aankomen.

Daar verblijven we in het Westin Hotel in het centrum van Sydney.
En op de website te zien gaan we helemaal genieten daar.

Via het bedrijf hebben we een re-locations manager aangesteld gekregen die alles voor ons heeft geregeld betreffende de visums.
Ze hebben al een voorselectie gemaakt van huizen met onze wensen.
We hebben de keuze uit 3 internationale scholen voor de kinderen en die gaan we bezoeken om een beter beeld te krijgen.

Als we een keuze voor een school hebben gemaakt gaan we in die omtrek op zoek naar een woning. Het budget voor een huurwoning hebben we op 4000 dollar per maand gezet, en inmiddels hebben we via het internet ons oog laten vallen op een resort met tal van faciliteiten.

Dus als we woensdag weer terugkomen kunnen we het transportbedrijf bellen en kunnen ze de boel komen inpakken.

Ons huis is ook al verkocht en kunnen we 30 juli overdragen en het vakantiehuisje hebben we net een goed bod op gehad.

Nu maar hopen dat Sydney een verpletterende indruk op ons maakt.

*************************************************************
VISUM AANVRAAG

Donderdag 2 juni samen met werkgever een aanvraag voor visa ingediend in Australie.

Donderdag 3 juni zijn we terug aangekomen in Nederland

Vrijdag 4 juni heb ik de formulieren vanaf het internet geprint.
zaterdag 5 juni - hele gezin pasfoto,s gemaakt

Maandag 7 juni heb ik afspraken gemaakt voor X-rays - medicals en inentingen besteld bij de apotheek en inentingsbewijzen opgevraagd en geboortebewijzen/paspoortfformulieren bij de gemeente opgehaald.

Dinsdag 8 juni - X-rays bij de Tuber. Dienst. / inentingen bij de huisarts.
Woensdag 9 juni - 4 paspoorten voor de kinderen

Woensdag per fax Business Nomination Aproval Document van DIMIA.

I AM PLEASED TO ADVISE THAT THE NOMINATION HAS BEEN APPROVED.

Donderdag 10 juni - het hele gezin medische keuringen bij een arts in amsterdam.

Vrijdag komt Federal Express het hele pakket ophalen en gaat het richting Australie Parramatta NSW.

En dan in spanning wachten op het bericht per mail
*************************************************************
DONDERDAG 2 JUNI - MAANDAG 21 JUNI / IN 19 DAGEN EEN VISUM

I refer to your application for a temporary business entry (Class UC) visa
(subclass 457) lodged with this office.

Decision

I am pleased to advise that you have been granted a visa to work for the
above business in the occupation specified above. Any family members
(dependant applicants) listed above have also been granted a subclass 457
visa. The subclass 457 visa provides for multiple entries to Australia and
is valid until the date specified above.

Obtaining a visa label as evidence of the visa

You may travel to Australia without the need to obtain a visa label prior
to travel and entry to Australia.

*************************************************************

D.D. 18 juli 2004

Het is vandaag zondag en we zijn druk met inpakken, alle bestelde meubels zijn inmiddels binnen en het hele huis staat met dozen.
Familie en vrienden hebben alles al uit het huis gehaald wat we niet meer meenemen, dus nu een kale boel.
Donderdagochtend komt groot vuil om de laatste rotzooi weg te halen. Ruimt wel lekker op, kunnen we in Oz een nieuwe start maken zonder rotzooi. Elke keer zijn we weer verbaasd hoeveel spullen je binnen 5 jaar kan verzamelen en die je nu niet meer nodig heb.

Vrijdag om 7.00 komt Allied met de container en gaan ze alles inpakken en inladen. De dozen hebben we nu open gelaten voor controle en her-inpakken en de grote spullen pakken hun in.

Gisteren ook de stacaravan verkocht en de overdracht is vrijdagmiddag, maandagochtend is de overdracht van ons huis.

Vanaf zaterdag wonen we tot 21 augustus in mijn ouderlijk huis.
Alle kleding en schoenen die we de eerste 6 weken in Sydney nodig hebben zitten in 12 koffers en 4 stuks handbagage, en alle doumenten en belangrijke papieren in een metalen safe-koffer.
*************************************************************
Op donderdag 19 augustus een afscheids feest op een boot van het bedrijf en vrijdag 20 augustus een tuinfeest met bbq voor alle familie en vrienden. Zeer emotionele dagen.

Zaterdag met familie en vrienden uitgezwaaid op schiphol, emotioneler als we allemaal hadden gedacht, maar zodra het vliegtuig opgestegen was begonnen we aan ons nieuwe avontuur.

*************************************************************

D.D. 8 - 9 - 2004

Hallo forumleden,

Ja we zijn er en vandaag voor het eerst weer op internet op een geleende laptop via bigpound telstra pre-paid internet.
Wat een drama die snelheid. We zijn er nu een week en beginnen een beetje onze weg te vinden. Nu zitten we in North Parramatta tijdelijk totdat die container aankomt en dan weer 15 werkdagen wachten.

Tijdelijke woonruimte full service
http://www.westcorpapartments.com.au/north_parramatta.html

Inmiddels al de school bezocht en van de week uniformen kopen en volgende week beginnen ze met engelse les.
Ook al bankrekening geopend maar overboeken via het internet vanuit Nederland met Rabobank wil niet lukken. Dus maar elke dag pinnen pinnen en pinnen. Maar gelukkig werkt Ome Cor bij de Rabobank en die regeld nu alles voor ons.

Zelf voor het pinnen moet je hier betalen dus we hebben maar een account genomen met onbeperkt pinnen, normaal zijn het 25 transacties per maand, nou dat redden we echt niet. Wist niet dat zelf de banken hier verschillende accounts hebben.

Eerste dag boodschappen gedaan bij Coles en moet 420 ausd afrekenen, schrok me een hoedje. Ja we denken nog teveel in euro,s. En had echt niet zoveel hoor.

We zijn naar ons nieuwe huis geweest en het was groter als in onze gedachten, vooral omdat het nu leeg is. De kids vonden het geweldig en hebben hun kamer gekozen en natuurlijk eerst de handen in het zwembad. Het huis zag er spik en span uit van binnen, kan zo mijn meubels erin zetten. De oude bewoners hadden zelf een grote BBQ voor ons achtergelaten.

Het koalapark, oceanworld, Darling Harbour en 2 shoppingmalls en Manly hebben we al bezocht en een sportschool gevonden.

Zaterdag neem ik 2 uur rijles omdat ik het zo eng vind om aan de linkerkant te rijden en volgende week moet ik echt de weg op om de kids naar school te brengen. Volgende week komt een nanny geregeld door het bedrijf om op de kids te passen zodat ik wat zaken kan regelen.
(Dial an Angel - leuke naam voor een agency)

Hubby heeft al een auto gekocht - Toyota Prado Grande full options dus die is zo blij als een kid in a candystore. mannen en auto,s. En vooral de levertijd van 2 weken is een luxe.
Van het weekend moeten we voor mij een auto kopen- Holden nog iets zegt manlief, weet niet wat het is maar zal wel goed zijn.

Het is wel een land van regeltjes en ben druk bezig met formulieren in te vullen voor alles, het lijkt wel of de kids naar Harvard gaan als je de formulieren voor school ziet. En nu ben ik niet blij met al die doopnamen.

Verder moet ik zeggen dat we binnen een week ons wel thuis voelen hier.

*************************************************************

Zo de eerste 2,5 week zitten erop en de tijd vliegt.
Heb inmiddels rijlessen genomen en ik rij al 4 dagen rond en jullie hadden gelijk, weet al niet meer beter.
Heb op dit moment nog een huurauto en mijn zoon is de navigator met het stratenboek op zijn schoot.

De tweeling wilde niet meer naar de school die we in eerste instantie hadden uitgezocht dus maandag ben ik scholen samen met hun gaan bekijken en ze hebben zelf een school uitgekozen.

Vanaf maandag gaan ze naar school, wat echt wel beter voor ze is want ze vervelen zich dood op dit moment.

We vullen onze dagen nu met het bezoeken van shopping centers in de verschillende wijken. En natuurlijk eten eten eten en eten, overal de meest lekkere gerechten die zo weinig kosten dat het koken er bijna dagelijks niet van komt.

Lunchen in foodcourt en in de avond bel je gewoon delivery.
Meyer is mijn favouriete winkel en vooral kleding voor mijn kleinste meid kan je niet laten hangen, zo schattig.

De hele schoolprocedure is wel vervelend geweest, zoveel formulieren moet je invullen, inentingskaarten laten omzetten door een australische dokter, uniformen, schoolspullen. En dat voor 3 kinderen.
En dan maar wachten op approval van de school.

Met mijn nieuwe pas van de bank wilde ik geld pinnen en dan krijg je een scherm met cheque - savings - credit dus ik elke keer cheque. Savings denk ik is een spaarrekening. Dus elke keer ging het niet.
Totdat de mevrouw bij Coles mij uitlegde dat ik een savings account had.
Weer wat geleerd, dus nu kan ik volop pinnen. Heb ook inmiddels een leuk cheque boekje, weet alleen niet wanneer ik die kan gebruiken, wellicht om het huishoudster en pool en tuin man te betalen. Zo ouderwets.

Verder zijn mijn kids een of andere bezienswaardigheid hier op straat, halfbloedjes zie je niet in deze ongeving en mensen vragen waar we vandaan komen. Vooral de kleinste die vinden ze zo "beautifull" en die geniet er helemaal van.

De eerste engelse woordjes die de kleintjes hebben geleerd van Frieda de zweedse nanny is " Good Girl & Good Boy"

Het slechte nieuws is dat mijn container de aansluiting in Singapore gemist heeft en dat hij i.p.v. 2 september pas 16 september zal aankomen. Dus we blijven nog maar wat langer in het appartement zitten.

*************************************************************

D.D. 24-9-2004

Heb gisteren bericht gekregen van Allied Pickford dat de container maandag om 8.00 uur bij ons voor de deur staat.
En heb al mijn eigen auto geleverd gekregen een Holden Barina.
Dus komende week ben ik druk bezig met het huis op orde te brengen.

Eindelijk mijn eigen spullen, vanaf maandag 27 september beginnen we dus echt met ons nieuwe leven in Oz.
 
En nu hebben jullie ook eindelijk regen meegemaakt, in Sydney. Heerlijk he?
Tanja en haar dochter, Tamara, zijn op vakantie, bij de oom en tante van Tanja, in Breeza, bij Tamworth. Het is dus schoolvakantie.
Tamara heeft nu een certificaat dat bewijst dat zij genoeg engels geleerd heeft via het Intensive English Centre, in Beverly Hills Girls High School, om hier na de vakantie naar Picnic Point High School te gaan.
Zij heeft, voor het eerst van haar leven (Werd een week of twee geleden 15.) een school uniform aangetrokken. Ze is er geloof ik niet zeker van of ze dat wel leuk vindt. Maar ze was een week op Picnic Point High - min de Vrijdag toen de 'school cleaners' staakten - geweest en viel wat op omdat zij de enigste was niet in uniform.
Terwijl ik verleden week in Newcastle was om voor de Keep Australia Beautiful Clean Beach Challenge de mooiste stranden te vinden, had ik een Rental Car. Dus kon Tanja mijn Subaru gebruiken. Heeft zij gedaan, in de straten van deze omgeving waar zij bekend (nu) is.
Aan de andere kant van de straat rijden, in een automatic, met wat andere regelementen dan in Nederland is toch ook weer een nieuwe ervaring.

Joop

Joop en de Clean Beach Challenge
18.jpg
 
Na 4 maanden is de nieuwe website eindelijk klaar.

PRETTIGE FEESTDAGEN EN EEN VOORSPOEDIG 2005

www.netscher.com

De website van de familie Netscher in Australie
 
Hi Ebony,

Nou, ik heb de site bekeken en met open mond  :-o naar de plaatjes van jullie huis gekeken! What a house! Zo te zien hebben jullie het er prima naar jullie zin!

KC
 
Leuke site! Mooi huis, maar iets om nog trotser op te zijn: mooie kids!
Zo te zien hebben jullie het prima naar de zin in Sydney!

groetjes Veronique
 
Beste KC , Veronique en Joop,

Thnkx voor jullie reply, de eerste 5 maanden zitten erop en we hebben het nog steeds ontzettend naar ons zin.
Waren helemaal vergeten het visum (rode sticker) binnen 4 weken na aankomst op te halen, dus de tweeling had problemen met Oz binnen te komen na 3 weken vakantie in Nederland.

Afgelopen week even maar met paspoorten naar DIMIA geweest in Parramatta, zat wel even te kijken naar de info voor het verkrijgen van een citizenship. Maar daar is het nu nog te vroeg voor, maar je weet het nooit.

En Joop eindelijk hebben we een paar dagen weer regen de tuin is weer lekker groen aan het worden.
En maandag gaan de kinderen weer naar school - tweeling year 6 - daryll kindergarden - cathlynn daycare center
 
Leuk....hoe is het daar nu in Parramatta? Heb daar 5 maand gewoond en gewerkt. Ben je nog langs die visboer gekomen waar je bijna over je nek gaat van de stank (een zijstraat van de Great Western Highway. Net de andere kant op als auto-alley....richting het station dus)....Moest daar toen praktisch elke dag langslopen :p
 
[quote author=Maluka link=topic=616.msg7997#msg7997 date=1106914090]
Leuk....hoe is het daar nu in Parramatta? Heb daar 5 maand gewoond en gewerkt. Ben je nog langs die visboer gekomen waar je bijna over je nek gaat van de stank (een zijstraat van de Great Western Highway. Net de andere kant op als auto-alley....richting het station dus)....Moest daar toen praktisch elke dag langslopen :p
[/quote]

Haha je weet wat ze van Parramatta zeggen he, beetje vreemde mensen daar, maar wel gezellig.
Nee de visboer heb ik nog niet geroken, moest bij het grote gebouw van Dimia zijn......
Maar ze hebben wel een groot winkelcentrum en mijn kids zeggen dat foodcourt daar beter is dan Castle Hills waar wij in de buurt wonen.
 
Idd. ik heb achter dat grote winkelcentrum gewoond. Was even blokje om en ik stond in het winkelcentrum. Had het gisteren nog tegen Annemiek verteld dat daar zo'n enorm groot winkelcentrum is. En dat ik dus wel de ene supermarkt (Woolworths op de 4e verdieping kon vinden, maar niet die andere die ergens achter in de kelder was verscholen....)...Het winkelcentrum is wel weer enorm dichtbij bij die visboer, dus als je kinderen je nog eens meenemen daar naartoe, pas dan maar op voor de stank :p
 
[quote author=Maluka link=topic=616.msg8007#msg8007 date=1106917969]
Idd. ik heb achter dat grote winkelcentrum gewoond. Was even blokje om en ik stond in het winkelcentrum. Had het gisteren nog tegen Annemiek verteld dat daar zo'n enorm groot winkelcentrum is. En dat ik dus wel de ene supermarkt (Woolworths op de 4e verdieping kon vinden, maar niet die andere die ergens achter in de kelder was verscholen....)...Het winkelcentrum is wel weer enorm dichtbij bij die visboer, dus als je kinderen je nog eens meenemen daar naartoe, pas dan maar op voor de stank :p
[/quote]

Die supermarkt is Coles, en op die verdieping zit wel een grote visboer wellicht zal de achterzijde wel stinken bij de aanvoer van de vis. Maar heb echt nog niks geroken. Kom meestal ook binnen via de parkeer garage.
En vis kan inderdaad  stinken met 42 graden, dus meestal als wij garnalen en vis hebben gegeten vriezen we de restanten in een zak en gooien het pas in de container op de dag als ze het komen halen.

Maar ik moet zeggen dat Parramatta wel wat heeft, churchstreet heeft tegenwoordig veel restaurantjes waar je buiten kan zitten en een grote factory outlet hebben ze daar nu gebouwd.
 
Klopt ja...Coles is dat....maar het is niet die visboer die ik bedoel....was in een straat waar ook best veel chineze restaurantjes zaten......en daar zat dus ook deze chinese visboer....
 
Ik heb inderdaad al veel verhalen gehoord over de "stinkende visboer"  Het was zelfs zo erg, dat Mark iedere keer overstak vlak voordat hij bij die visboer langs liep. Aan de overkant van de straat was de stank blijkbaar minder  :wink:
 
Na 10 maanden gaan we op vakantie naar Nederland voor 2 weken.
Ben benieuwd hoe we het gaan vinden.
 
Ik was tussen 8 en 17 juni in Nederland, Ebony. Ik heb het vooral deze keer REUZE naar mijn zin gehad. Mijn neef en zijn vrouw (Wonen in Lopik.) hebben mij fijn rond gereden om mij te laten zien hoe mooi de omgeving is.
Ik ben ook benieuwd hoe jullie het vonden.
Na mijn enthusiaste reactie op deze vakantie in Nederland, wordt ik nu aardig wat gevraagd of ik, als ik niet meer voor mijn vader hoef te zorgen, dan terug naar Nederland zal gaan. Na 49 jaar in Sydney, zou dat wel een drastische stap zijn. Moet wel bekennen dat ik genoten heb van de sfeer in Europa. (Was 9 dagen in Frankrijk. 3 dagen in Londen/Reading en 9 dagen in Nederland.)
Joop
73.jpg
 
Back
Top