van kat naar cat

L_X72

New Member
Hallo forum,

Ik ben van plan mijn kat mee te nemen wanneer in naar Australië emigreer. Wat betreft het geen
daar allemaal voor gedaan moet worden , de papier winkel en testen ben ik wel op de hoogte maar
wat ik niet weet is wat de kosten aan het eind zullen zijn van het verplaatsen van mijn huisdier.
Mijn vraag is dus of iemand die ook zijn of haar kat heeft meegenomen mij kan zeggen wat ze daar aan het
einde voor hebben moeten uitgeven. Ik zou haar namelijk niet graag hier moeten achterlaten.

264658190_l.jpg

Alvast dank voor mogelijke reacties.

groet,
Alexander

Hey Alexander,

Ik heb zelf ook getwijfeld; ik -inmiddels- had twee katjes maar ik heb besloten ze niet mee te nemen. Sowieso moet je hier een heleboel toestanden uithalen (dierenarts verklaringen etc), ze moeten 24 uur in het vliegtuig in het vrachtruim, daarna minimaal een maand in quarantaine. Daarnaast moet je minimaal op 1000 euro per kat rekenen en dan heb ik het niet eens over het proces dat voor de uiteindelijke emigratie afgaat. Ik vond het al met al te vervelend voor de katten en te veel toestanden en geld voor mij. Ik heb ze afgelopen zondag naar een meisje gebracht die ze graag zou willen hebben. Het is wel weer even wennen (stil in huis) maar het is voor zowel hen als voor mij het beste denk ik...

Waar ik nu gelijk aan moet denken nu ik de foto zie; de zon.
Tante Dyn, waar wij een paar weken geleden hebben gelogeerd (Waikiki WA), vertelde ons dat zij bij hun witte kat ooit de oortjes hebben moeten laten amputeren, die waren (beyond repair) verbrand door de zon.
Dat wordt dus wel smeren :p
Maar als het geen buitenkat is, zou dat in ieder geval geen probleem zijn.

Er zijn al meerdere draadjes over het meenemen van katten, maar het feit dat witten katten makkelijk verbranden in de zon, ben ik nog nergens tegen gekomen.

Bart (personeelslid van 2 Maine Coons, die alleen onder toezicht buiten komen)

even heel snel een optelsom gemaakt en ik denk dat wij een 6000 euro kwijt waren aan het hele geheel voor 3 honden en 3 katten.

Voor de DA Kosten in NL zon 1500 euro (alles bij elkaar incl. bloedonderzoeken etc. voor de hond), voor transport DTC 2300 en de quarantaine kosten 2000.

Het geeft alleen wel een scheef beeld want bij DTC staffelen ze, dus hoe meer dieren hoe goedkoper. Een kat hoeft niet een 2e bloedtest dus dat is al weer goedkoper. De quarantaine kosten per kat zijn ca. 550 AUD.

Als je echt graag je dier mee wilt nemen, maakt het geld ook niet uit denk ik.

Wat een zoektocht om alles hiervoor bij elkaar te krijgen zeg.

Ik word verwezen naar het een zeker 'certificaat deel A en B'. A moet/mag ingevuld worden door de dierenarts en samen met onderzoeksuitslag verzonden worden. Waar vind ik certificaat deel a...ik heb alles van de affa website maar nergens staat op wat certificaat deel A is?

Weet iemand welke dat is of waar ik dat deel kan vinden?

groet,
Alexander

http://www.daff.gov.au/corporate_docs/publications/word/quarantine/anprog/infosh4.DOC

En dan blz. 14; even doorscrollen naar beneden, ik dacht dat dat het was? dan nam ik aan tenminste, ik heb het tenminste al 5 keer uitgeprint voor 5 dieren...

Certificaat A en B krijg je opgestuurd door AQIS (per fax of mail) als je je permit hebt aangevraagd en gekregen.

Als je hebt besloten haar toch mee te nemen is stap 1 om rabies te laten vaccineren en daarna de bloedtest.

Dag,

de rabies vaccinatie en de bloedtest zijn al gedaan en de test had een positieve uitslag. Het probleem wat ik op het moment ondervind is het volgende: Voor het legaliseren is mij verteld dat ik in zwijndrecht moet zijn. Aan de telefoon zeiden ze dat ik voor het bezoek in zwijndrecht dierenpaspoort, bloedtest en een zeker certificaat A moets meebrengen. Op de formulieren van het AQIS staat echter dat het pas na applicatie van de vergunning een certificaat A en B worden verstrekt welke dan ingevuld moeten worden. Dus wat voor certificaat hebben ze het hier in nederland (KNMvD) nu over? Is dit niet gewoon het 'Application for permit to Import Quarantine Material' wat ze bedoelen of is dit weer een ander formulier/certificaat?

groet,

Alexander & Anaïs

wat je nu op moet sturen naar het RVV zijn inderdaad het paspoort, de originele uitslag van de bloedtest en het RNATT formulier wat ergens tussen het stappenplan inzit volgens mij. Anders moet je even op de affa site zoeken naar RNATT

Ik zit net 's te lezen op de website van Logan City Council (aan de zuidkant van Brisbane), en als je 3 honden wilt, dan moet je nogal wat doen zeg! Het blok grond waar je woont moet tussen de 600 en 2000m2 groot zijn, waarvan minstens 300m2 (zwembad niet meegeteld) voor de honden is, je moet verklaringen van de naaste bewoners inleveren, dog housing zoveel meter van de grens van de zijkant en achterkant van je property, een hek volgens bepaalde specificaties (bij honden van meer dan 8 kilo een hek van minimaal 1.8 hoog). Heb je een niet-gecastreerde hond, dan betaal je meer registratiekosten.

Het duidelijk beperkt het aantal geschikte woningen. Ik hoop dat jullie een lekker stukje land hebben Inge!

Woef,

Ireen.

[quote author=Eerainuh link=topic=6839.msg86629#msg86629 date=1176163150]

Heb je een niet-gecastreerde hond, dan betaal je meer registratiekosten.

[/quote]

maar heeft ie een chip dan betaal je weer minder :up:

Heeee, waar is dat? Staat op het registratie formulier in Brisbane en Logan niets over. Daar wonen jullie ook niet hè? Ja, het is heel handig dat elke stad andere regels heeft :-(

Toedeloe,

Irene

[quote author=Eerainuh link=topic=6839.msg86726#msg86726 date=1176241861]

Heeee, waar is dat? Staat op het registratie formulier in Brisbane en Logan niets over. Daar wonen jullie ook niet hè? Ja, het is heel handig dat elke stad andere regels heeft :-(

Toedeloe,

Irene
[/quote]

Nope, wij wonen bij Melbourne. Korting als ze chip hebben en gecastreerd.

Back