Van NSW naar VIC

BibiM

New Member
Hi allemaal,

Na 2,5 jaar in Bulli NSW te hebben gewoond zitten we erover na te denken volgend jaar naar VIC te verhuizen. Het liefst omgeving Mornington, of in ieder geval niet te ver van Melbourne Airport ivm familie die sowieso 2x per jaar over vliegen.

Iemand ervaring met verhuizen van NSW naar VIC? Hoe bevalt dit? Wij hebben 2 kids, dochter van 5 die net gestart is in kindy en een zoon van bijna 3. Ik heb tot nu toe nog niet gewerkt hier (wacht nog steeds op mijn 801/820). En mijn man is arborist. Dus we zijn aardig flexibel en niet gebonden aan NSW (behalve mijn man zijn familie, maar ach wat is 9 uurtjes rijden..)
Thanks!
 
Bulli, dat kwam me bekend voor. Maar zie dat het niet al te ver bij ons vandaan ligt (Canberra) en ik er wel eens door heen gereden ben.

Denk dat klimaat op de Peninsula wel een tikkie frisser is dan in Bulli. @Thijsvr; jij bent wellicht een Mornington lover denk ik???
 
Bulli, dat kwam me bekend voor. Maar zie dat het niet al te ver bij ons vandaan ligt (Canberra) en ik er wel eens door heen gereden ben.

Denk dat klimaat op de Peninsula wel een tikkie frisser is dan in Bulli. @Thijsvr; jij bent wellicht een Mornington lover denk ik???

de suburb Mornington ken ik zelf niet, maar mijn familie uit Melbz heeft een vakantie woning in Rye. Ik zelf vind het een hele mooie omgeving, Rye, Sorrento ja dat heeft zeker wel wat, alleen in de zomer dan, rest van het jaar is het mij te koud. Enige wat mij bijstaat is dat het verkeer een ramp was vanaf die kant maar misschien is het OV prima. Verder dan als toerist ben ik er ook niet geweest dus kan je er verder zelf weinig over vertellen, maar ik denk dat dat klimaatverschil wat @afterbang opmerkt wel een dingetje kan zijn.
 




Ik snap niet zo goed hoe jullie aan Mornington komen als makkelijk gelegen t.o.v. Tullamarine Airport. Die afstand is ruim 100 km.
 
Last edited:




Ik snap niet zo goed hoe jullie aan Mornington komen als makkelijk gelegen t.o.v. Tullamarine Airport. Die afstand is ruim 100 km.

Omdat we niet te dicht bij de stad willen wonen en de omgeving ons aanspreekt. We wonen nu ook een uurtje van Sydney Airport af.

Bedoelde meer dat we niet 5uren van een vliegveld vandaan willen wonen.
 
Last edited:
Bij jullie in Sydney misschien? Voor ons is dit gewoon ver.

Nee, dat is echt overal om de hoek in Australische termen ;) Dat is zelfs in NL nog dichtbij. Ik reed 85km one way naar mijn werk. Denk dat de meeste boertjes in FNQ al snel meer dan 100km one way klokken voor boodschappen ;)

Hier rij ik ook naar Sydney om even wat op te halen. 300km one way. Of een weekend naar Bright. 500km one way.

In de stad is alles dichtbij hier in Canberra. Maar daarna is 100km niets. Goulburn, de dichtstbijzijnde stad/dorp is een uur. Cooma de andere kant op ook.

get in touch with your inner Aussie Tim ;)
 
Nee, dat is echt overal om de hoek in Australische termen ;) Dat is zelfs in NL nog dichtbij. Ik reed 85km one way naar mijn werk. Denk dat de meeste boertjes in FNQ al snel meer dan 100km one way klokken voor boodschappen ;)

Hier rij ik ook naar Sydney om even wat op te halen. 300km one way. Of een weekend naar Bright. 500km one way.

In de stad is alles dichtbij hier in Canberra. Maar daarna is 100km niets. Goulburn, de dichtstbijzijnde stad/dorp is een uur. Cooma de andere kant op ook.

get in touch with your inner Aussie Tim ;)

Nee ben ik het niet mee eens. 300 km om iets op te halen is ver en onzinnig. Dat zou betekenen dat ik naar Townsville zou rijden. Dat is veel te ver vanaf Cairns. Mijn chef rijdt iedere dag 75km heen en 75km terug naar werk en die zegt dat het gekkenwerk is. Gillies range elke dag 2x , ik geef het je te doen. Ik had een commute van 25km en die is nu terug naar 12 km wat zo ongeveer ook de gemiddelde commute tijd is van alle ozzies. Vond 25 km aan de lange kant, partner ook trouwens. Op de tablelands rijden niet veel mensen down de hill, alleen voor specialty items. Ook de boertjes vinden een supermarkt binnen 30-40 km over het algemeen. Er zit wel 1 groot verschil in, het is een stuk makkelijker, veiliger en sneller reizen op de 3 baans snelwegen tussen sydney en melbourne. Hier zijn we net van paard en wagen afgestapt en de wegen zijn smal, donker en vol potholes. De weg naar townsville is een dodemansweg vergelijkbaar met een slecht verlichte N weg in NL. Dat doe je niet voor de lol en helemaal niet in het donker. Maar bijv mijn oom in Melbourne heeft een commute van 25 min met de auto en die vind dat ook al vrij ver. Dus ik vind 2 uur van een vliegveld vandaan ook erg ver, ben ik wel met @Emulate eens, maar ieder zijn ding. Ik ben blij dat ik centraal in een prachtig compact stadje woon en alles binnen 30 min te bereizen valt. 12 min vanaf het vliegveld 😋
 
Last edited:
Ik wil net zeggen @afterbang hier verklaren ze mijn vrouw ook voor gek omdat ze een commute heeft van 30 minuten :p Dus weet niet wat jullie daar snuiven in Canberra dat het met plezier van ver gehaald wordt, maar de meeste Ozzies reizen echt niet graag :)
 
Ik wens je veel succes met wennen aan de afstanden in de rest van je leven mate ;)

Canberra heeft een Airport. Maar meeste vluchten zijn domestic. 1 vlucht per dag naar Singapore. 1 naar Doha. Als ik naar de USA oid moet kan ik of naar Sydney vliegen, of rijden. 300km

Als ik een set wielen met nieuwe banden kan kopen voor 400 dollar in Sydney en hier 1000+ betaal is naar Sydney rijden niet ‘onzinnig’. Geeft me gelijk de kans om even koffie te doen bij Red Dust.

Ik snap dat 100kmover dorpswegen anders is dan over een highway. Maar dat is dus ook waarom het niet onzinnig is.

Ik denk dat menig boertje in FNQ in zijn handen wrijft met een 100km commute naar de stad. Sommige stations zijn al groter dan dat.

Tijd om de sleutels van de Pajero eens om te draaien en door QLD, NT en WA te gaan rijden 😉 Miners rijden 100km om een hamburger te kopen bij de Servo langs de highway in WA. Er is niets dichterbij. It is all relative 👍
 
Er zitten meerdere kanten aan, vermoed ik. Ikzelf zit in de noordelijke suburbs op grofweg 20 km van Tulla. Half uurtje via de state route, maar wij pakken de Skybus in het CBD, dan ben je in totaal 1 uur kwijt. Volkomen doable voor ons. Wij zijn maar 4 tot 6 keer per jaar op het vliegveld om zelf te reizen of mensen op te halen. Dan maakt het niet veel uit. Frequent flyers zullen waarschijnlijk dichterbij in het noordwesten willen wonen. Ik wil niet dichterbij, dan kom je in een Badhoevedorpsituatie van geluidsoverlast en luchtvervuiling terecht.
 
Ik wil net zeggen @afterbang hier verklaren ze mijn vrouw ook voor gek omdat ze een commute heeft van 30 minuten :p Dus weet niet wat jullie daar snuiven in Canberra dat het met plezier van ver gehaald wordt, maar de meeste Ozzies reizen echt niet graag :)

In de stad is dat hier ook. Ondanks dat we geen files hebben, klagen mensen als ze van zuid naar noord moeten. Maar verder. Tirannie van afstand jongens.
 
Ik wens je veel succes met wennen aan de afstanden in de rest van je leven mate ;)

Canberra heeft een Airport. Maar meeste vluchten zijn domestic. 1 vlucht per dag naar Singapore. 1 naar Doha. Als ik naar de USA oid moet kan ik of naar Sydney vliegen, of rijden. 300km

Als ik een set wielen met nieuwe banden kan kopen voor 400 dollar in Sydney en hier 1000+ betaal is naar Sydney rijden niet ‘onzinnig’. Geeft me gelijk de kans om even koffie te doen bij Red Dust.

Ik snap dat 100kmover dorpswegen anders is dan over een highway. Maar dat is dus ook waarom het niet onzinnig is.

Ik denk dat menig boertje in FNQ in zijn handen wrijft met een 100km commute naar de stad. Sommige stations zijn al groter dan dat.

Tijd om de sleutels van de Pajero eens om te draaien en door QLD, NT en WA te gaan rijden 😉 Miners rijden 100km om een hamburger te kopen bij de Servo langs de highway in WA. Er is niets dichterbij. It is all relative 👍

Dus jij wil beweren dat je voor dezelfde set banden 600 dollar meer betaald in Canberra dan in Sydney? Dat zullen dan speciale banden zijn want hier betalen we net zoveel voor onze banden als in Brisbane. En zitten hier ook in de middle of nowhere. Ik heb geen probleem met afstanden verder als het een doel heeft, ben 3x de oostkust naar beneden gereden naar Melbourne dus weet wel wat de afstanden zijn. Maar ik zou er niet om moeten denken om 500km te rijden om bij iemand op de koffie te gaan of banden te halen. Je geeft wel vrij extreme voorbeelden van farmers op cattlestations en miners in WA and what not. Ik denk dat als je de gemiddelde ozzie naar commutes en afstanden vraagt ze het eerder met mij eens zullen zijn dan met jou. Gemiddeld reizen mensen hier niet verder dan in NL op hun dagelijkse commute. Extremen heb je altijd maar je stelling snijdt voor een doorsnee persoon weinig hout.
 
De OP woont nu 60km van Sydney Airport. En is bereid iets verder te rijden voor Melbourne Airport. Klaar. End of story...

Volgens mij is mijn houdbaarheids datum hier op of zo. Elk topic gaat binnen de kortste keren downhill. Facebook is gezelliger en dat zegt wat.
 
Last edited:
De OP woont nu 60km van Sydney Airport. En is bereid iets verder te rijden voor Melbourne Airport. Klaar. End of story...

Volgens mij is mijn houdbaarheids datum hier op of zo. Elk topic gaat binnen de kortste keren downhill. Facebook is gezelliger en dat zegt wat.

Hoezo is je houdbaarheidsdatum op? Je kan het toch een keer oneens zijn met elkaar? Daar is een forum toch uiteindelijk ook voor. Ik waardeer je bijdragen en ben het vaak met je eens, maar niet altijd ;)

Maar moet zeggen, dat corona topic heeft het forum geen goed gedaan.
 
Ik denk niet dat we een goede beurt maken bij de OP, nota bene nieuw lid @BibiM. Ik zou gelijk de benen hebben genomen op dit forum als ik deze atmosfeer had aangetroffen 3 jaar geleden.

Iedereen is cranky and pissed deze dagen, corona trekt een wissel op ons geduld, zenuwen, zekerheden en vermeende vrijheden die we hier komen zoeken. Begrijpelijk, maar niet goed op de draad van een nieuw lid dat alleen maar wat informatie vraagt. It defies the purpose of this site.

Ik ga mijn reactie zometeen weghalen, ik hoop dat anderen met niet-constructieve posts hier dat ook doen, omwille van anderen.
 
@BibiM , gewoon blijven lezen en berichtjes plaatsen hoor! We zijn hier meestal heel gezellig, meelezend, meelevend en ondersteunend!

En ik ben benieuwd naar foto's van Mornington :D
 
Tijd om de sleutels van de Pajero eens om te draaien en door QLD, NT en WA te gaan rijden 😉

We zijn aan het onderzoeken en afwegen op welke manier we dit vaker kunnen doen, want dat is toch wel deels de reden dat we de auto gekocht hebben. In het weekend komt hij de garage niet uit en dat knaagt weleens ja. We zijn misschien ook wel stiekem liever thuis dan dat we een weekend gaan touren/kamperen. Ik heb inmiddels wel een hoop vakantiedagen staan dus ik zou wel een retourtje Uluru willen doen mochten de corona restricties dit toelaten.
 
@BibiM , gewoon blijven lezen en berichtjes plaatsen hoor! We zijn hier meestal heel gezellig, meelezend, meelevend en ondersteunend!

En ik ben benieuwd naar foto's van Mornington :D
Haha nou nou wat een discussies! Maar goed, ieder zijn mening! Wat dat betreft ben ik aardig Aussie ingeburgerd, een uurtje rijden is voor ons echt geen probleem. Dit rijden we ook elke woensdagavond met kids naar schoonmoeders voor dinner. Iemand verder dan nog suggesties voor andere leuke plaatsjes in VIC op een uur van het vliegveld? We zijn ons nog aan het oriënteren!
 
Back
Top