Van Perth naar Melbourne. ( Belgrave)

linda30

Member
Wij zijn 2 mnd geleden naar Perth geëmigreerd met onze meiden van 3 en 5 jaar, een hoop geregel, maar we hadden het bijna voor elkaar :) mooi huis, de oudste ging naar school maar geen werk. Nu heeft mijn man de kans gekregen om in Melbourne aan het werk te gaan en is het geregel weer opnieuw begonnen. Weer een offerte laten maken om alles van Perth naar Melbourne te verhuizen, wat dus bijna evenveel geld kost om de spullen van Nederland te laten verschepen :( , kosten die je dus echt niet wilt maken voor de 2 de keer, maar goed...straks wel werk dus komt vast goed ;) .
Nu mijn vraag aangezien we niets van Melbourne weten omdat we al een lange tijd onze aandacht hadden voor Perth: we willen dus in de omgeving Belgrave gaan wonen, dat is gunstig vanuit het werk en toch in een mooie natuurlijke omgeving. Zijn er mensen die in deze omgeving wonen en wat zijn de minder goede suburbs eromheen? Of zijn alle dorpjes en scholen in die omgeving wel oke?
We gaan donderdagnacht rijden...ja we willen onze auto meenemen, dus we gaan 4 dagen rijden, een mooie rit maar waar ik ook wel tegenop zie gezien 2 kleine kinderen op de achterbank. Maar ook dat zal vast wel meevallen. We hebben voor 1 week een huisje op een vakantie park gehuurd en willen zo snel mogelijk een huurhuis regelen. Weer een nieuw avontuur, maar het zou leuk zijn als we mensen in die omgeving zouden leren kennen. :) No worries!
 
Pfoehee, da's niet eventjes een kleine ommeslag! Maar logisch aangezien je ook voor het mooie leven in Oz werk nodig hebt.. kon je maar leven op enkel de zon en natuur!
Heb zelf 3 maanden in Cranbourne/Frankston gewoond, en moet zeggen dat de omgeving me vooral beviel; dichtbij de stranden, maar ook op schappelijke afstand van Melbourne City. Met Belgrave lig je daarbij nog meer "in het groen" en fijnere leefomgeving denk ik dan Crime/Cranbourne :) Daarnaast ook mogelijk om een weekendje Mornington te plannen; erg de moeite waard, zeker ook met kleine kids!
 
Bedankt Graagweg :) , wij gaan daar zeker even een kijkje nemen! We hebben in elk geval daar in de buurt een vakantiehuisje geboekt voor de eerste week.
 
Hoi

Neem kontakt op met Lin enof Artvark, die wonen allebei in de omgeving. Vraag ook op facebook 'dutchies in melbourne'.

Heb een safe trip.

Sidonia
 
Back
Top