Van Perth via Broome naar Darwin?

jenm

Member
Hallo,
wij denken er over om volgend jaar (febr/maart) 2 maanden te gaan reizen van Perth naar Broome en wellicht door naar Darwin.
Wie heeft dit ook gedaan? Wat voor auto/camper heb je gebruikt? Is 4x4 nodig of 'alleen' leuk voor korte stukjes hier en daar? Heeft iemand dit gereden met kleine kinderen (want die hebben we namelijk: 2 en 4 jaar oud) en wat zijn de ervaringen (en reistempo) met twee kleine kids? Zijn er verhuurbedrijven aan te bevelen  en zijn er bedrijven die worden afgeraden? Wat zijn highlights op deze trip? En is een trip door de Kimberley te doen in maart EN te doen met kleine kids?

Zo! heel wat vragen en ik kan er vast wel meer bedenken maar ik hou het even hierbij. Bedankt alvast voor de info.
groeten Jeroen
 
[quote author=jenm link=topic=9044.msg121055#msg121055 date=1215663763]
Hallo,
wij denken er over om volgend jaar (febr/maart) 2 maanden te gaan reizen van Perth naar Broome en wellicht door naar Darwin[/quote]

Zorg voor mudbanden en regenlaarzen.
Die heb je zeker nodig, ojaaa een lier is altijd handig als je vastzit op een dirtroad, misschien beter op de asfalt road blijven.

Beste Jeroen , korte weggetjes bestaan in Australia niet.
De tijd die je uitgekozen hebt is niet echt om aan te raden om richting Darwin te gaan.
Als je erg veel geluk hebt pik je misschien een...........cycloontje mee, always fun.
Afgelopen jaar kwam ms. Cycloon binnen in de Kimberly en had even huis gestofzuigd in Darwin , omgeving Airport.


Heb je nog meer vragen dan roep je maar effe.

Have a good one,

Jack :evil:
 
Tips over de route die je wilt gaan rijden heb ik niet, wij blijven telkens steken bij Monkey Mia. Maar over reizen met jonge kinderen kan ik gelukkig wel iets zeggen.

Wij hebben zelf de voorkeur gegeven om 's ochtend altijd optijd van de camping te vertrekken, rond een uur om 8/half 9 en dan een uurtje te gaan rijden. Dan tijd voor koffie en koekjes voor de meiden. Daarna gingen we dan vaak iets doen, museum in de stad, roo's aaien, koala's zoeken, 600 rondjes rennen door een plaatselijke speeltuin! Dan weer lekker verder rijden en dan vielen de dames meestal wel direct in slaap. Onze oudste was tijdens de laatste reis al 4 en sliep niet meer 's middags, maar we hadden een bijzondere afspraak gemaakt. Als je 's middags slaapt, mag je 's avonds lang op blijven. De jongste was nog geen 1,5 en sliep dus altijd wel. Wanneer de kinderen eenmaal wakker waren, zochten we binnen een uur een camping op. Meestal stonden we dus al ergens rond een uur of 3. Dan heb je lekker de tijd om nog iets te doen, zwembad, strand, zandbak, weer rondjes rennen in de speeltuin of een stevige wandeling in de omgeving als het niet te warm is. Dan lekker de jongste wat laten eten en na het douchen naar bed (uur of 7). De oudste werd dan beloond dat ze papa mocht helpen met koken op de bbq en mama mocht helpen met de afwas  :grin:. Die was dan ook goed versleten en ging rond 9 uur naar bed. Dan heb je ook geen gerel meer wanneer ze in hetzelfde bed slapen!

Veel plezier met jullie reis!

Sacha
 
Wij hebben de trip in 2002 gedaan in de maanden jan / febr in een 4x4 camper van Britz.
Wij zijn van Perth, Broome, Darwin naar Cairns gereden.
Het werd ons toen ten sterkste aangeraden om een 4x4 te huren ook ivm floods op de wegen.

Het enige gedeelte waar we echt een 4x4 nodig hadden was de Gibriver road. ( hopelijk goed geschreven ) Dit is in het noorden bij Broome.

Eigenlijk zijn alle parken daar wel de moeite waard. De Bungle Bungles waren toen gesloten maar daar zijn we tijdens een andere trip in 2005 toch nog geweest.

Moet ik zeggen dat we ontzettend veel geluk hebben gehad met het weer. Alleen in Darwin hebben we een onweersbui gehad die ik niet snel vergeet  :grin:

Groetjes Jolanda
 
Normaal gesproken kan je alle wegen met een Falcon rijden.
Maar, als er iets gebeurd zoals een fikse tropische regenbui dan zit je met een Falcon vast terwijl je met een 4by nog de kans hebt om weg te komen.
Er zijn mensen met een Falcon de Simson Dessert door gekomen. Maar of dat slim is?
 
Back
Top