van sponsor visa naar permanent visa

ray136

New Member
Hoi,

Misschien een beetje vooruit lopen op de feiten, maar toch:

Als je met een sponsor visa naar Australie gaat kan je, volgens mij, naar ongeveer 15 maanden je permanent visum aanvragen en heb je die ongeveer na 2 jaar. Is dit maar een formaliteit (en krijg je die altijd)of moet je hier dan nog allerlei tests voor doen?

Verder is alle informatie hierover welkom! :smile:

Alvast weer bedankt!

nee hoor Ray, emigreren is vooruitzien en hoe verder hoe beter.

zie dit topic en misschien beantwoordt het je vraag.
Heb je geen pre-assessment gehad dan zul je inderdaad eerst minstens een jaar moeten werken voordat je baas begint met de aanvraag voor nominatie voor Permanent Residency.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6656.msg83289#msg83289

Verder krijg je niet zomaar PR en kun je op de DIMA website alvast bekijken wat er zoal gevraagd wordt. Dan kun je op tijd starten met het verzamelen ervan.
Mijn VOG was bv. verlopen, maar mijn medical + IELTS niet. Bovendien moest ik voor dit visum ook een Australische VOG hebben omdat we al in OZ woonden, enz. enz. Ook moest weer een CV en alle referenties mee.
Op de website kun je per visum prachtige verzamellijsten vinden die je alleen nog maar hoeft af te tikken.

succes

groet,

annelies

Hoi Annelies,

Bedankt voor je informatie!

We hebben geen pre-assessment gehad dus zullen eerst een jaar moeten werken (zoals je zei), maar daar gingen we ook al wel vanuit. Hoe moeilijk is het daarna dan eigenlijk om een permanent visa te krijgen?
Wij hebben allebei geen beroep uit de SOL-lijst dus daar scoren we geen punten mee. :x
Is het dan een mogelijkheid om een studie te gaan volgen voor een beroep dat wel op de SOL-lijst staat of is er ook een andere mogelijkheid?

Alvast weer bedankt! :up:

Grt, Remon

Ik vrees dat ik geen antwoord op je laatste vragen heb, Remon.
Je hebt al geschreven dat een bedrijf je wil gaan sponsoren, dus ik neem aan dat men een mogelijkheid ziet om je skills in te zetten in dat bedrijf. Ik heb geen idee of je beroep beslist op de SOL moet staan als je beneden de 45 jaar bent. Er zijn andere mensen op dit forum die daar vast wel een antwoord op hebben.
Mijn beroep moest op de MODL staan en dan ook nog in een bepaalde groep omdat ik 51 jaar ben, dus het zal wel verschillen per type visum.

succes

Annelies

Back