Van Student Visa naar Sponsorship naar Permanent Visa?

Luuk

XPdite Sponsor
Dag beste mensen,

Ik ben nu nog student. Nog een jaar, en dan mag ik afstuderen. Via www.stagehuis.nl kan ik dat in Sydney doen, ze regelen een hoop voor je, en zijn betaalbaar. Ik heb al een Working Holiday Visum gehad, dus ik moet op een 442 (Occupational Trainee) visum daar stage gaan lopen. (Weet iemand of mijn "spouse" mag werken op dit visum? Staat niet op de site..)

Mijn vriendin gaat dan dus mee (als dat mag op een 442 visum) en wil daar ook dan gaan werken (als dat mag..). Ondertussen willen wij op zoek naar een werkgever die ons zegt: Blijf maar, hier heb je een sponsorship. Dat kan op basis van mijn studie (Business Engineering) of op basis van het werk van mijn vriendin (onderwijzeres / lerares). We zijn beide jonge, actieve mensen met veel werkervaring, dus ik verwacht daar best veel van.

Maargoed, stel dat wij in dat half jaar (lengte van mijn afstudeertraject daar) een sponsorship kunnen regelen, heb je altijd onzekerheid over óf je mag blijven. Is het mogelijk, om als je daar eenmaal zit op een sponsorship om een permanent visum aan te vragen?

In het half jaar dat ik stage loop houden we ons huurhuis aan, en verhuren het onder. We kunnen na dat half jaar altijd zonder problemen (en werk) terug naar Nederland.

Wat vinden jullie uberhaupt van dit idee? Ik kan ook gewoon in NL afstuderen, en via de officiele weg een permanent visum aanvragen natuurlijk.. maar dit lijkt me leuker / makkelijker.

Bedankt voor jullie advies / mening!

Gr. Luuk

Over studentenvisa weet ik niet veel maar de 2e stap die je beschrijft kan heel goed: een sponsorship hier regelen en dan de procedure in gang zetten voor een PR.
De 1e stap heb ik zelf ook gedaan (al was ik op een toeristenvisum hier en had al wel 9 jaar werkervaring in NL opgedaan...) en ben op het moment bezig met PR (al is dat even on hold omdat ik nog niet genoeg punten heb)

Succes!
Jan