Van Terneuzen met 457 naar Cairns?

arnoldan

New Member
Ella,Daniela en Arnold stellen zich voor.Na een jaar van forumlezen willen we onze ervaringen ook delen met candidaten bezig om te emigreren naar de nieuwe wereld van Australie.
Nadat we tevergeefs 2003 geprobeerd hebben om naar New Zealand te komen heb ik nu een werkgever gevonden die mij nomineert voor een  Long Stay Business Visa subclass 457.Na 15 jaar in een zwitsers ziekenhuis gewerkt te hebben en de laatste
3 jaar in Nederland als anaesthesie-medewerker trekt ons nog steeds het avontuur in den vreemde.
Bij onze terugkomst in Nederland viel ons de atmosfeer,drukte en mentaliteit vies tegen.Ik zou mij ook niet kunnen voorstellen om braaf tot je pensioen 65 of zelfs 70 het hier voltehouden.Via het forum hopen we op tips and tricks die betrekking hebben op verhuizen,container en goedkope tickets.Graag maken we al contact met nederlanders,belgen die zich al in Cairns gevestigd hebben omdat we weten naar ervaring hoe belangrijk de eeste weken kunnen zijn voor de integratie en wegwijs worden!

juni2005 sollicitatie online
dec2005 tel sollicitatie gesprek
mei2006 referenties
july 2006 IELTS academic
aug nominatie visa 457
aug Prehospital assesment(medical voor het ziekenhuis)
sept e-lodging visa 457
okt 12 medicals in Antwerpen
Visa grant letter?

he welkom op het forum.

klinkt allemaal goed. hopen dat alles op zijn pootjes terecht komt en dat je snel kunt vertrekken!
Success

Hi allemaal!

Welkom op het forum :up:. Het ziet er al goed voor jullie uit zeg!

Groetjes,
Lela

Hey mede Zeeuw! :)

Wij komen ook uit zeeland, hebben zelfs 2,5 jaar in Kloosterzande gewoont :) en wij zitten in Aussie op een 457 visum.

Maar in ieder geval heel erg welkom op het forum en mocht je vragen hebben, stel ze gewoon!  :up:

Kisses Tanne

Nog een zeeuw erbij, ook al is het een overkanter.  :wink:

Wij hebben zelf tien jaar in Vlissingen gewoond en daarna 7 jaar in Wemeldinge.
In ieder geval welkom en suc6 met je visa.
Sinds mei 2006 zijn wij op het 457 visa in Perth.

Ook van mij :hi: op dit forum!

Jullie zijn al een heel eind, Succes met alles :up:

Liefs Eutrice

[quote author=Wilsil link=topic=5776.msg72816#msg72816 date=1160523967]
Nog een zeeuw erbij, ook al is het een overkanter.  :wink:

Wij hebben zelf tien jaar in Vlissingen gewoond en daarna 7 jaar in Wemeldinge.
In ieder geval welkom en suc6 met je visa.
Sinds mei 2006 zijn wij op het 457 visa in Perth.

[/quote]

Kewl, wij komen uit Vlissingen en Middelburg.. :-D Je komt zeeuwen ook overal tegen  :wink:

[quote author=Wilsil link=topic=5776.msg72854#msg72854 date=1160573129]
Echte zeeuwen of net als wij import en blijven hangen?
[/quote]

Hier nog een echte Goesenaar and proud of it! Wel erg dicht bij Wemeldinge...  :lol:

OK, ik zal de bekentenis maar doen.
Geboren op de Veluwe, vanaf mijn 17de in Vlissingen ivm studie --> Maritiem Instituut de Ruyter.
Daar getrouwd met een vrouw uit Brabant die naar Vlissingen is verhuisd vanwege studie --> Maritiem Instituut de Ruyter.

Ondertussen langer in het mooie Zeeland gewoond dan op de Veluwe. Dus voel me toch wel Zeeuw.
En Irene, zeer dichtbij Goes. Met de fiets ben je er zo langs de mooie Kattendijkse dijk, zolang het nog kan?

Oh, je bedoelt de Kattendiekse Diek. Haha, daar heb ik zo vaak over gefietst, wat bedoel je zolang het nog kan?

Wat ik begrepen had uit de PeZetCee is erg sprake van dat ze die weg voor het verkeer willen afsluiten. Alleen voor fietsers nog open.
De inwoners van de Goese Meren klaagden over de overlast. Flauwe kul allemaal. Wat was er het eerst: de weg of de wijk.

Hier nog een Zeeuws Vlaming, en wel uit Hulst!

Heb jarenlang met de stomme ZWN (streekbus) naar Terneuzen gereden, om de MTS af te ronden.
Terneuzen is een soort dorp met alle problemen van een grote stad. Overlast van Franse en Belgische drugstoeristen.

Uiteindelijk ben ik met de studie in Breda terecht gekomen, om van daaruit te emigreren naar Adelaide

Ik kom af en toe nog eens in Hulst, om mijn ouwelui op te zoeken. Maar ondertussen voel ik me meer Brabander dan Zeeuws Vlaming (noem een zeeuws vlaming nooit zomaar "zeeuw")

Ik vind de horizon van de gemiddelde Zeeuws Vlaming redelijk kort bij liggen, het blijft toch een apart volkje tussen de "harde gereformeerde klakkers" van de "overkant" en die rare Belgen....
Er wordt wel eens gesuggereerd dat een Zeeuws Vlaming kampt met een chronisch gebrek aan zelfrespect.

In Antwerpen denken ze dat we "Ollanders" zijn en boven de riolen denken ze dat we Belgen zijn :lol:

Maar druk is het geenszins in Zeeuws Vlaanderen, er is alleen geen kl**t te doen. Kloosterzande als regionaal uitgaanscentrum :-D

Hoop dat al jullie plannen lukken.

Bart

[quote author=Bartman link=topic=5776.msg73155#msg73155 date=1161004885]
Maar druk is het geenszins in Zeeuws Vlaanderen, er is alleen geen kl**t te doen. Kloosterzande als regionaal uitgaanscentrum :-D

Bart
[/quote]

Ja dat heb ik wel gemerkt. Wij woonde 5 huizen van Discotheek LOVE vandaan, was toch moeilijk slapen in het weekend. Maar de carnaval was geweldig. Als we niet naar ozzy waren gegaan hadden we er zeker blijven wonen.

Kisses Tanne

Back