Van visum switchen tijdens aanvraag procedure

jeroen240

Member
Beetje vage vraag weer van onze kant maar we vragen ons het volgende af:

Is het mogelijk om tijdens de aanvraagprocedure te switchen van visum?

Voorbeeld: Sascha weet in april of ze een employer sponsored visa aan kan vragen (waarschijnlijk een 489?) maar dit duurt natuurlijk nog even en we willen eigenlijk nu (of iig binnenkort) een 457 aanvragen. Nu staat haar beroep nog op de qsol nl, wel eerst het vettassess traject doorlopen natuurlijk.

Maar als we voor een 457 gaan en in april gaat de sponsorship door snijden we ons dan in de vingers?

Iemand ervaring hiermee?

Groetjes Sascha & Jeroen

ps ik heb de australische amb in Berlijn hierover gemaild maar nog niets gehoord, iemand een mail adres van de imm.gov.au?

In 'mijn' tijd kon dit niet. Of je vraagt het ene visum aan of het andere. Zodra je een nieuw (ander) visum traject startte verviel je eerdere visum(aanvraag)

Dit is al wel weer twee jaar terug natuurlijk en er is veel verandert. Maar dit lijkt me één van de grondbeginselen van ze.

Ok, thanks. In het geval van een employer sponsorship is het niet erg dat de andere aanvraag vervalt als er maar een visum komt :).

Ik was een beetje bang dat je het hele trajekt uit moest zingen voordat je een ander visum aan kan vragen.

Duidelijk:

In relation to your query, please note that if you are interested in
Skilled Nominated or Sponsored (Provisional) - Subclass 489 visa you must
obtain sponsorship from an eligible relative living in a designated area or
a nomination from a state or territory government. Please note that it is
not possible to change one visa application to a different one. Please also
note that if after lodging the application for a Subclass 489 visa you have
a change of circumstances and wish to lodge an application for a 457 visa
you will need to withdraw the application for a 489 visa and then apply for
a 457 visa.

OK, het vervalt niet. Maar je moet het laten vervallen (uitkomst is hetzelfde maar actie is vanaf de andere kant dus) :)

Back