VanKampens uit Mapleton

tony

New Member
Hallo, mijn naam is Ton(y) en ik woon samen met mijn partner en vier kinderen sinds juni 2002 in Mapleton, Queensland. Mapleton ligt ongeveer 100km ten noorden van Brisbane en 40 kilometer landinwaarts. Mijn partner runt de boekhouding van een aantal bedrijven en studeert Accountancy aan de lokale Universiteit.  Ik heb 20 jaar in de IT gewerkt (DigitaI, Compaq, RAET, Getronics) maar tegenwoordig  run ik samen met mijn business partner Wayne een bedrijf dat schoonmaak diensten en tuin onderhoud en dergelijke aanbiedt in de driehoek Noosa, Caloundra en Maleny (Sunshine Coast). We bieden werk aan een 10-tal medewerkers. Ik ben toegelaten op een zogenaamd business visum. Onze woning staat op een perceel van 2 ha waarvan het merendeel (beschermd) subtropisch regenwoud. Er is geen waterleiding of riool in Mapleton, dus we drinken regenwater en 'de poep' gaat door (een verplichte) prive zuiveringsinstallatie. Ik hoop dat ik zo af en toe iemand kan helpen door een vraag te beantwoorden.  Cheers!

[quote author=tony link=topic=4476.msg55927#msg55927 date=1144927515]
Er is geen waterleiding of riool in Mapleton, dus we drinken regenwater en 'de poep' gaat door (een verplichte) prive zuiveringsinstallatie. [/quote]

Kijk, zo introduceer je jezelf nog 's op een manier die een mens onthoudt :)

Toevallig hebben wij een half huis in Mapleton (financiële deals, don't ask me); het is daar heerlijk relaxed, hè? Geen slechte plek om te leven :)

Alligators!

Irene

Jazeker Marc, als het past in de drukke agenda van de kids. Het nadeel van 'achteraf' wonen is dat je de jeugd overal naar toe moet rijden. Sinds de oudste twee op Highschool zitten hebben ze partys all over the place waar dat voorheen gelimiteerd was aan Mapleton. En dan hebben we het nog niet over alle sport evenementen waaraan ze deel nemen. Gelukkig kan de oudste (bijna 16) over een half jaar zelf achter het stuur, maar ik realiseer me terdege dat het ook weer andere zorgen met zich mee brengt!

Ik heb me natuurlijk meteen meegedaan aan de prijsvraag van 'My Sunshine Coast'  http://www.mysunshinecoast.com.au/newsletter/news_50.html zodra  ik las dat je twee gratis sessies weggaf.....
Cheers.

Hi Ton,

:hi: op het forum :up:.
Leuk om ook verhalen en ervaringen van mensen te (gaan) lezen die al in Oz zitten :).
Houd ons vooral op de hoogte van jullie ervaringen en bevindingen.

Groetjes,
Mel

[quote author=tony link=topic=4476.msg55934#msg55934 date=1144928633]
Ik heb me natuurlijk meteen meegedaan aan de prijsvraag van 'My Sunshine Coast'  http://www.mysunshinecoast.com.au/newsletter/news_50.html zodra  ik las dat je twee gratis sessies weggaf.....
Cheers.
[/quote]

Heel verstandig! Waren we er echter niet al uit dat jij prima weet hoe je van hier naar daar moet komen??

Maar als je ze wint ben je van harte welkom, hoor. Gewoon van gedachten wisselen is ook al leuk!

Ciao,
Marc

Hey Ton,

Welkom op het forum!

Groetjes Lin

(Marc leuk om je site te bekijken, interessant beroep! Ben erg benieuwd wanneer je droom (Corvette) hebt waargemaakt!)

[quote author=Lin link=topic=4476.msg56010#msg56010 date=1144964893]
Hey Ton,

Welkom op het forum!

Groetjes Lin

(Marc leuk om je site te bekijken, interessant beroep! Ben erg benieuwd wanneer je droom (Corvette) hebt waargemaakt!)

[/quote]

Thanks Lin!

Stuk leuker dan de advocatuur waar ik in NL uitkwam. Dat had ik na een jaar of 6 toch wel gezien. Inkomen was prachtig, maar het geluk ontbrak. Wat ik nou doe moet me toch een stukje verder kunnen helpen!

Oh, en die Corvette, die komt er wel! Marc my words!

Marc

Hiya Ton

Welkom hier! Er komen langzamerhand steeds meer "aussies" bij hier :up: Je zei dat je vanaf 2002 in Mapleton woont, kwamen jullie daarvoor rechtstreeks uit Nederland of waren jullie elders in Australia gevestigd?

Groetjes
Syl

[quote author=Syl link=topic=4476.msg56030#msg56030 date=1144970094]
Hiya Ton

Welkom hier! Er komen langzamerhand steeds meer "aussies" bij hier :up: Je zei dat je vanaf 2002 in Mapleton woont, kwamen jullie daarvoor rechtstreeks uit Nederland of waren jullie elders in Australia gevestigd?

Groetjes
Syl
[/quote]

Rechtstreeks uit Nederland met 14 koffers met daarin oa onze kleren, 1 pannenset, wat bestek, 6 luchtbedden en 6 dekbedden..... Cheers.

Hallo Tony & familie,

Welkom op het forum  :hi:

Leuk dat je aangeboden hebt om je ervaring te delen. :up:

Groetjes,
Susan, Mees & Shea  :baby:

Hebben jullie een website of iets dergelijks? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het jullie verliep na aankomst met:[quote author=tony link=topic=4476.msg56046#msg56046 date=1144983804]
14 koffers met daarin oa onze kleren, 1 pannenset, wat bestek, 6 luchtbedden en 6 dekbedden.....
[/quote]

Welkom op het forum! Ik heet ook van Kampen maar denk niet dat ik familie ben. Mijn familie is niet echt zo groot. Tenzij je ene Piet van Kampen uit de omgeving Arnhem kent  :roll:  :-D. Veel lees- en schrijfplezier! Altijd goed om een ervaringsdeskundige erbij te hebben!

Back