Veel afwijzingingen permanent visum?

Nynke

New Member
Zijn er verhoudingsgewijs veel mensen die worden afgewezen voor een permanent visum? En dan heb ik het niet over iemand die op zijn 55e met een mavodiploma opzak en zonder werkervaring een visum wil aanvragen. Wij hebben al eerder in Sydney gewoond, kunnen op sponsorship terug, maar liever gelijk permanent. Man is 35, heeft de technische HBO gedaan, 10 jaar SAP ervaring + 3 jaar SAP ervaring in Australie. Ik heb HAVO, wat werk ervaring in NL (intercedente) en 3 jaar werkervaring in Sydney op een accountant bureau als receptioniste (dus daar moeten we het niet van hebben hihi). Mijn man heeft 110 punten bij elkaar voor skills. We zijn dus getrouwd en hebben 2 jonge kindjes. En we zijn Nederlands. Hebben we nu nog veel kans afgwezen te worden? Waar hangt het eigenlijk vanaf. Als je genoeg punten hebt om het via skills aan te vragen en je gezondheid etc is ok. Zijn er ook veel mensen die afgewezen zijn en het weer geprobeerd hebben, nu met goedkeuring?
 
Hoi Nynke,

ik weet niet of je iets in je rekensommetje mist, maar voor een permanent residency - skilled independent moet je 120 punten hebben.......

leeftijd (20?)
beroep (60?)
werkervaring (10?)
engels (20?)
bonus (5?)

Dus even snel gerekend is 115.......weet niet of het beroep van je man voorkomt op de MODL, anders extra punten en is er niets aan de hand ( +15 of 20 als je een job offer hebt). Eventueel punten extra voor jouw beroep.....?, of family in australie zodat je voor skilled sponsored kunt gaan (is geloof ik 15 extra)....of voor een STNI (is ook permanent maar wel met voorwaarden, sponsorship door de staat en je mag dan niet in de grote steden wonen en werken de eerste 2 jaar, daarna ben je vrij in je keuze....)

Gr. Sab
 
Als ik dat zo lees en de punten bij elkaar optel, hoef je volgens mij geen zorgen te maken, go for it!
 
.....uhmmmm.....

ik weet niet of je die punten hebt, het is maar een globaal rekensommetje, vandaar ook de vraagtekekens...

2 nynke: misschien dat je even uiteen kunt zetten hoe je aan die 110 komt, dan wordt vanzelf duidelijk of je wat vergeten bent of niet. En voor welk permanent visum jullie willen gaan.......

Sab
 
Sab, je hebt helemaal gelijk. Ik weet ook niet hoe ik bij die 110 kom, het zijn er inderdaad 115. We hebben zeker een joboffer (of 2). Dus je denkt dat de kans op een afwijzing niet zo groot is? Natuurlijk kunnen we weer via sponsorship, maar het idee dat we dan nog niet permanent zijn geeft ons een onzeker gevoel. We zijn heeeeeeeeeeeel erg stom geweest. We konden in Australie permanent resident worden, maar vonden op dat moment de benefits van het sponsorship nog te aantrekkelijk en we dachten dat we toch niet meer terug wilden gaan... :oops:
Nou zijn we alleen bang voor een ding. We hebben ons opgebouwde pensioen geld meegekregen terug naar NL, maar dit krijg je alleen als je binnen zoveel jaar niet terugkeert naar Australie. Ik hoop dus dat ze daar geen probleem van zullen maken.

Weet jij daar iets van?
 
[quote author=Sabien link=topic=2776.msg30545#msg30545 date=1128512246]
.....uhmmmm.....

ik weet niet of je die punten hebt, het is maar een globaal rekensommetje, vandaar ook de vraagtekekens...

[/quote]

Met die punten komt het denk ik allemaal wel goed. En anders kun je ook altijd nog een SIR aanvragen (vind ik een beetje lastiger omdat er kinderen in het spel zijn)
 
Nynke,

zoals eerder gezegd, voor een skilled independent moet je 120 punten hebben.

Job offer geld volgens mij alleen als je beroep ook op de MODL staat.....en niet voor een algemeen SOL beroep.

Dat zou betekenen dat je 5 punten tekort komt voor een skilled independent......!

Tenzij jullie voor een ander visum willen gaan, maar zoals aangegeven dan heb je restricties en mag je niet in de grote stad wonen. Weet niet waar jullie willen vestigen....?

Dus kijk het nog ff goed na, de passmark is echt 120 punten, minder betekent afwijzing.

Sab

Wat je ook kunt doen als je die 120 niet redt: eerst op een sponsorship gaan, en vervolgens als je 2 jaar geloof ik in australie hebt gewerkt permanent resident aanvragen.......

Kijk trouwens ook nog even na als je australische werkervaring hebt of je daar ook nog punten voor krijgt......maw kijk nog eens goed naar het puntensysteem en lees booklet 6 nog een keer door.
- skilled independent 120
- SIR (temp visa) 100 (+10 kado bij aanvraag)
- STNI (perm visa) 70

de laatste 2: sponsorship nomination nodig van de betreffende staat. betekent dus dat je beroep in die staat een tekort aan is. even op de lijstjes kijken van de websites van de staten (QLD, WA, SA, VIC). Verder zou ik het ook niet weten, ben helaas (of gelukkig) geen migration agent....... :oops:
 
[quote author=Nynke link=topic=2776.msg30547#msg30547 date=1128513268]
Sab, je hebt helemaal gelijk. Ik weet ook niet hoe ik bij die 110 kom, het zijn er inderdaad 115. We hebben zeker een joboffer (of 2). Dus je denkt dat de kans op een afwijzing niet zo groot is?
[/quote]Even voor alle duidelijkheid, het is geen 'kanskwestie'. Ervanuitgaande dat de hele familie gezond is, geen strafblad heeft en je voldoet aan alle visumvoorwaarden, dan -rare uitzonderingen daargelaten- is het heel simpel:
- Heb je 110 of 115 punten, dan is het zeker dat je een SIR krijgt, maar je komt niet in aanmerking voor een Skilled independent permanent visum.
- Heb je 120 of meer punten dan is het zeker dat je een Skilled independent permanent visum krijgt.
Maaaaaar: Al is er maar één voorwaarde waaraan je niet voldoet, forget it...
Zelfs als het maximum aantal visa is vergeven (wat volgens mij nog nooit is gebeurd) wordt je aanvraag niet afgewezen, maar gaat op 'hold' tot het begin van het nieuwe financiele jaar (1 juli), dacht ik.

Wat Sabien al zei, in jullie geval is het misschien mogelijk om de 120 punten te halen, nl. als jij net als je man aan alle basisvoorwaarden voldoet, krijgen jullie 15 extra punten. Maakt niet uit wat voor beroep (40, 50 of 60 punten), als het maar op de SOL staat.
 
Interessante topic is dit.

[quote author=Sabien link=topic=2776.msg30551#msg30551 date=1128517401]
Job offer geld volgens mij alleen als je beroep ook op de MODL staat.....en niet voor een algemeen SOL beroep.
[/quote]

Je krijgt 20 punten als je een MODL beroep hebt en een job offer. Als ik zo vrij mag zijn dan denk ik dat de man van Nynke daar niet voor in aanmerking komt (SAP = IT = SOL != MODL).

[quote author=Sabien link=topic=2776.msg30551#msg30551 date=1128517401]
Wat je ook kunt doen als je die 120 niet redt: eerst op een sponsorship gaan, en vervolgens als je 2 jaar geloof ik in australie hebt gewerkt permanent resident
aanvragen.......
[/quote]

Is dit echt zo?
Dat je na 2 jaar sponsorship een PR mag aanvragen?
Als iemand dit kan bevestigen of ontkrachtigen, dan horen we het graag.

:up:
 
@Nynke (en Sabien ter info ;-):

De vraag is even wat voor sponsored visum je bedoelt. Als je daar familie hebt (in een graad niet verder weg dan oom of tante dacht ik) die jouw zou willen sponsoren, dan kun je ook gaan voor een Australian Sponsored Skilled worker visum (hebben wij nu ook). Voor het feit dat je gesponsored wordt krijg je 15 extra punten. Zou je dus met vlag en wimpel slagen.
En zo´n visum is absoluut niet tijdelijk hoor, dat is een permanent visum.

Overigens meen ik ook dat Australische werkervaring ook nog weer punten kan opleveren.

Hope it helps...

M.vr.gr.

Perthpete
 
Waar ik eigenlijk wel heel erg benieuwd naar ben, is naar de kosten die je ongeveer maakt om een vast verblijf te kunnen krijgen in Oz.
Wat ben je eigenlijk zo ongeveer kwijt voor het verkrijgen van een skilled visum?
 
Jean,
Daar is al een draadje over, kijk hier even:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2697.0

Groetjes Lin
 
Wat is dus eigenlijk begrijp is dat wanneer je Skills is goedgekeurd en je voldoet aan alle basic requirements dat je visum eigenlijk NIET afgewezen wordt? In ons geval komt het dan vast zeker goed omdat we tevens een sponsor hebben. Jemig ik was niet echt bang dat het mis zou lopen, maar het klinkt mij wel als muziek in de oren! En met het nieuws van Sabien van vorige week, ben ik  helemaal blij dat we de keus hebben gemaakt om alvast naar Oz te gaan!  Zekerheid bestaat niet in het leven,maar dit is een prima gok!!

Groetjes Lin
 
Ik zal het even motiveren waarom ik zei go for it,

ik wist heel erg zeker dat ze hier mensen nodig hadden met SAP-ervaring en wist ook heel zeker dat ze op de MODL stonden. Ik heb het net even nagekeken en het staat NIET op de huidige MODL. Maar als ik hier de joboffers bekijk, worden ze nog steeds gevraagd.

Ik heb hier de link van een eerdere MODL: http://www.immi.gov.au/legislation/gazettals/gazettals03/030307_occupations_demand.pdf

Weer een les geleerd, iets meer duidelijker zijn en eerst kijken en dan pas roepen.  :eek:ops!: :humble: :humble:
 
Er is inderdaad heel erg veel vraag naar SAP consultants. Op een Bussiness Sponsorship (451 geloof ik) naar Australie gaan is dan ook niet echt het probleem, maar dit kunnen we waarschijnlijk ongeveer 4 maanden van te voren regelen, omdat de werkgever niet graag een jaar van te voren belooft dat hij je gaat sponsoren. Ik begrijp nu wel dat we, als we een job offer hebben, 15 punten extra krijgen en dus op 130 punten zouden zitten= genoeg voor permanent visum? Als dit zo is, dan ben ik gerust gesteld. We kunnen niet via een familielid. Wel is ons dochtertje er geboren, maar zij heeft natuurlijk geen Australisch paspoort gekregen.

Ik vraag me wel af of dit soort bijkomstigheden positieve invloed kunnen hebben op een aanvraag. Dus bijvoorbeeld dat ons dochtertje daar geboren is (proudly made in Australia.....) of dat ik daar ook 3 jaar heb gewerkt (ondanks dat ik geen kans maak op genoeg punten bij skilled, gebrek aan aantoonbare kennis zeg maar..)
Ik heb zelf een paar goede referenties vanuit Australia, maar kan ik hier 'officieel' iets mee bereiken?
Heeft het zin om dit soort referenties en dochtertjes birthcertificate toch mee te sturen bij aanvraag?
 
@ perthpete:

ik bedoelde een sponsorship via je werkgever, dit is een tijdelijk visum.

@nynke:
extra punten voor een joboffer voor een MODL is 20 punten , geldt alleen als je beroep op de MODL staat. Volgens het bericht van jeroen staat dat er niet op. Je kunt hier dus geen punten voor claimen.
Gebasseerd op de info die je gegeven hebt ben ik bang dat je op 115 uitkomt en dus niet voldoet aan de punten voor een skilled visum.......

Wat betreft bijkomende zaken, zoals al eerder gezegd, het is geen kwestie van "kans"maar voldoen aan de basisrequirements. Ja of nee. Subjectieve redenen niet meegenomen.......

Sab
 
Daar was ik dus al bang voor. Hij uiten de staat inderdaad op de SOL niet op MODL.
Maar.........het schijnt toch zo te zijn dat je er met 120 direct doorheen komt, maar dat met minder punten je op de 'wachtlijst'komt te staan maar het niet per definitie wordt afgekeurd.

Is dit waar? Ik moet eerlijk toegeven, ik gebruik dit forum oa voor het winnen van informatie, dus neem me niet kwalijk als ik mijn huiswerk niet gedaan heb. :oops:

Mijn man weet wat dat betreft ook al iets meer dan ik, maar ik zoek het ook graag zelf uit...... :roll:
 
Nynke,

je komt in de pool ik geloof als je tussen de ?  en 115 scoort), stel dat de passmark wordt verlaagd van 120 naar 115 kom je alsnog in aanmerking........maar de kans dat dat niet gebeurt is ook erg groot......het is dus geen wachtlijst!

Ik denk dat je dan beter kunt kijken naar de opties voor een SIR of STNI visum.....

Lees eens booklet 6 van www.immi.gov.au, dan zal je een hoop duidelijker worden :up:

Sab
 
Ga ik gelijk doen. Ik 'vrees' dat er niks anders opzit dan toch maar via sponsorship te gaan. Tja, ook niet zo erg, na twee jaar maar eens proberen voor een permanent visum. Wij hebben in ieder geval nog een manier om het land binnen te komen. Dat geluk heeft al niet iedereen.

We hebben in ieder geval twee werkgevers die al geinteresseerd zijn (van de vorige keer) en mijn man gaat opzoek naar een paar nieuwe gegadigden.

Tot die tijd lees ik trouw elke dag de SMH online en krijg ik de NW nog steeds elke week in de bus!
 
Back
Top