Veel te laat, dus alsnog hallo!

Emulate

Well-Known Member
Sorry allemaal, dit forum was me geheel ontgaan. Ik heb al wat met jullie uitgewisseld en had natuurlijk eerst netjes hallo moeten zeggen. Bij deze.

Ik huppel tegen de 60 en ben volkomen per ongeluk in Oz. Nooit plannen in die richting gehad. Ik heb wel al sinds 2002 een Aussie hartsvriendin via een ander forum, maar had geen plannen om haar ooit te ontmoeten. Contacten waren wel meer dan dagelijks via Facebook en Messenger, en ergens 5 jaar geleden kreeg ze na een decade happy singleness een partner. Keileuke vent en de gesprekken veranderden al snel van duo naar trio. Ergens eind 2015 bemoeide zich een vreemdeling met een politieke discussie tussen ons drie. Bleek de beste vriend van mijn vriendin's partner. Zelfde proces, nu van trio naar kwartet, maar de vriend ontwikkelde zich tegelijkertijd tot persoonlijke vriend op Facebook Messenger. Verbazingwekkend hoe veel we gemeen hadden. Leeftijd, belangstelling, academische opleiding en beroep, hobby's en leefstijl. En hoewel dat zeker een jaar niet speelde en we allebei niet op zoek waren, waren we allebei al jaren happy singles. Hij was de eerste die wel een ontmoeting wilde, dus ik regelde concertkaartjes in NL en hij een vliegticket. Hij arriveerde half maart 2017, bleef 6 weken en de zaak was vanaf de eerste seconde beklonken. Ik heb mijn baan opgezegd, mijn huis verkocht, en hem 4 maanden later gevolgd naar Oz met een retourticket (gewitoitnoitnie) op een toeristenvisum van een jaar. We wonen op dit moment ruim 7 maanden samen in zijn huis, sinds eind vorig jaar in een geregistreerd partnerschap. Half mei 2018 gaat mijn al toegekend Bridging Visa A in en mag ik weer werken. Ik heb een aanvraag lopen voor een 820 Partnership/PR Visa. Het was niet moeilijk om te kiezen voor Oz, hij heeft een enorme familie en ik helemaal niemand. Ik had niks te verliezen en een retourticket. Was meteen thuis en heb nog geen dag terug gewild naar NL. Heerlijke mensen, prachtig land en cultuur. En met de moderne sociale media 'zie' ik mijn vrienden all over the globe meer dan voldoende. En af en toe hopt er iemand van een ander continent in persoon langs. It is a small world after all.

Dit forum is in alle opzichten onmisbaar voor me geweest en zal het blijven. Hier is zeldzame kennis en ervaring aanwezig. Ik hoop ooit hetzelfde terug te kunnen geven. Bedankt allemaal!
 
Wat een leuk verhaal! Ik hou wel van dit soort onverwachte wendingen in iemands leven! Succes met alles, gaat allemaal lukken
 
Wat een leuk verhaal! Ik hou wel van dit soort onverwachte wendingen in iemands leven! Succes met alles, gaat allemaal lukken
Jajoh, ik geef sowieso nergens om. Ik heb altijd alleen maar mijn ouders gehad in NL, die zijn al lang dood, en ik heb de avontuurlijke natuur van mijn vader. Heb jaren in Egypte gewerkt en de halve wereld afgereisd. Wat dat betreft was Oz niet eens spannend, maar vooral ver weg :p. In Melbourne voelt het nogal Brits, dus vrij Europees herkenbaar. En je neemt toch overal jezelf mee naartoe. Heimwee is bij mij niet ingebouwd.
 
Leuk verhaal om te lezen, zeker om "op leeftijd" het avontuur aan te gaan en "op goed geluk" naar de andere kant van de wereld te gaan.
 
@afterbang Bedankt voor de video :).

@FritsC Ja, ik denk dat het op mijn ouwe dag wat makkelijker is dan voor veel jongeren. Decades reiservaring in mijn eentje dus eraan gewend dat alles dat fout kan gaan, ook daadwerkelijk fout gaat. In Egypte is de bureaucratie nog vele graden erger en zo corrupt als de neten, en mijn Arabisch is behoorlijk afwezig vergeleken met mijn Engels. Oz is een westers eitje. De bureaucratie hier is alleen maar langdurig en duur.

@Beebmeep Dank je wel. Ik zal nog wel hobbels tegenkomen hoor, o.a. met het krijgen van mijn teacher's license en mijn health check. Dat lost zich in mijn ervaring uiteindelijk altijd wel op. Het is hier enorm westers vergeleken bij de rimboes waar ik heb gezeten. Maar het mooie vind ik dat er desondanks helemaal niets Europees aan dit land is. Elke dag brengt nog steeds nieuwe dingen. Volksaard, natuur, cultuur, het onvoorstelbaar onvoorspelbare klimaat van Melbourne :D. Het is een fijn avontuur.
 
Stap voor stap kom je er wel en ondertussen zit je hier al lekker te genieten :)
Bij mij ging het destijds behoorlijk soepel, niet de drama's waar sommigen hier tegenaan lopen. Het kostte allemaal wel tijd (en geld) natuurlijk, maar geen tegenslagen.
 
Het is hier enorm westers vergeleken bij de rimboes waar ik heb gezeten. Maar het mooie vind ik dat er desondanks helemaal niets Europees aan dit land is

Dat herken ik wel, niet dat ik nu veel rimboes gezien heb maar wel dat hier alles heel Westers is.... maar juist ook weer niet. In de stad heel behoorlijk Europees of Amerikaans. Maar daar buiten wordt het toch snel... Australische Rimboe :D
 
Stap voor stap kom je er wel en ondertussen zit je hier al lekker te genieten :)
Bij mij ging het destijds behoorlijk soepel, niet de drama's waar sommigen hier tegenaan lopen. Het kostte allemaal wel tijd (en geld) natuurlijk, maar geen tegenslagen.
Nah, nog niks geen drama's. Maar het duurde 4 maanden voor ik een werkende telefoon had. En na 7 maanden heb ik ein-de-lijk een bankrekening. ID-kwestie, ik kon nergens de gevraagde utility bill overleggen als ID. En het had heel wat voeten in de aarde om de energy bill op mijn naam te krijgen. Australische gruendlichkeit zullen we maar zeggen. Om je haren uit je kop te trekken, maar achteraf alleen maar keihard om gelachen.
 
Dat herken ik wel, niet dat ik nu veel rimboes gezien heb maar wel dat hier alles heel Westers is.... maar juist ook weer niet. In de stad heel behoorlijk Europees of Amerikaans. Maar daar buiten wordt het toch snel... Australische Rimboe :D
l
Oh, ik was onduidelijk. Ik zei inderdaad dat het hier heel westers, maar voor mij niet Europees is. Europa is voor mij toch the Old World. Ik ben medievist, middeleeuwenlinguist en -historicus (nou ja, in een ver verleden dan). Ik mis hier soms de echt oude dingen, zoals de 11e-eeuwse kathedraal van Den Bosch en Chartres. Of het Rijksmuseum. Of Athene en Rome. Van die dingen.
 
Last edited:
Back
Top