Veel vragen......

letsgo

New Member
Hi all,

Wij zijn een reislustig gezin met 3 kinderen van 13, 11 en 7 jaar. Hebben met z'n allen al eens 2 maanden door Australië gezworven en het lijkt ons wel wat om 'het' in ieder geval eens een jaartje te proberen. Dus in eerste instantie huis behouden, kinderen daar naar school en kijken of er een gevoel onstaat van 'we willen niet meer terug'. Maar ja, dan krijg je dus te maken met nogal wat vragen (waaronder de vraag of het wel verstandig is om op twee gedachten te hinken), waarvan we er ongetwijfeld een aantal op dit forum zullen plaatsen. 
We zijn benieuwd of jullie forum-gangers ons 'het licht' gaan verschaffen!

Hey,welkom op het forum en hopelijk vinden jullie hier de antwoorden die jullie zoeken. De Search-button is your best friend!  :wink:  En anders...dan vraag je het maar!  :up:

Veel succes!
Sara

Welkom op het forum. Met een jaartje proberen is niks mis mee lijkt me. Maar ben je gebonden aan een jaar of is dat zo maar een idee? Als je alles in NL opzegt behalve je huis hoef je toch niet op 2 gedachten te blijven hinken? Als je het bevalt in OZ en je wil je huis niet meer aanhouden regel je toch een makelaar voor je huis? Ik zou er voor gaan en na een paar jaar zie je wel verder.

Waar willen jullie gaan wonen en voor werk gaan jullie doen? Gewoon nieuwsgierig

Hallo :hi: op het forum, ik sluit me volledig bij Sara aan, mocht je vragen hebben dan gooi je maar een balletje op en we zullen eens zien of we de vraag kunnen beantwoorden... :up:

Greetz,
Koen

:hi: op het forum gezellige, informatieve, maar ook verslavende forum  :lol:
Heel veel :read: plezier en succes met het overwegen van jullie plannen.
Ik ben zeer benieuwd wat het uiteindelijk zal worden :).

Groetjes,
Mel

Ook van mij welkom hier en veel plezier met het uitzoeken van de mogelijkheden..het forum zal zeker een grote hulp zijn en is ook nog eens heel leuk!!!  :up:

:) Mir

Hi Bits,

Het ´hinken op 2 gedachten´ heeft met name betrekking op de vraag of het niet beter is simpelweg te vertrekken met de intentie om niet terug te komen. Anders krijgt het zo´n vrijblijvend karakter, in het bijzonder naar de kinderen toe. En aangezien de oudste (een meisje) het idee op dit moment categorisch afwijst, is dat voor ons wel een lastige.

Waarom een jaar? Omdat we een jaartje zonder inkomen wel doorkomen, maar twee jaar wellicht al weer wat lastiger wordt (los van het feit dat het herintreden na een langere periode wellicht eveneens moeilijker is).
Ik ga er namelijk van uit dat het niet mogelijk is om voor een jaar werk te vinden, los van het feit dat we dat jaar eigenlijk ook wel willen benutten om het land echt goed te ontdekken.

Dus de vraag waar we plannen ons tijdelijk te gaan huisvesten kan ik ook nog niet beantwoorden (wellicht dat dit forum ons hier bij behulpzaam kan zijn). En wat betreft werk, mochten we ons daar definitief willen vestigen? Da's misschien wel de lastigste, omdat ik geen idee heb of ze datgene wat ik wil en kan bieden, wel nodig hebben. Ik heb namelijk geen specifieke vakkennis, noch kan ik echt met m'n handen werken.
Houd het maar op consultancy, waarbij ik het liefst 6 tot 12 maandsprojecten 'vol' er voor ga, om vervolgens weer een half jaar te gaan vissen.

Hoi en welkom op dit forum
Ik denk dat het belangrijk is om eerst uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn voor wat betreft visa.
Jullie willen waarschijnlijk in eerste instantie op een holiday visa gaan.
Dan moet je eerst maar ff uitzoeken wat daar de regels voor zijn.
En als jullie toch besluiten om te willen blijven, dan moeten jullie je wel bedenken dat je dan toch ook wel aan de voorwaarden moet voldoen voor een permanent (werk) visa.
Er zitten vaak veel haken en ogen aan die regelgeving......afhankelijk van de situatie natuurlijk.
Veel plezier met jullie voorbereidingen.

Bert

Back